Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
fietsenverveeltnooit
- Forum-lid
fietsenverveeltnooit
19 jun 2008 16:07
Scepticus schreef:http://oakley.com/radar
Pitch is groter.
Path staat de meeste mensen het best volgens mij.
Wat ziet mijn oog trouwens zojuist op de Oakley website?
De Livestrong M Frame.
Damn. Ik weet dat het wijverig klinkt, maar die
móet ik gewoon hebben! Zat al een hele tijd te denken aan een Radar Livestrong, alleen ik heb niet zoveel met de Radar (en heb dus ook niet zoveel zin om een hele collectie Radar lenzen op te gaan bouwen). Maar nu er een Livestrong M Frame is zijn er geen excuses meer :p
http://oakley.com/pd/5725
Nog niet op eBay te vinden, dus k heb nog ff tijd om te sparen.
Vooralsnog niet in Sweep uitvoering en met andere lenzen leverbaar??
-
masterb
- Forum-lid
masterb
19 jun 2008 16:58
Ik had het pas geleden ook al gezien op de webshop. Waarom is deze er eigenlijk niet eerder gekomen?
@fietsenverveeltnooit: Waarschijnlijk blijft hij alleen maar leverbaar met een Hybrid S omdat Armstrong daar ook altijd mee reed. Je kan natuurlijk wel een gewone lens erin stoppen maar dan staat daar natuurlijk geen livestrong onderop...
-
mensma
- Forum-lid
mensma
19 jun 2008 19:51
Ik heb een tijdje geleden dit hele topic door zitten ploegen, maar ben niet tot een bevredigend antwoord gekomen. Daarom zou ik graag alle gegevens eens in 1 antwoord willen zien voor iemand die voor het eerst een Oakley wil kopen. Misschien is het handig dat deze post dan aan het begin van dit topic geplaatst wordt!
1. Wat is er beter, of minder goed, aan een Radar in vergelijking met een M-Frame? Zit de M Frame bijvoorbeeld heel anders dan een Radar?
2. Welke vorm glas is het beste, of is dit alleen een kwestie van smaak?
3. Is er een groot verschil met de mannen en vrouwen uitvoeringen? Waarom rijden mannen met een vrouwenuitvoering?
4. Welke lens is het meest all-round, wat is dus een goede beginnerslens als je niet van plan bent meteen een hele voorraad van verschillende lenzen te kopen.
5. Die Ear-socks (ofzo, ik geloof dat ze zo heten; van die rubber hoejes om de poten van de bril), zit het dan veel lekkerder?
6. Wat is de beste online-shop als je geen zin hebt om alles apart van Ebay te plukken en het niet erg vind een beetje extra te betalen?
Alvast bedankt!
-
jaapie91
- Forum-lid
jaapie91
19 jun 2008 22:56
1. het beste is om gewoon te passen, verschild per persoon, meeste mensen vinden het m-frame beter zitten dacht ik
2. dat is een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur.
3. vrouwen uitvoeringen zijn wat smaller, voor de looks en de kleurtjes
4. denk iets van een G30 maar daarvoor moet je bij Tiest zijn
5. kan je ze ook zonder krijgen dan?(of wat bedoel je precies met deze vraag, ten opzichte van wat?)
6. weet ik niet...
voor het passen, als je bij een wielervereniging zit is er bijna zeker wel iemand die 1 van de 2 heeft.
ik hoop dat ik je zo wat geholpen heb...
Jaap
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
-
masterb
- Forum-lid
masterb
19 jun 2008 22:58
Ik ga het proberen, de rest moet het maar aanvullen.
1: Zelf heb ik een M-Frame maar het lijkt me een kwestie van persoonlijke voorkeur. Net als zadels, de ene zweert bij een Arione en de ander krijgt er slapeloze nachten van.
2: Dit ligt volledig aan de vorm van je hoofd. Heb je een smal en klein hoofd dan kies je niet voor de grootste lens vorm. Over het algemeen voldoen alle glazen. Daarmee wil ik zeggen dat je geen last hebt van een te kleine lens zonder effect.
3: Dit zou ik zelf ook wel eens willen weten. Ik heb namelijk een klein hoofd en een Radar oogt zo lomp. Ik zou graag willen weten hoeveel een Womans Straight kleiner is, desnoods in mm of cm...
