Ridley
Nog maar eens een foto van mijn Ridley bij de juttershut aan de kust bij Kijkduin. Na een hardnekkige blessure mijn 2de ritje dit jaar.
-
- Forum-lid HC
Grote kans dat mijn bijna 15 jaar oude Ridley Boreas het veld moet ruimen. Ik heb mijn zinnen gezet op een Ridley fenix sl. Nu nog de kleur uitzoeken, ik vermoed glanzend antraciet met oranje.
Weet iemand de verschillen tussen een Ridley Noah Fast disc en een Ridley Noah Aero+ disc en dan met name in;
- comfort
- aero(dynamica)
- gewicht(en)
Volgens mij zijn de verschillen niet heel groot bij dezelfde groep (Ultegra 8050 in dit geval); zelfde wielset en nagenoeg zelfde frame volgens mij. Wel een andere voorvork en stuurcombi (met name de laatste is bij de Fast veel groter/lomper vind ik persoonlijk). Graag jullie info !
- comfort
- aero(dynamica)
- gewicht(en)
Volgens mij zijn de verschillen niet heel groot bij dezelfde groep (Ultegra 8050 in dit geval); zelfde wielset en nagenoeg zelfde frame volgens mij. Wel een andere voorvork en stuurcombi (met name de laatste is bij de Fast veel groter/lomper vind ik persoonlijk). Graag jullie info !
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
Sinds kort een hele blije racefietsende vrouw hier in huis
-
- Forum-lid
Mooi. Leuke dames fiets.
Een vraag aan de Ridley rijders, of iedereen die er een antwoord op heeft
Ik overweeg om naast mijn Noah een Fenix aan te schaffen, voor wat meer comfort.
Maar waar zit nu precies dat comfort in? Heb er al veel over gelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
De Fenix zal ik namelijk precies hetzelfde afgesteld willen hebben als de Noah omdat ik daar gewoon goed opzit en nogal blessure gevoelig ben. Comfort in houding zoek ik dus niet maar wel in het weghalen van trillingen, minder 'gestuiter' en dergelijke.
De vraag is eigenlijk; merk je verschil tussen een aero frame en een endurance frame als beide fietsen qua maten precies hetzelfde zijn afgesteld?
Of zal het comfort dan alleen van de bredere banden komen die op de Fenix kunnen? (Nu zit er 25mm op de Noah)
Ik overweeg om naast mijn Noah een Fenix aan te schaffen, voor wat meer comfort.
Maar waar zit nu precies dat comfort in? Heb er al veel over gelezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
De Fenix zal ik namelijk precies hetzelfde afgesteld willen hebben als de Noah omdat ik daar gewoon goed opzit en nogal blessure gevoelig ben. Comfort in houding zoek ik dus niet maar wel in het weghalen van trillingen, minder 'gestuiter' en dergelijke.
De vraag is eigenlijk; merk je verschil tussen een aero frame en een endurance frame als beide fietsen qua maten precies hetzelfde zijn afgesteld?
Of zal het comfort dan alleen van de bredere banden komen die op de Fenix kunnen? (Nu zit er 25mm op de Noah)
Zijn de hoeken gelijk? Balhoofd hoek+ naloop en de zadelbuis hoek.....
Hmmm een 27.2mm zadelpen die misschien verder uit het frame steekt zou ook iets meer komfort leveren dan zon aero pen. Net als de dunnere achterdrie hoek.
Mooi heh die ridleys
Hmmm een 27.2mm zadelpen die misschien verder uit het frame steekt zou ook iets meer komfort leveren dan zon aero pen. Net als de dunnere achterdrie hoek.
Mooi heh die ridleys
- thestudent
- Forum-lid HC
Het comfort zit vooral in die zadelpen. Die van de noah geeft niks mee. Overigens heb ik ook al meer dan een jaar gewoon 28mm vittoria corsa control banden in een Noah. Daar hoef je geen extra fenix voor aan te schaffen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
De verkoper van de winkel vertelde dat er in de Fenix 32mm in zou passen mits je de versie met schijfremmen zou kiezen.
Of zou een gravelfiets dan meer comfort moeten geven?
Ben ook al met een schuin oog naar de Specialized Roubaix aan het kijken, vanwege de vering in de vorkbuis
Of zou een gravelfiets dan meer comfort moeten geven?
Ben ook al met een schuin oog naar de Specialized Roubaix aan het kijken, vanwege de vering in de vorkbuis