Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 26 mei 2017 12:55

Blij met mijn fietsbel, scheelt in reacties onderweg al heel wat.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 28 mei 2017 09:53

Quarantanove schreef: 26 mei 2017 12:45 Er is in de media een heleboel kritiek op het gedrag van racefietsers. Dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Ik doe niet mee met , wat veel forummers hier doen , het ontkennen want dat draagt zeker niets bij aan het oplossen van het probleem. In tegendeel : ik vind dat "we" de hand in eigen boezem moeten steken.
Misschien kan jij dan de hand in eigen boezem steken wat betreft je eigen postgedrag want je steken onder de gordel naar mensen zoals ik zijn niet alleen minnetjes maar raken ook nog eens kant nog wal, Waarschijnlijk vindt je jezelf erg geweldig, dat mag maar het berust naar alle waarschijnlijkheid niet op waarheid. Ik ben wel een van de meest onwaarschijnlijke personen om van wielrennertje spelen te betichten. In plaats van digitaal vanuit je onderbuik te diareren zou je misschien eens de moeite kunnen nemen je of a; te verdiepen in de mensen die je afzeikt of b; een stukje samen te fietsen, dan kan je zelf constateren wat voor "vreselijke verkeershufter" ik toch ben.
Maar aangezien je die confrontatie waarschijnlijk niet aan durft wil ik je bij deze verzoeken op te houden met je laffe steekjes onder water. Of neem eens een keertje een happy-pil.
Veni. Vidi. Fietsie.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 28 mei 2017 10:38

Je kunt er ook voor kiezen je niet aangesproken te voelen. Q benoemde met name:" zeker in groepsverband". Daar is weinig op af te dingen. Jij rijdt juist naar je club om in groepsverband op een afgesloten parcours te rijden. Of je daar met een gewone fiets of met een fiets met krom stuur naar toe gaat, maakt dan niet uit.
Zo gauw groepen zo groot zijn dat ze menen twee breed te moeten inhalen, mogen ze van mij ook naar een afgesloten parcours, Daarbij, als dat de norm wordt, zal elke lokale wielervereniging zelf voor een parcours zorgen. Dat kan ook een stuk industrieterrein zijn dat 's avonds voor verkeer wordt afgesloten.

dario
Forum-lid

dario 28 mei 2017 12:27

Quarantanove schreef: 25 mei 2017 19:55 Als alle krommesturenrijders in het verkeer zich zouden gedragen zoals ze dat zouden (behoren te) doen op een gewone fiets dan zou hier het onderwerp : Wielrenners in de Media (Geenstijl)"' niet bestaan.
+1
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 28 mei 2017 13:01

Wat een onzin joh. Als dames geen korte rokjes meer zouden dragen word er niet meer verkracht? Sommige automobilisten krijgen gewoon uit redenen van persoonlijke frustratie een bloedwaas voor ogen als ze een fietsert zien, met of zonder krom stuur. Zulke mafkezen heb je. Je hebt ook halve garen die expres over loslopende huisdieren heen rijden. Dus als we allemaal Poek en Bello naar het asiel brengen houdt dat ook op? Zo lust ik er nog wel een.
Veni. Vidi. Fietsie.

Karl66
Forum-lid

Karl66 28 mei 2017 13:16

En op dezelfde manier bestaan er ook wielrenners die een waas voor de ogen krijgen als ze op een racefiets stappen en die dan bereid zijn iedereen uit de weg te jassen voor het heilige KOM-record.

Oftewel in elke groep weggebruikers heb je halve zolen en het heeft niet zo heel veel zin de ene groep erop aan te spreken en de andere groep te verdedigen. Over het algemeen is het niet zo'n groot deel van de groep die dit soort gedrag vertoont en de meeste van ons zullen er dus ook niet bij horen.
Maar dan komt er nog iets anders bij en dat is groepsgedrag, mensen binnen een groep vinden zichzelf belangrijker en sterker omdat ze onderdeel van die groep zijn en accepteren daardoor gemakkelijker normoverschrijdend gedrag, omdat ze denken daar recht op te hebben als groep. En doordat wij als wielrenners de enige groep zijn die ons veel als groep in het verkeer begeven, hebben wij meer kans om asociaal gedrag te laten zien in vergelijking met bijvoorbeeld die automobilisten die als enkele verkeersdeelnemer in het verkeer voorkomen.