4: Allround lenzen zijn G30 en VR28. Deze zijn bijna overal zoniet overal inzet baar. Sinds kort is er een lens voor een Radar die 10% tot 50% licht doorlaat. Dit is natuurlijk helemaal all-round maar er zijn nog geen ervaringen mee. (rijdt F. Schleck) hiermee niet mee?)
5: Die earsocks zitten prima, ik zou niet weten of het lekkerder zit zonder maar ze horen er gewoon omheen. Ik denk dat de brillen hierdoor ook stroever zitten en niet zo makkelijk van je hoofd afknallen. Ik vind het eigenlijk een beetje rare vraag want volgens mij heeft elke sportbril rubbers om de poten...
6: Er zijn wel een aantal webshops. Bij Walstock kan je alles laten samenstellen via de mail. Bij Salden zijn de mogelijkheden beperkt en via een Oakley dealer kan je ook alles laten samenstellen. Het is in iedergeval erg safe en je weet wat je moet betalen en wanneer je het kan verwachten. Via Ebay is het goedkoper maar er kunnen nog kosten bijkomen bij de duane. Zelf ben ik gegaan voor safe via Walstock. Daar zijn de prijzen iets lager dan de standaard prijzen.
Edit: jaapie91 was me net voor...
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
19 jun 2008 23:43
Stefan van het forum kan je wel een mailtje sturen als je niet wilt ebay'en.
Photochromatische lenzen zijn er al langer van Oakley, die heten Transitions. Voor bijv de half jacket zijn ze er al langer. Als ze voor M-frames beschikbaar komen koop ik er meteen eentje, want ze verkleuren echt goed.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
tiest
- Forum-lid HC
tiest
20 jun 2008 00:36
Amclassic-fan schreef:
Photochromatische lenzen zijn er al langer van Oakley, die heten Transitions. Voor bijv de half jacket zijn ze er al langer. Als ze voor M-frames beschikbaar komen koop ik er meteen eentje, want ze verkleuren echt goed.
Dat zou sowieso een gat in de markt zijn want dan zit er hier ook 1 die er graag mee rond rijd. En Scepticus zeurt er al 3 jaar over:p
-
vinokourov
- Forum-lid
vinokourov
20 jun 2008 12:52
De postbode heeft de weg naar Otegem gevonden met een oakley radar pearl white met Fire lens.
Al heeft Stefan van het forum wel eerst de weg meoten zeggen. Bedankt man:)
-
casran
- Forum-lid HC
casran
22 jun 2008 22:28
Het verwonderde mij zonet om op de foto's Kim Kirchen met de Pitch (klopt toch?) lenzen te zien, daar waar zowat iedereen met Path rijdt. Zelf heb ik 1 Pitch lens en voorts een reeks Path lenzen. Die laatste zijn beduidend aangenamer voor fietsen en zitten beter... Is er iemand die frequent iets anders dan Path gebruikt??
Bijkomend vraagje: is dit Fire of Gold Iridium??
Itt. Path:
-
sjezer
- Forum-lid
sjezer
22 jun 2008 23:13
Ik vind de Pitch fijner, net iets grotere lens voor meer bescherming. Heeft denk ik te maken met de vorm van je jukbeenderen / neus...
-
masterb
- Forum-lid
masterb
22 jun 2008 23:27
Voor wat kleinere hoofden ziet het er al helemaal niet uit. Ik vind die lenzen sowieso als zo groot. Voor degene die altijd met een Hybrid S reden is er eigenlijk geen alternatief dan de Path. De zit lijkt me ten opzichte van een Range of Path niet anders daar het neusstukje gewoon hetzelfde is toch? Cancellara rijd volgens mij ook vaak met een Pitch.
Kirchen draagt daar een Gold Iridium.
-
casran
- Forum-lid HC
casran
23 jun 2008 12:32
Bij mij raakt de Pitch mijn wangen tijdens het fietsen, dus erg onpraktisch... en ziet er idd heel groot uit. Tijdens het lopen heb ik er geen last van, dus mijn ene Oakley met Pitch Gold Iridium hou ik wel. Blijkbaar vinden sommigen die lens toch beter dan de Path, dus toch wel zijn bestaansreden dan.