Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 21 jul 2009 10:11

Haha, was het maar zo'n feest.
Zou leuk zijn als je in een peloton rijdt van 100 man met darain een stuk of 25 Garmin's... :D

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 21 jul 2009 20:41

Als ik op internet kijk om een Garmin edge 705 te bestellen, dan zie ik de "kale" bundel. Vervolgens heb je de mogelijkheid om bij deze bundel bijvoorbeeld City Navigator en extra geheugen of Topo Nederland en extra geheugen te kopen.

Mijn vraag is, is het aanschaffen van City Navigator of Topo Nederland en extra geheugen echt noodzakelijk? Of is het goed mogelijk te starten met het "kale" bundelpakket?

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 21 jul 2009 20:52

[quote="Stephan68"]Als ik op internet kijk om een Garmin edge 705 te bestellen, dan zie ik de "kale" bundel. Vervolgens heb je de mogelijkheid om bij deze bundel bijvoorbeeld City Navigator en extra geheugen of Topo Nederland en extra geheugen te kopen.

Mijn vraag is, is het aanschaffen van City Navigator of Topo Nederland en extra geheugen echt noodzakelijk? Of is het goed mogelijk te starten met het "kale" bundelpakket?[/quote]

Het is wel mogelijk om gelijk te starten maar je ziet alleen de lijn welke je gefietst hebt en je ziet de belangrijkste hoofdwegen (voornaamlijk de grote wegen zoals de A2 bv)
Binnenwegen, provinciale wegen enz. zijn niet te zien.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 21 jul 2009 21:06

Okay en welke is dan het beste? Topo Nederland of City Navigator?

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 21 jul 2009 21:13

[quote="Stephan68"]Okay en welke is dan het beste? Topo Nederland of City Navigator?[/quote]

Met City Navigator kun je goed uit de voeten, met Topo Nederland kun je niet navigeren.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 21 jul 2009 21:13

[quote="Stephan68"]Okay en welke is dan het beste? Topo Nederland of City Navigator?[/quote]

Waar ga je hem voor gebruiken ??

Weg : CN

ATB : Topo NL of het moet zijn dat je routeerbare routes wil gaan fietsen , dan misschien toch CN . Topo NL is nl niet routeerbaar .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 21 jul 2009 21:58

Ik had eerst nog zoiets van Topo NL of City Navigator, volgens mij stel ik een domme vraag.
Topo NL zal wel heel Nederland zijn en City Navigator alle grote steden ofzo..........maar dat schijnt toch iets anders te liggen.

Maar idd ik wil een tevoren uitgestippelde route kunnen rijden maar ook bijvoorbeeld in onbekend gebied de weg nog kunnen (terug) vinden.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 21 jul 2009 22:16

[quote="Stephan68"]Ik had eerst nog zoiets van Topo NL of City Navigator, volgens mij stel ik een domme vraag.
Topo NL zal wel heel Nederland zijn en City Navigator alle grote steden ofzo..........maar dat schijnt toch iets anders te liggen.

Maar idd ik wil een tevoren uitgestippelde route kunnen rijden maar ook bijvoorbeeld in onbekend gebied de weg nog kunnen (terug) vinden. [/quote]

Op CN staan alle verharde wegen van Europa waar met een auto gereden mag worden dus voldoende voor een racefietser. Op Topo NL staan ook de fietspaden maar net zoals who cares zegt met Topo kun je niet navigeren.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 21 jul 2009 22:21

Kan je in CN wel eventueel een vooraf bepaalde route uploaden waarin je fietspaden evt. handmatig aan de route hebt toegevoegd?

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 21 jul 2009 22:24

[quote="Stephan68"]Kan je in CN wel eventueel een vooraf bepaalde route uploaden waarin je fietspaden evt. handmatig aan de route hebt toegevoegd?[/quote]

Ja dat kan, alleen zie je het fietspad niet op de Edge maar de lijn van de geuploade route.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 21 jul 2009 22:30

Ik heb een probleem met Sporttracks, hij weergeeft de hoogtemeters niet goed. Als ik bijv. volgens de Garmin (en ook Garmin Training Center) een ritje met zo'n 1.200 hoogtemeters heb gedaan geeft hij in Sportracks iets van 890 hoogtemeters aan. Alle instellingen staan goed.

Iemand hier ervaring mee?

solist__sl
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jan 2009 10:18

solist__sl 22 jul 2009 13:28

[quote="Wesley"]Ik heb een probleem met Sporttracks, hij weergeeft de hoogtemeters niet goed. Als ik bijv. volgens de Garmin (en ook Garmin Training Center) een ritje met zo'n 1.200 hoogtemeters heb gedaan geeft hij in Sportracks iets van 890 hoogtemeters aan. Alle instellingen staan goed.

Iemand hier ervaring mee?[/quote]

onder samenvatting,Data,Gebruik handmatig ingevoerde waarden aanvinken en je hebt dezelfde waarden als in Garmin Training Center

Plaats reactie