Als deze schoen je niet past, dan moet je hem vooral niet aantrekken en nee het maakt de aanvallen op wielrenners ook niet goed. Maar laten we nou ook niet doen alsof wij de wielrenners alleen maar de goed anticiperende, goed vooruitkijkende, verkeersregelsgetrouwe weggebruikers zijn.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dario
Forum-lid

dario 28 mei 2017 15:22

TumTumTum schreef: 28 mei 2017 13:01 Wat een onzin joh. Als dames geen korte rokjes meer zouden dragen word er niet meer verkracht? Sommige automobilisten krijgen gewoon uit redenen van persoonlijke frustratie een bloedwaas voor ogen als ze een fietsert zien, met of zonder krom stuur. Zulke mafkezen heb je.
Dat weet ik best: wellicht zou een topic "automobilisten in de media (GeenStijl)" dan helaas wèl nog bestaansreden hebben... Elkeen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 28 mei 2017 19:33

Karl66 schreef: 28 mei 2017 13:16 En op dezelfde manier bestaan er ook wielrenners die een waas voor de ogen krijgen als ze op een racefiets stappen en die dan bereid zijn iedereen uit de weg te jassen voor het heilige KOM-record.
Er is ook helemaal niemand die dat ontkent. Alleen vinden we het terecht niet normaal om een random automobilist uit zijn auto te trekken en te mishandelen als elders een automobilist iemand het ziekenhuis in heeft gereden maar we vinden het wel normaal om alle fietserts aansprakelijk te stellen voor het gedrag van alle andere fietserts. Dat staat me tegen.
Veni. Vidi. Fietsie.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 28 mei 2017 19:39

GS doet ook weer eens aan faal.
HOERA. TOM DUMOULIN WINT GIRO D'ITALIA

Niet alleen GS trouwens, want ow ow ow wat kankeren de afgunstigen graag op wielrenners. Behalve als er succes is, dan zijn ze je vrienden, huichelaars. :dislike:

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 28 mei 2017 19:56

NicoNB schreef: 28 mei 2017 19:39 GS doet ook weer eens aan faal.

Niet alleen GS trouwens, want ow ow ow wat kankeren de afgunstigen graag op wielrenners. Behalve als er succes is, dan zijn ze je vrienden, huichelaars. :dislike:
Het zou je sieren het woord K te vervangen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 28 mei 2017 20:27

nijkie schreef: 28 mei 2017 19:56
NicoNB schreef: 28 mei 2017 19:39 GS doet ook weer eens aan faal.

Het zou je sieren het woord K te vervangen.
Bovendien heeft het terecht afgeven over soms wangedrag van groepen krommesturen fietsers en verheugd reageren op een succes van een wielrenner niets met elkaar te maken. Dit typeren als huichelaars gedrag getuigt eerder een oogkleppen visie.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 31 mei 2017 10:11

Quarantanove schreef: 25 mei 2017 19:55 Als alle krommesturenrijders in het verkeer zich zouden gedragen zoals ze dat zouden (behoren te) doen op een gewone fiets dan zou hier het onderwerp : Wielrenners in de Media (Geenstijl)"' niet bestaan.
Als wielrenners zich zouden gedragen als de gemiddelde fietser in Amsterdam (of eender welke andere stad of dorp) dan wordt het er niet veiliger op. In elke groep zitten wel rotte appels en het is lekker makkelijk om dat lekker generaliserend over de hele groep te leggen.
- Alle wielrenners zijn asociaal en drukke andere mensen van de weg.
- Alle ouderen slingeren en horen niks en steken zomaar over.
- Alle scholieren fietsen 5 breed over de weg, hebben dopjes in en zijn meer bezig met hun telefoon
- Alle paardrijders rijden altijd midden op de weg en ruimen nooit achter hun beest op.
- Alle BMW-rijders hebben nog nooit van hun richtingaanwijzers gehoord en geven nooit voorrang
- Alle .... hebbben .... (invullen naar believen)

Ik hou me gewoon zo veel mogelijk aan de regels en probeer in het verkeer gewoon rustig te blijven. Een van de dingen waar ik me wel over op wint is het feit dat ik aangesproken wordt op gedrag dat ik zelf niet vertoon

Plaats reactie