Pagina 132 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 08 mar 2017 21:42
door Orlok
Nog een aanvulling is dat sommige 25mm carbonvelgen enigszins taps naar het velgbed cq. remrand toelopen en daardoor ook een binnenbreedte hebben van 15C. Soms heeft men op de site een velgdoorsnede geplaatst anders gewoon even vragen. ;)

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 08 mar 2017 21:50
door Wolfhound32
Ik zag het al inderdaad. Helin Liu heeft het wel goed op de site staan.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 mar 2017 08:38
door Fietsen?altijd
Is dat Basalt remoppevlak zoveel beter?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 mar 2017 10:25
door Orlok
Fietsen?altijd schreef:Is dat Basalt remoppevlak zoveel beter?
Het is eigenlijk het verschil tussen een 'glad' oppervlak en een 'ruw' (Basalt) oppervlak, dus denk maar na. Helaas zal ook na verloop van tijd de Basaltlaag slijten waardoor het 'gladde' oppervlak van de carbonrand weer tevoorschijn komt. ;)

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 mar 2017 14:11
door Fietsen?altijd
Dan is de levensduur wel langer van de velg. Betekent dit dan dat je met hardere remblokken kan rijden want het oppervlak is ruwer?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 mar 2017 15:45
door Orlok
Waarom zou je met hardere remblokken willen rijden.? Je kan beter wat vaker versleten remblokken wisselen dan wat vaker een versleten carbonwielset, toch.?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 mar 2017 16:09
door Maruss
Wolfhound32 schreef:Is er ergens een overzichtje waarin ik kan zien welke binnenbreedte er bij een bepaalde buitenbreedte hoort?
Op Ali staan veel carbonwielen met een breedte van 20.5. Ik neem gevoegelijk aan dat het hier om de buitenbreedte gaat. Ik ben dus benieuwd welke binnenbreedte hier bij hoort.
Nog even terugkomend op je vraag. Op basis van de buitenbreedte kan je niet bepalen hoe de binnenbreedte is dat hangt af van hoe dik de wanden zijn. Die kunnen verschillen bijvoorbeeld vanwege bedoeld gebruik of gewichtsbesparing. De gegevens die Orlok geeft zijn vuistregels, maar je moet toch bij elke leverancier het nog eens navragen.

Ik heb zelf 25mm buiten die 18mm binnenbreedte hebben. Aangezien het om voor een schijfrem wiel gaat kan de wand dunner en de binnenbreedte iets groter zijn. Ook hebben alu velgen meestal een iets dunnere wand.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 mar 2017 16:34
door Fietsen?altijd
Orlok schreef:Waarom zou je met hardere remblokken willen rijden.? Je kan beter wat vaker versleten remblokken wisselen dan wat vaker een versleten carbonwielset, toch.?
Klopt ook weer. Bij alu hoef je je nooit druk te maken over de soort remblokken.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 mar 2017 16:49
door Orlok
Fietsen?altijd schreef:
Orlok schreef:Waarom zou je met hardere remblokken willen rijden.? Je kan beter wat vaker versleten remblokken wisselen dan wat vaker een versleten carbonwielset, toch.?
Klopt ook weer. Bij alu hoef je je nooit druk te maken over de soort remblokken.
Nou, ook Aluminium velgen slijten sneller met harde of slechte remblokken.! Alleen heb je daarbij het probleem dat Aluminium schilfers in de remblokken blijven zitten die dan weer de velg kunnen beschadigen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 mar 2017 16:55
door Fietsen?altijd
Ach ik ga altijd naar de fietsenmaker, koop shimano remblokjes, doe ze erin en fiets. Met carbon is er meer keus.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 mar 2017 22:14
door Joskovic
Ik ben ook overstag. Vandaag heb ik bij Helin Liu de 50mm clinchers besteld in 23mm breedte. 25 vond ik wat te risicovol ivm ruimte in de fiets. Ik wil nog wel een beetje vrije bandenkeuze hebben.

Binnen 2 jaar wil ik wel overstappen op schijven, dus ik wilde geen fortuin neerleggen voor een mooie hoge wielset. Ik ben wel superbenieuwd!

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 mar 2017 09:07
door Fietsen?altijd
Heb je die met powerway r13?