Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 05 okt 2005 00:48

@Casran: "en een ronde stuurbocht erop."
Ik heb nu beide, rond en zoals op die Trek, en moet toch zeggen dat ik die met zo'n knik erin veel lekkerder vind rijden. In zo'n geval gaat comfort/zitplezier toch echt boven uiterlijk.Misschien vindt hij dat ook wel.......................!?
 
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 okt 2005 01:12

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 04 Oktober 2005

elite patao std. maar ga denk ik lekker lichte carbon exemplaren kopen. dan is de fiets onder 7.5 kg


Eerlijk gezegd ben ik geen voorstander voor carbon bidonhouders voor renners. Ik wil die enkel op mijn tijdritfiets. Reden: je gaat gegarandeerd eens tegen de vlakte in een bepaalde koers, en het eerste wat stevig geraakt wordt is de bidonhouder... en degene die jij vermeldt kost al gauw 50€.
 
Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 04 Oktober 2005

@Casran: "en een ronde stuurbocht erop."
Ik heb nu beide, rond en zoals op die Trek, en moet toch zeggen dat ik die met zo'n knik erin veel lekkerder vind rijden. In zo'n geval gaat comfort/zitplezier toch echt boven uiterlijk.Misschien vindt hij dat ook wel.......................!?


Ik heb ook beide: een ITM en Deda Spectrum "ergonomisch" en een Deda Alanera met een korte (!) ronde stuurbocht. Die laatste zit echt beter voor mij en ik kruip vaker in de stuurbocht. Is persoonlijk. Toch vind ik bepaalde bochten helemaal spuuglelijk, zoals de Ritchey hierboven of de Bontrager Carbon (Armstrong heeft die in ronde stuurbocht gekregen!).
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 05 okt 2005 02:55

Wat vind je dan van zoiets?:

Foto is niet helemaal recht van voren genomen. Stuurtje zit heerlijk voor mijn "ploegen"!!
 
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 okt 2005 03:12

Spijt me, vind ik niet mooi. Een klein recht stuk erin kan ik nog hebben, maar die extra uitstulping er nog 'ns aan... bwek! Sommige zijn nog erger. Het Schmolke carbon stuur (zowat het lichtste op de markt) vind ik ook maar niets, en bovendien nogal onfunctioneel: zal 't niet gauw kopen.

Maar het gaat over smaak. Mijn mening is even veel/weinig waard dan de jouwe op dat vlak. Als jij 't maar mooi vindt!!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 05 okt 2005 03:25

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Oktober 2005

Een klein recht stuk erin kan ik nog hebben, maar die extra uitstulping er nog 'ns aan... bwek! Maar het gaat over smaak. Mijn mening is even veel/weinig waard dan de jouwe op dat vlak. Als jij 't maar mooi vindt!!

Klopt! Of ik het mooi/mooier vind? Nee, denk het niet....ook niet heel veel lelijker. Die uitstulping valt bij mij precies goed in de palm van mijn hand daardoor zit ik lekker in mijn stuur als ik onderin de beugel zit. Zoals ik zei; wat dat betreft gaat houding/comfort boven uiterlijk.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 05 okt 2005 18:29

De voorlopige stand van mijn fiets op uitzondering v/d aandrijving :
 

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 05 okt 2005 18:41

Dat ziet er echt heeeeeeel erg goed uit!! Echt alle 'hoofddelen' (frame, wielen, crank enz.) zijn van carbon!! Wel jammer dat de foto wat donker is, maar ik neem aan dat als hij echt af is je een betere foto plaatst??
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 05 okt 2005 18:42


komt in orde !

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 05 okt 2005 18:54

T'mag gezegd worden TS, het is een beauty
Nu alleen nog een carbon ketting

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 05 okt 2005 19:11

pff.. kwijl!! dat is echt een vette fiets. laat even weten hoe de lw's aanvoelen.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 05 okt 2005 20:41

Tja, prachtig hoor TS. Mooi stealthy zwart, ben benieuwd naar het eindresultaat, zowel optisch als gewichtstechnisch.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 05 okt 2005 20:45

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 05 Oktober 2005

Tja, prachtig hoor TS. Mooi stealthy zwart, ben benieuwd naar het eindresultaat, zowel optisch als gewichtstechnisch.


volgens mijn tafelweegschaalmodel voorlopig 5359 gram.volgens mijn unster (gaat per 20gr) 5420 gram.Er zijn natuurlijk enkele dingen die niet in de lijst staan zoals lijm, lucht, etc. dus denk ik dat die 5420 voorlopig aardig in de buurt zit !
Als ik reken :- achterderailleur +/- 125- voorderailleur +/- 55- ketting +/- 235- DA versnellingskabels +/- 90TOTAAL = 505 gram
Kom ik op 5925 gram (dit was ook mijn vooropgesteld doel)
 

Plaats reactie