Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 23 sep 2007 02:38

Rezne schreef:@Cervelootje: Mooie fiets man. Zwart-wit is imho een prachtige combinatie. Veel plezier!

colnagofreak schreef:
TimoR3 schreef:Vandaag weer wezen knallen met mijn SLC.
Ik schrok ervan hoe ik nu over de lokalen "heuveltjes" ga..
Waar ik vroeger moest stoempen,lijkt het nu niks.. ookal is mijn conditie nu niet helemaal top.

Morgen weer!

Zoiets heet moraal!! ;)

SSSTT! ;)
Komt heus wel door de fiets.

Bedankt man ik ben ook heel erg blij met me fietsje en wat Timor zegt kan ik alleen maar beamen. Strax met Andromeda een koppeltijdritje rijden in Puttershoek even dat carbonne ros van me flink tekeer laten gaan!
Ik ga nu maar snel slapen dan is het snel 11.15 en dan kan ik lekker genieten van mijn zebra, koe ofSLC-SL(zwart-wit)

colnagofreak wrote:

TimoR3 wrote:
Trouwens.. het Sram Force "Double Tap" wat een heerlijk systeem is dat zeg.

Hoor ik ook wat negatieve berichten over, en dan met name dat de trimfunctie op de voorderailleur ontbreekt.

Die trim fucntie ontbreekt inderdaad, maar mits goed afgesteld, hoeft het geen probleem te zijn, of te geven hoor. Hij kan op het grote en op het kleine blad zo staan, dat je achter alle versnellingen kan pakken zonder dat er iets aanloopt.
Kwestie van goed afstellen.

Bedoel je daarmee dat je net als bij jou de voorderailleur dan met een grote schroevendraaier open buigt SPeric?
reclame

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 23 sep 2007 16:57

Sharkman schreef:Geel i.c.m. dit frame ziet er imho niet uit.....

Verder interessant voor de zelfbouwers. Het volgende verhaal staat op Weight Weenies.

http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... hp?t=34942

Service van Cervelo is zoals gebruikelijk goed maar de kern van het verhaal is dat Cervelo voor verschillende astypen lagere aandraaimomenten aan dan het geadviseerde aandraaimoment (tot op heden 35 Nm voor de carbon frames uiteraard).
Verder is het standpunt dat de firma nalaat voor sommige astypen/frames enige vorm van richtlijn vrij te geven (de reguliere op framelabels vermelde waarde van 35 Nm zou voor ISIS assen teveel zijn en op maximaal 25.8 N.m. liggen).
Gevolg is dat poster waarschijnlijk bij demontage zijn bracket heeft vernield (overigens zou hij strikt genomen zoals Cervelo stelt geen recht meer hebben op garantie, en dat terwijl er voor zijn ISIS as tot op heden überhaupt geen aangepaste limiet af wordt gegeven......).
Conclusie 25.8 is vanaf heden voor alle astypen het maximale aanhaalmoment en dit geld niet alleen voor aandraaien maar ook voor losmaken (en dat kon weleens een groot probleem worden als de cups echt vast zitten.....).

Overigens: aangezien er meer framemerken met dit bracketsysteem werken kan rustig gesteld worden dat dit verhaal ook voor o.a. Scott en Cube zal gelden.

beter nog, laat zulke dingen over aan een lbs met verstand van zaken, dan zul je dat niet tegenkomen ...

speric
Forum-lid HC

speric 23 sep 2007 20:47

@cervelootje ....

zo heb ik toch ook de cassette passend gemaakt.. en bij jou was het niet nodig omdat je toch alleen op het kleine blad rijdt. ;)

Hoe ging het eigenlijk in puttershoek ? eindelijk het grote blad eens gebruikt ?

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 24 sep 2007 00:31

SpEric schreef:@cervelootje ....

zo heb ik toch ook de cassette passend gemaakt.. en bij jou was het niet nodig omdat je toch alleen op het klein blad rijdt. ;)

Hoe ging het eigenlijk in puttershoek ? eindelijk het grote blad eens gebruikt ?

