Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57
mike biker schreef:@ cervelootje, onbetwistbaar een schitterende fiets!!!!
Welke maat stuurpen is dat?
Stuurpenmaat is 120mm dus geen bijzondere.
reclame
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57
havana schreef:Wat kun je hier nou van zeggen? Gewoonweg schitterend.
Havana laat Andromeda maar kletsen joh hij heeft al een keer op dit apparaat gereden en toen zei ik okay maar een klein stukje maar hoor!
Maar wat denk je........ na 45km. heb ik andromeda er gewoon met geweld vanaf moeten trappen en heb ik hem z´n Trek gelijk weer teruggegeven.
Nog geen maand later heeft hij zelf dan maar de Alu versie aangeschaft dus dat zegt genoeg toch?
andromeda wrote:
Er is wel meer oversized bij jou.....LOL
Ja met name je buideltas die onder je huid zit getransplanteerd Hahaha
reclame
hallo,ik heb met mijn cervelo alu, een tik ergens in mijn zadelpen of zadel
soms hoor ik niks ,en dan begint het weer ik heb mijn zadelpen al een beetje losser gedraaid
is het al een stuk beter van geworden maar het zit er nog wel,hoe vast moet ongeveer de zadelpen?. alvast bedankt.
soms hoor ik niks ,en dan begint het weer ik heb mijn zadelpen al een beetje losser gedraaid
is het al een stuk beter van geworden maar het zit er nog wel,hoe vast moet ongeveer de zadelpen?. alvast bedankt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21
qwerty1 schreef:hallo,ik heb met mijn cervelo alu, een tik ergens in mijn zadelpen of zadel
soms hoor ik niks ,en dan begint het weer ik heb mijn zadelpen al een beetje losser gedraaid
is het al een stuk beter van geworden maar het zit er nog wel,hoe vast moet ongeveer de zadelpen?. alvast bedankt.
Zadelpen even goed schoonmaken en dan licht invetten.
Geel i.c.m. dit frame ziet er imho niet uit.....
Verder interessant voor de zelfbouwers. Het volgende verhaal staat op Weight Weenies.
http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=34942
Service van Cervelo is zoals gebruikelijk goed maar de kern van het verhaal is dat Cervelo voor verschillende astypen lagere aandraaimomenten aan dan het geadviseerde aandraaimoment (tot op heden 35 Nm voor de carbon frames uiteraard).
Verder is het standpunt dat de firma nalaat voor sommige astypen/frames enige vorm van richtlijn vrij te geven (de reguliere op framelabels vermelde waarde van 35 Nm zou voor ISIS assen teveel zijn en op maximaal 25.8 N.m. liggen).
Gevolg is dat poster waarschijnlijk bij demontage zijn bracket heeft vernield (overigens zou hij strikt genomen zoals Cervelo stelt geen recht meer hebben op garantie, en dat terwijl er voor zijn ISIS as tot op heden überhaupt geen aangepaste limiet af wordt gegeven......).
Conclusie 25.8 is vanaf heden voor alle astypen het maximale aanhaalmoment en dit geld niet alleen voor aandraaien maar ook voor losmaken (en dat kon weleens een groot probleem worden als de cups echt vast zitten.....).
Overigens: aangezien er meer framemerken met dit bracketsysteem werken kan rustig gesteld worden dat dit verhaal ook voor o.a. Scott en Cube zal gelden.
Verder interessant voor de zelfbouwers. Het volgende verhaal staat op Weight Weenies.
http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=34942
Service van Cervelo is zoals gebruikelijk goed maar de kern van het verhaal is dat Cervelo voor verschillende astypen lagere aandraaimomenten aan dan het geadviseerde aandraaimoment (tot op heden 35 Nm voor de carbon frames uiteraard).
Verder is het standpunt dat de firma nalaat voor sommige astypen/frames enige vorm van richtlijn vrij te geven (de reguliere op framelabels vermelde waarde van 35 Nm zou voor ISIS assen teveel zijn en op maximaal 25.8 N.m. liggen).
Gevolg is dat poster waarschijnlijk bij demontage zijn bracket heeft vernield (overigens zou hij strikt genomen zoals Cervelo stelt geen recht meer hebben op garantie, en dat terwijl er voor zijn ISIS as tot op heden überhaupt geen aangepaste limiet af wordt gegeven......).
Conclusie 25.8 is vanaf heden voor alle astypen het maximale aanhaalmoment en dit geld niet alleen voor aandraaien maar ook voor losmaken (en dat kon weleens een groot probleem worden als de cups echt vast zitten.....).
Overigens: aangezien er meer framemerken met dit bracketsysteem werken kan rustig gesteld worden dat dit verhaal ook voor o.a. Scott en Cube zal gelden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
TimoR3 schreef:Vandaag weer wezen knallen met mijn SLC.
Ik schrok ervan hoe ik nu over de lokalen "heuveltjes" ga..
Waar ik vroeger moest stoempen,lijkt het nu niks.. ookal is mijn conditie nu niet helemaal top.
Morgen weer!
Zoiets heet moraal!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
@Cervelootje: Mooie fiets man. Zwart-wit is imho een prachtige combinatie. Veel plezier!
SSSTT!
Komt heus wel door de fiets.
colnagofreak schreef:TimoR3 schreef:Vandaag weer wezen knallen met mijn SLC.
Ik schrok ervan hoe ik nu over de lokalen "heuveltjes" ga..
Waar ik vroeger moest stoempen,lijkt het nu niks.. ookal is mijn conditie nu niet helemaal top.
Morgen weer!
Zoiets heet moraal!!
SSSTT!
Komt heus wel door de fiets.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
TimoR3 schreef:Trouwens.. het Sram Force "Double Tap" wat een heerlijk systeem is dat zeg.
Hoor ik ook wat negatieve berichten over, en dan met name dat de trimfunctie op de voorderailleur ontbreekt.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
colnagofreak schreef:TimoR3 schreef:Trouwens.. het Sram Force "Double Tap" wat een heerlijk systeem is dat zeg.
Hoor ik ook wat negatieve berichten over, en dan met name dat de trimfunctie op de voorderailleur ontbreekt.
Die trim fucntie ontbreekt inderdaad, maar mits goed afgesteld, hoeft het geen probleem te zijn, of te geven hoor. Hij kan op het grote en op het kleine blad zo staan, dat je achter alle versnellingen kan pakken zonder dat er iets aanloopt.
Kwestie van goed afstellen.