Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

andreas.van.dongen
Forum-lid

andreas.van.dongen 06 jun 2010 17:55

Heren,

Na 105 pagina's Red bull doorgeworsteld te hebben, geloof ik wel dat het een degelijk merk is met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zouden jullie een Carbon SL ook 2de hands kopen, m.a.w. gelden al deze lovende woorden ook nog als de fiets 2 jaar oud is?

Ik ben benieuwd!

Gr. Andreas
Met sportieve groet,

Andreas

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 07 jun 2010 12:45

andreas.van.dongen schreef:Heren,

Na 105 pagina's Red bull doorgeworsteld te hebben, geloof ik wel dat het een degelijk merk is met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zouden jullie een Carbon SL ook 2de hands kopen, m.a.w. gelden al deze lovende woorden ook nog als de fiets 2 jaar oud is?

Ik ben benieuwd!

Gr. Andreas

Hallo Andreas,
Zou je een andere fiets wel 2e hands kopen?
Red Bull gaat net als ander fietsen jaren mee. Denk dat je goed moet kijken of het frame niet beschadigd is. Dat is eigenlijk het enige deel wat niet slijt. De draaiende onderdelen zijn allemaal te vervangen. Dat kan overigens ook behoorlijk in de papieren lopen.
Ik heb mijn 1e PRO-SL verkocht nadat ik hem vervangen had na 7 jaar voor weer een PRO-SL. Wilde een modernere en een nieuwe groep. Maar hij was zeker nog niet op. Hoe carbon fietsen zich houden weet ik niet. Ik denk dat een Red Bull het net zo lang zal vol houden als ieder ander carbon frame.
Veel succes!
Gr, Ric
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

paul_32
Forum-lid

paul_32 09 jun 2010 21:26

Zadelpenklem

Omdat ik een zadelpenklem wilde hebben die eenvoudig met klem dicht te doen is, gewoon een andere via internet besteld. Ik ken geen fiets die aparte maten gebruikt, over het algemeen mag je er toch van uit gaan dat alles tamelijk gestandariseerd is.

De betrokken FM heeft jou dus iets proberen wijs te maken, logisch eigenlijk als je een fiets op internet besteld hebt en een zadelpenklem van 10 euiro of minder bij hem wilt halen.

timper
Forum-lid

timper 09 jun 2010 22:41

paul_32 schreef:Zadelpenklem

Omdat ik een zadelpenklem wilde hebben die eenvoudig met klem dicht te doen is, gewoon een andere via internet besteld. Ik ken geen fiets die aparte maten gebruikt, over het algemeen mag je er toch van uit gaan dat alles tamelijk gestandariseerd is.

De betrokken FM heeft jou dus iets proberen wijs te maken, logisch eigenlijk als je een fiets op internet besteld hebt en een zadelpenklem van 10 euiro of minder bij hem wilt halen.

Ik vind dat niet logisch en dat is nu net de reden waarom ik meer en meer online begin te kopen. Je koopt enkel wat je wil aan scherpere prijzen en de service (bij rose dan toch) is dikwijls beter en sneller (dan de FM's die ik al had ;) ).

Was mijn FM een beetje verstandiger geweest had hij voor ca. 8000 euro verdiend aan mij (drie fietsen de laatste drie jaar)...die spendeerde ik nu online.
De slechte service/onwetendheid bij vele FM (en ook de desinteresse in nieuw materiaal) zorgt voor een ware crisis in die sector. Enkel de echt goeie zulllen overleven (die zijn er uiteraard ook, maar ze liggen blijkbaar niet in mijn regio ), hoop ik toch.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

paul_32
Forum-lid

paul_32 11 jun 2010 12:17

Dit heeft met Red Bull natuurlijk niks te maken. Maar ook Red Bull is van oorsprong een fietsenwinkel geweest, die zich heeft kunnen standhouden in het hele internet gebeuren. Zelf meen ik dat een detailhandel kan overleven als ie ook een goede intenet winkel heeft. Salden is een goed voorbeeld daarvan. FM zonder internet shop zien volgens mij die ontwikkelingen met lede ogen aan, maar zien zich niet in staat er iets aan te doen. Terwijl het opzetten van een internet winkel in deze tijd niet al te moeilijk kan zijn. Het hangt er maar vanaf wat de ondernemer bereidt is te inveseteren in zijn toekomst.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 11 jun 2010 18:29

Ik heb de laatste tijd tot twee keer toe een spaakbreuk gehad in de Xtreme Aerowheels van Roseversand. De eerste keer heb ik het kostenloos laten repareren, en hoopte ik er maar het beste van. Helaas een maand later was het nog eens foute boel. Na wat e-mailtjes over en weer heeft Roseversand uit coulance een alternatieve wielset aangeboden (DT Swiss met Sun Ringle naven en 32 spaken per wiel).
Ondanks het forse gewicht van de velgen (585 gram), ben ik er tevreden mee.
Nog maar eens een compliment voor Roseversand dus, maar met de kanttekening dat de Xtreme Aerowheels toch wel erg kwetsbaar zijn. Ik zelf weeg 71 kilo, en de breuken ontstonden op momenten dat er weinig tot niets bijzonders gebeurde met de wielen.

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 11 jun 2010 19:31

In mijn Rose MTB heb ik een BB30 bracket. Daarvan waren de lagers stuk, dus ik naar de lokale lagerboer. Daar bleken ze 45 euro per stuk te kosten! Dat werd dus niets. Ik alle fm in de buurt gebeld, maar niemand had ze of ze waren te duur.
Dus ik dacht laat ik dan toch maar ff rose bellen. En dat was meteen een succes, ze sturen me gratis een setje nieuwe! Uitstekende service dus!!

dodge
Forum-lid

dodge 11 jun 2010 22:16

@japie carbon: heb je die lagers gemakkelijk zelf kunnen monteren ? Moeten er toch ingeperst worden ?
Waren de oude makkelijk te verwijderen ?

rudi
Forum-lid

rudi 13 jun 2010 00:06

Ik heb sinds een week een carbon sl. Wanneer ik er mee op slechte wegen of kasseien rij, hoor ik een erg storend geklepper. Waarschijnlijk zijn het de kabels die door het frame lopen. Heeft er iemand dezelfde ervaringen en wat is er eventueel aan te doen?

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 13 jun 2010 00:07

De oude heb ik er gewoon met een staafje uit getikt, en de nieuwe heb ik er weer met een hamer ingetikt (ik heb wel het oude lager gebruikt om hem erin te tikken).

Is wel makkelijk hoor. Maar beter is het om ze te persen. Kan ook met een draadeind en 2 grote ringen.

redalert
Forum-lid

redalert 13 jun 2010 00:33

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 13 jun 2010 00:37

Weet ik, maar ik had hem niet en moet morgen toch echt rijden ;)

Deze heb je trouwens ook nodig.

Plaats reactie