Pagina 131 van 259

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 sep 2017 13:57
door wasbeer2006
daniel1975 schreef: 01 sep 2017 15:30 Schijven op een aero racer mooi? Puur dat argument buiten beschouwing latende is het JUIST op een aeroframe belachelijk om schijven te monteren......
Een schijfrem kost 2 tot 3 wat met een juiste voorvork gaat dat terug naar 1,2 tot 1,5 watt. Vervolgens laat je de qr,s weg en houd je tussen de 0,5 en 0,8 wat over gemeten bij 40km/h.

En zo kan je het ook omdraaien een halve kilo toevoeven aan een klimfiets is ook raar.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 sep 2017 14:56
door MarkVeenstra
Newton schreef: 02 sep 2017 09:50 Ik rij het hele jaar door op de racer; sneeuw en gladheid uitgezonderd uiteraard. Voor mij is de keus voor schijven daarom gebaseerd op het principe '1 fiets voor alles': niet meer wielen en remblokken wisselen in najaar/winter om de remrand van je carbonwielen te sparen. Idem voor tripjes in de bergen. En makkelijk 28mm bandjes monteren
Lijkt mij een prima persoonlijke reden om voor schijfremmen te kiezen. Andere optie was natuurlijk om met alu velgremmen te werken ten alle tijden. Want wat ik lees gaat het om een oplossing voor het slijten van carbon velg. Kennelijk is dan het gebruik van dat soort velgen een vast gegeven. En de remmen de oplossing.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 sep 2017 19:36
door daniel1975
wasbeer2006 schreef: 02 sep 2017 13:57
daniel1975 schreef: 01 sep 2017 15:30 Schijven op een aero racer mooi? Puur dat argument buiten beschouwing latende is het JUIST op een aeroframe belachelijk om schijven te monteren......
Een schijfrem kost 2 tot 3 wat met een juiste voorvork gaat dat terug naar 1,2 tot 1,5 watt. Vervolgens laat je de qr,s weg en houd je tussen de 0,5 en 0,8 wat over gemeten bij 40km/h.

En zo kan je het ook omdraaien een halve kilo toevoeven aan een klimfiets is ook raar.
Zo kun je alles recht lullen :lol:
Met de juiste voorvork en DM velgremmen kun je daar weer paar watt winnen.
En een halve kg op een klimfiets is tuurlijk onnozel. De wedstrijd win je zelden naar beneden, altijd naar boven ;-)

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 sep 2017 19:39
door Lcsmet
daniel1975 schreef: 02 sep 2017 19:36................;De wedstrijd win je zelden naar beneden, altijd naar boven ;-)
Dan heb je toch enkele ritten gemist :)

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 02 sep 2017 19:40
door daniel1975
Ik zie graag de beelden van renners met schijven die sneller afdalen dan de rest ;-)

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 03 sep 2017 16:20
door wasbeer2006
Ze worden vooral verloren naar beneden........

Ik geloof ook echt niet dat je een afdaling gaat winnen met schijven. Een hele vervelende in de regen misschien. Tijdens mijn vakantie op de racert nog zitten bedenken wat ik aan tijd met schijven denk goed te maken :-) . Dat is wel een goede methode toch?

Ik gok op een afdaling van 11 a 12 minuten in dit geval de Mottarone een seconde of 8 a 10 echt niet meer.
De juiste banden, breedte en spanning schelen een stuk meer.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 03 sep 2017 18:02
door havana
Zeker een prof van 65 kg heeft er heel weinig aan.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 03 sep 2017 20:22
door knutmo
Hoeveel profs lezen er eigenlijk mee in dit topic?

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 08 sep 2017 22:37
door DDX
Ik ben mijn gravelbike aan het opbouwen met een sram force 1 groep.
Hoop irritatie wat betreft schijfremmen en steekassen op dit moment, net ff anders dan wat je gewend bent, maar je leert er uiteindelijk een hoop van.
Zo had ik schijven besteld, maar voor een 15mm steekas, dus daar kan je niet de sluitring gebruiken die je met cassette tool kan vastzetten...

Nu moet ik de hydrologische kabels door mijn frame halen, ik heb al een bleed kit liggen.
Dus dacht ik vanavond even te beginnen aan dit klusje.
Loop een beetje vast met de barb die in de kabel zit, hoe haal ik die er netjes uit ?
Bij de bleed kit zitten nieuwe stealth-a-majig en die kan je er netjes in draaien met een t8 torx.

Afbeelding

Kan de kabel natuurlijk doorknippen want moet hem waarschijnlijk toch inkorten, maar wil de nette manier weten.
Iemand hints ?

En ik vroeg mij af wat het nut is van dit deel tussen de kabel :

Afbeelding

Op de sram site al wat manuals doorgenomen, maar beide zaken kan ik niet echt info over vinden.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 09 sep 2017 09:22
door scottwilko
Er wordt altijd geadviseerd de barb en klembus van een hydraulische leiding niet her te gebruiken. Daarom zal je weinig info vinden om die eenvoudig te verwijderen. Ik zou het proberen met een handmatige kabelstripper voor elektra kabels.
Laatste foto laat in mijn ogen een kabel versteller zien, zeer nuttig wanneer je geen versteller hebt bij de framenokken.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 09 sep 2017 09:54
door DDX
Maar een kabelvesteller bij een hydraulische leiding, wat valt daar af te stellen ? (zit op beide remleidingen)

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 09 sep 2017 10:04
door Douglas
Bij mijn set zat zo'n kabelversteller er niet bij. Deze kun je hooguit gebruiken bij je schakelkabel. ik begrijp niet wat je er mee moet. Zitten er verkeerde kabels bij? Voor mechanisch ipv hydraulisch?