japiecarbon schreef: ↑29 mar 2019 20:50
Ik heb net Icarus gezien. Hebben jullie die gezien?
Daarin kan je zien dat je doping kan gebruiken en 100% zeker dat je niet gesnapt wordt. Echt een bizarre docu.
Je conclusie is wat voorbarig denk ik.
Als er iets is wat in die docu duidelijk wordt dan is het dat:
A) Er nog steeds doping in de sport is (alle sporten) maar dat het zonder enorme middelen, gelden, corruptie en manipuleren niet meer mogelijk is om het “goed” te doen tegenwoordig.
En B) Meer specifiek: je hebt een Russische minister nodig, steun van de president van dat land, geld -veel geld-, een complete infrastructuur inclusief geheime gangenstelsels en ook nog een exacte kopie van het apparaat waarmee de urinestalen worden verzegeld.
(Ik denk dat Sky nog niet eens in staat is om zo ver te kunnen gaan, ondanks hun mega budget.)
Maar zelfs dan komt het verhaal uiteindelijk naar buiten en eigenlijk best rap in vergelijk met de ‘Armstrong affaire" en wordt heel Rusland vervolgens van alle betrokken evenementen geschorst.
En als je de gegevens in die documentaire naadloos op het wielrennen zou willen leggen dan zou er dus een duister groepje mannen s’nachts onder de dopingbus via geheime luikjes de vuile stalen moeten roven en die vervolgens vervangen met shone inhoud, weer verzegelen, terug moeten plaatsen etc.
Ik ken veel mooie wielerverhalen maar dit?