Canyon
Mijn Canyon is nog steeds In Transit. Blijkbaar heb ik vrijdag de bezorger van UPS gemist; nu is het Pinksteren...
Goed nieuws is dan weer dat Canyon mij 200 Euro gaat terugbetalen. Tijdens mijn lange wachten hebben zij wat prijsverlagingen doorgevoerd (ook voor 'mijn' Outlet bike) en men vond mijn verzoek daarvan mee te mogen profiteren wel redelijk.
Goed nieuws is dan weer dat Canyon mij 200 Euro gaat terugbetalen. Tijdens mijn lange wachten hebben zij wat prijsverlagingen doorgevoerd (ook voor 'mijn' Outlet bike) en men vond mijn verzoek daarvan mee te mogen profiteren wel redelijk.
Sjapper schreef:Heeft iemand toevallig al een Speedmax al 8.0 of 9.0 thuis staan waar hij / zij een paar fotootjes van wil schieten? Ben vooral benieuwd naar het vooraanzicht. Bij voorbaat dank!
(N)iemand?
-
- Forum-lid
Thomas1974 schreef:Geertiorix schreef:Ik zou toch oppassen met die maat kleiner nemen.
Of je moet inderdaad zeker echt diep willen zitten.
Mijn ervaring is dat die frames eerder klein dan groot uitvallen (of ligt het aan mij?).
Ik heb ook de hele tijd zitten twijfelen tussen een 58 of 60 kader.
Nu ik die 58 heb denk ik dat ik misschien wel beter af ben met een 62.
Dat diep zitten ligt me echt niet.
Het verschil tussen bovenkant zadel bovenkant stuur is bij mij 11 cm en dan heb ik mijn stuurpen al omgedraaid wat de fiets echt niet mooier maakt.
Ik heb een bbl van 89 cm en ben 188 groot.
Ik ben nu van plan die fiets van de hand te doen, zo fel valt me dat tegen.
Je kan misschien beter eerst eens naar Eersel voor een testrit.
Die openen vanaf vandaag dat testcentrum als ik het goed heb.
De bedoeling is idd. dieper zitten, dan zou een 60 moeten kunnen. Qua bovenbuislengte zou iets korter beter uitkomen: m'n bovenlijf is relatief kort, armen zijn iets langer dan gemiddeld.
Scott CR1 (2006) heeft een balhoofdbuis van 21cm, de Canyon maat 60 heeft een balhoofdbuis van 18.5cm, wordt met 1cm spacers 1.5cm dieper zitten.
De bovenbuis van de Scott is 59.5cm, van de Canyon 57.5cm, wordt met een stuurpen van 12 ipv. 11cm 1cm korter.
Of zie ik iets over het hoofd?
Je vergeet de hoogte van de bovenplaat van het headset mee te tellen. Deze is bij Canyon erg hoog door de inwendige verstelling voor de speling van de balhoofdlagers. Het kan best 2,5 cm schelen in hoogte.
Gefeliciteerd!
Nu lekker genieten he
Nu lekker genieten he
- geertjan5
- Forum-lid
Aan het lange wachten is een eind gekomen!
Gefeliciteerd en ik hoop dat jullie nog lang bij elkaar zullen blijven!
En mooie momenten met elkaar zullen delen;)
Gefeliciteerd en ik hoop dat jullie nog lang bij elkaar zullen blijven!
En mooie momenten met elkaar zullen delen;)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
-
- Forum-lid
Ik lees net in mijn eigen bericht dat ik beweerde dat het testcentrum in Eersel lag.
Dat moet natuurlijk Heerlen zijn.
Dat moet natuurlijk Heerlen zijn.
- jorisbressers
- Forum-lid
Eindelijk lijkt er dan toch schot in de zaak te komen. Net de e-mail met trackingnummer van UPS ontvangen, misschien dus morgen al een eerste proefritje... Ik houd jullie op de hoogte en zal zsm foto's plaatsen.
Status bij UPS is nu: "ontvangen factuur gegevens"
Status bij UPS is nu: "ontvangen factuur gegevens"
Scott Addict 15 / Ultegra Di2