Vandaag gefietst in 2013
-
- Forum-lid
Leuk! Heeft hij dezelfde fiets als jij?
Gisteren rondje van 55 km gedaan met gemiddelde rond 32 p/uur.
Over 'de Dellen' tussen Hattem/Heerde/'t Harde.
Waarvan 2/3 iemand in mijn wiel zat die ik eerst zelf voorbij was gefietst.
Heeft niet 1x overgenomen en ging na iets van 35 km. kopwerk door mij (waarvan het grootste gedeelte tegenwind) zonder een 'dankjewel' bij een rotonde eraf.
Prima als je in m'n wiel zit, maar neem voor het idee dan iig 1x over, en bedank op z'n minst even netjes als je 35 km. alleen maar geprofiteerd hebt...
Jaeger
Over 'de Dellen' tussen Hattem/Heerde/'t Harde.
Waarvan 2/3 iemand in mijn wiel zat die ik eerst zelf voorbij was gefietst.
Heeft niet 1x overgenomen en ging na iets van 35 km. kopwerk door mij (waarvan het grootste gedeelte tegenwind) zonder een 'dankjewel' bij een rotonde eraf.
Prima als je in m'n wiel zit, maar neem voor het idee dan iig 1x over, en bedank op z'n minst even netjes als je 35 km. alleen maar geprofiteerd hebt...
Jaeger
Gisteren één van mijn mooiste routes ooit gefietst. Vanuit de camping nabij Roquebrune sur Argens door het dorpje naar Frejus. Dan de route langs de zee naar St. Raphael richting Cannes tot aan Mandelieu. Deze weg is een constante aaneenschakeling van op en af waarbij de klimmetjes net steil en kort genoeg zijn om dit op het buitenblad staand te doen. Meestel met een fransman in je wiel, wat dan ook weer helpt om net even wat meer weg te trappen dan als je alleen zou zijn. In Mandelieu neem je de afslag links via de DN7 het binnenland in richting Frejus. Opnieuw een opeenvolging van op en af, maar dan wat langere stukken achter elkaar. De route is rustig qua verkeer, zeker als je het in de ochtend doet. Het enige wat je dan tegen komt zijn af en toe wat motorduivels die met gevaar voor eigen leven door de bergen scheuren, boomklevers noemt het ambulancepersoneel ze. Het laatste stuk vanuit Frejus naar de camping terug is niet het mooiste gedeelte en zeker midden op de dag erg druk, maar vandaag was het een nationale feestdag dus goed te doen. Al met asla een bijzondere ervaring, zeker de kustweg is een aanrader als je vroeg op kunt staan. Kom je later op de dag dan sluit je met je fiets aan achter in de file van auto's.
Route:
http://www.strava.com/activities/74830489
Route:
Idd hele mooie omgeving om een tocht te rijden.redalert schreef:Gisteren één van mijn mooiste routes ooit gefietst. Vanuit de camping nabij Roquebrune sur Argens door het dorpje naar Frejus. Dan de route langs de zee naar St. Raphael richting Cannes tot aan Mandelieu. Deze weg is een constante aaneenschakeling van op en af waarbij de klimmetjes net steil en kort genoeg zijn om dit op het buitenblad staand te doen. Meestel met een fransman in je wiel, wat dan ook weer helpt om net even wat meer weg te trappen dan als je alleen zou zijn. In Mandelieu neem je de afslag links via de DN7 het binnenland in richting Frejus. Opnieuw een opeenvolging van op en af, maar dan wat langere stukken achter elkaar. De route is rustig qua verkeer, zeker als je het in de ochtend doet. Het enige wat je dan tegen komt zijn af en toe wat motorduivels die met gevaar voor eigen leven door de bergen scheuren, boomklevers noemt het ambulancepersoneel ze. Het laatste stuk vanuit Frejus naar de camping terug is niet het mooiste gedeelte en zeker midden op de dag erg druk, maar vandaag was het een nationale feestdag dus goed te doen. Al met asla een bijzondere ervaring, zeker de kustweg is een aanrader als je vroeg op kunt staan. Kom je later op de dag dan sluit je met je fiets aan achter in de file van auto's.
Route:
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Allemaal hele bekende namen. Mandelieu, daar ben ik als kind jarenlang achtereen naartoe geweest. De kustweg is inderdaad schitterend. Jaloers!
-
- Forum-lid
Gistermiddag naar Tecklenburg gereden met de misses. Oma wou wel een nachtje oppassen. In de namiddag 90 km. getoerd in het teutoburgerwald, en daarna naar goed Duits gebruik een enorme hoeveelheid bier zitten zuipen in het dorp. Dadelijk nog even rondpeddelen tot de middag..
-
- Forum-lid
Nee, is mijn fiets maar Rob wilde even de XX1 groep testenwalterg schreef:Leuk! Heeft hij dezelfde fiets als jij?
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Goed verslagje! Zou daar zelf ook graag eens willen fietsen, doch 'durfde' het niet goed aan, vanwege mijn 'slechte' ervaringen qua verkeer op de kustweg bij St. Tropez. Daarom ben ik altijd wat meer in het achterland in die streken (ook mooi!) gebleven. Nu weet ik dus dat als je vroeg vertrekt, het best te doen is. Even onthouden !redalert schreef:Gisteren één van mijn mooiste routes ooit gefietst...
60 x Ventoux
- daniel1975
- Forum-lid HC
@bianchi: wat een gave foto's!!! Met welke camera gemaakt?
Less is bore
Zeker gaaf inderdaad, die langere sluitertijd werkt echt goed hier!daniel1975 schreef:@bianchi: wat een gave foto's!!! Met welke camera gemaakt?
Ben zelf vandaag 6x verkeerd gefietst onderweg naar werk op een (voor mij) nieuwe route van Den Haag naar Leiden. Toch maar een betere GPS aanschaffen dan
-
- Forum-lid
Camera is een Nikon AW110. Foto's komen zo uit de SD kaart, het licht was al wat minder waardoor er vrij veel beweging in de foto's zit. Die 2 grotere zijn wel aardig maar in de meeste foto's zat net teveel beweging maar als kleinere foto in een collage nog wel bruikbaar.daniel1975 schreef:@bianchi: wat een gave foto's!!! Met welke camera gemaakt?
Vandaag een middagje vrij genomen.
Lekker 2 uurtjes gefietst.
Krimpen aan de Lek, de dijk op naar Lekkerkerk, Bergambacht daar naar beneden over een zeer gevaarlijk stukje, omdat de weg daar opengebroken is. ( hoe lang duurt dit nog ). Door Bergambacht heen de polder in naar Vlist.
Door naar Haastrecht, het dorp door over de brug en over de dijk naar Gouda.
Daar weer de brug over , Stolwijkersluis, over de dijk naar Gouderak, Ouderkerk aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel, en weer terug in Krimpen aan de Lek.
54 KM en heerlijk weer. Wel wind.
http://connect.garmin.com/activity/359777254
Lekker 2 uurtjes gefietst.
Krimpen aan de Lek, de dijk op naar Lekkerkerk, Bergambacht daar naar beneden over een zeer gevaarlijk stukje, omdat de weg daar opengebroken is. ( hoe lang duurt dit nog ). Door Bergambacht heen de polder in naar Vlist.
Door naar Haastrecht, het dorp door over de brug en over de dijk naar Gouda.
Daar weer de brug over , Stolwijkersluis, over de dijk naar Gouderak, Ouderkerk aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel, en weer terug in Krimpen aan de Lek.
54 KM en heerlijk weer. Wel wind.
http://connect.garmin.com/activity/359777254
Merida Scultura Endurance 4000