Nee heb in puttershoek alleen de 39/21 gebruikt maar dat was meer omdat het koppelrit was maar mijn koppelpartner had geen goede benen en ik weet nou niet of dat hij vanmiddag met een compact-drive reed of niet?
reclame

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 sep 2007 01:31

Jullie hadden wel wat mogen zeggen dan, ik en GirlinRed vallen toch wel genoeg op volgens mij. Maar jullie hebben de topics over onze kleding zeker net gemist. Was wel een leuk tijdritje, zelfs bij de heren waren we nog 2e geweest ;). Tijdrijden is best leuk, als 't maar hard en goed gaat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 24 sep 2007 01:49

Cervelootje schreef:
SpEric schreef:@cervelootje ....

zo heb ik toch ook de cassette passend gemaakt.. en bij jou was het niet nodig omdat je toch alleen op het klein blad rijdt. ;)

Nee heb in puttershoek alleen de 39/21 gebruikt maar dat was meer omdat het koppelrit was maar mijn koppelpartner had geen goede benen en ik weet nou niet of dat hij vanmiddag met een compact-drive reed of niet?

Jullie hadden wel wat mogen zeggen dan, ik en GirlinRed vallen toch wel genoeg op volgens mij. Maar jullie hebben de topics over onze kleding zeker net gemist. Was wel een leuk tijdritje, zelfs bij de heren waren we nog 2e geweest . Tijdrijden is best leuk, als 't maar hard en goed gaat.

Dus je hebt meegereden? Ipv dat jij dan onze fietsen herkent, maar daar heb jij dan niet naar gekeken meneer de moderator! Maar volgen maand is er ook een leuke koppeltijdrit in vlaardingen van 12km. Niks voor jou en Girlinred?
reclame

sharkman
Forum-lid

sharkman 24 sep 2007 10:17

39/21 in een tijdrit??

speric
Forum-lid HC

speric 24 sep 2007 11:27

sharkie, toch niet je gevoel voor humor verloren ..?

sharkman
Forum-lid

sharkman 24 sep 2007 11:36

Nee hoor, licht in de gereedschapskist naast de steeksleutels :-)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 sep 2007 13:17

Ik zag wel dat het de wielen van Eric waren, maar ik zag dat Eric niet de berijder was. Vlaardingen vind ik echt te ver weg, ik heb gisteren al iets van 5 uur auto moeten rijden voor 21 km koppeltijdrit. Bij ons liep het wel lekker, we zijn heel rustig de bochten doorgereden (fiets was niet van mij en ik ben er niet aan gewent), mooi constant tempo en uiteindelijk net geen 43 gemiddeld. Laatste km was Girlinred een beetje kapot, maar 't tempo zakte niet in, dus dat was precies goed. Bij de heren hadden we nog de 2e tijd gehad, terwijl ik alleen op kop heb gereden ;) (en niet voluit), dus ik heb alle vertrouwen in m'n tijdritten voor volgend jaar. We rijden nog wel in 't Goy.
Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 24 sep 2007 13:24

Goed hoor, is een erg machtig gevoel als de tijdrit goed loopt hè...
Wat voor fiets had je dan ?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 sep 2007 13:32

Ja idd, vroeger had ik het nooit zo op tijdrijden, maar als het hard gaat is het wel leuk. Ik had een Specialized S-works tijdritfiets, FFDW disc, Shimano ultegra en dura-ace afmontage (maar 105 9 speed remmen), 4za voorwiel met 38 mm velg. De fiets was alleen wat te groot voor mij, want de bovenbuis is 56,4 cm, dus ik heb de fiets opgesierd met een baby stuurpen van 7 cm. Maar ideaal is anders, want de fiets wordt er hyper nerveus van.
Afbeelding

Plaats reactie