Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 14 nov 2014 12:41

*gaat ff op z'n niet zo dure Bianchi naar de Appie om chips en cola te halen.....

tis weer vrijdag...

:D :D :D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 14 nov 2014 12:42

Wel het huismerk neem ik aan?
Previous name Jansen01

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 14 nov 2014 12:53

jansen2.0 schreef:Wel het huismerk neem ik aan?
basic, ja

;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 14 nov 2014 13:28

TumTumTum schreef:Hans, daar staat wel tegenover dat als je buikomvang ook maar iets te maken heeft met je forumavatar je zoveel negatieve correctie krijgt dat dit 'm wordt:

Afbeelding

In het verleden natuurlijk wel, maar nu niet meer 8-)
dus iets beters moet lukken :mrgreen:

fred404
Forum-lid

Gebruikersavatar fred404 14 nov 2014 13:34

Blijkbaar wordt door Pruller en Kilowatt gedacht dat je sport alleen maar kunt bedrijven als kompetitie. Zowel fysiek als materieel. Zo sneu. Ik ben 50+, rijd op een mooie, dure fiets(en) en zit graag gesoigneerd op het glimmende karretje. Toen ik in 1979 begon met fietsen en een jaar later wedstrijden ging rijden keek ik ook wel eens jaloers naar duurdere fietsen (kon toen zelf nog een stukje 60kmu rijden). Tegenwoordig heb ik ook mijn ultieme fiets, opgebouwd door jarenlang te upgraden :), maar kan ik als ik iemand zie fietsen die zijn of haar ziel en zaligheid legt in het fietsen en hier puur plezier aan beleeft, bijna nog meer van genieten als van mijn eigen materiaal. Het gaat om het plezier wat iemand beleeft aan zijn/haar hobby. En als dat is om iemand fysiek of qua materiaal te overklassen.... pfff, be my guest.

Pruller
Forum-lid

Pruller 14 nov 2014 13:53

Overigens die leeftijdsdiscriminatie
Ik weet niet waar dit elke keer vandaan komt maar ik doe echt niet aan leeftijds discriminatie. Ik ben ook niet over leeftijd begonnen als ik me posts terug lees. Ik ben meer fan van held Jens Voigt dan van 'onze' broekies Geesink of Mollema. :mrgreen:
Waarom vind je jouw zelfgekozen leefregels voor andere mensen gelden, ik vind dat calvinistisch gereutel.
Mee eens! Daarom vraag ik niemand mijn leefregels te hanteren en dat ze moeten doen wat ze zelf willen! ;)

Ik zeg enkel: Ik vind dat je een fiets moet je verdienen en het ziet er fout uit als je (van welke leeftijd) dan ook op zo'n bolide van 6000+ ziet rondkachelen met een vaartje van 27 met de tong op het asfalt of dat je moet lossen omdat je het tempo niet kan bijhouden. En om het nogmaals te noemen, dit heeft niets maar dan ook niets met leeftijd te maken.

Ik heb denk ik nu meerdere malen aangegeven wat mijn inziens acceptabele beredeneringen zijn om je te kunnen permiteren om op een dure fiets te zitten.

Ik zou het graag nu eens omdraaien: Wat vindt men dan wel een geoorloofde beredenering om 6000+ euro weg te tellen voor een fiets? De marketeers onderons hebben het zelfs over 3000+.

Wat is een geoorloofde manier om te zeggen dat je een fiets gaat kopen meer dan 3000,- euro??

Wat ik tot nu lees zie ik dat je aan de volgende criteria moet voldoen:
- je moet veel geld hebben zoals een goede baan, dan wel erfenis of prijs
- je vind de looks van de fiets mooi

Je zou dit is aan iemand moeten vertellen die zich niet bezighoudt met fietsen. Vertel hem/haar gewoon: "Hallo ik heb zojuist een fiets gekocht van 8499,- euro (want dat kost een Venge). Waarom? Ja joh, gewoon, kan geen deuk in een pakkie boter rijden maar ik kan het me permiteren. Vind het wel een mooi ding. Geld moet rollen toch?"

Dat is namelijk de keerzijde van de medaille. Als ik andere reden heb weggelaten graag aanvullen :mrgreen:
Nogmaals ik ben ook benieuwd naar de andere kant hoe mensen denken zoals gerardn dat aangeeft.
Afbeelding

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 14 nov 2014 13:55

Waarom maak je je zo druk om een fiets van 6k die iemand koopt en wat diegene zijn argumenten daarvoor zijn?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Pruller
Forum-lid

Pruller 14 nov 2014 14:00

JPAR schreef:Waarom maak je je zo druk om een fiets van 6k die iemand koopt en wat diegene zijn argumenten daarvoor zijn?
Omdat jullie je druk om maken als ik het andersom zeg :)
Afbeelding

Pruller
Forum-lid

Pruller 14 nov 2014 14:03

sterker nog, ik krijg allerlei verwensen naar me toegeworpen, en dat ze nog niet dood op mijn fiets gevonden willen worden..

Tis een discussie voor de lol en super subjectief, maak me er niet druk om. Wil gewoon de andere kant horen :)
Afbeelding

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 14 nov 2014 14:04

Het enige waarvan ik denk dat je het verkeerd hebt is: aannemen dat andere mensen niet zelf een keuze kunnen maken. Je geeft aan dat ze beter hun kinderen naar muziekles of op sport kunnen sturen en meer van die argumenten. Jij kunt toch niet weten wat iemand doet met zijn geld? Waarom poneer je dan zo'n stelling? Ik denk dat je beter kunt zeggen dat voor jou en jouw ideeën bij fietsen een fiets van 6k niet past. Iemand anders vindt dat wel passen en dat is net zo ok als jouw mening.
Laatst gewijzigd door JPAR op 14 nov 2014 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 14 nov 2014 14:21

Tis een discussie voor de lol en super subjectief, maak me er niet druk om. Wil gewoon de andere kant horen :)
Je zou dit is aan iemand moeten vertellen die zich niet bezighoudt met fietsen. Vertel hem/haar gewoon: "Hallo ik heb zojuist een fiets gekocht van 8499,- euro (want dat kost een Venge). Waarom? Ja joh, gewoon, kan geen deuk in een pakkie boter rijden maar ik kan het me permiteren. Vind het wel een mooi ding. Geld moet rollen toch?"
Een discussie is gebaseerd op (valide) argumenten en niet op aannames dat iemand iets wel of niet kan én mag permitteren terwijl daar wel of geen sportgerelateerde prestaties (pakkie boter) tegenover staan.
Previous name Jansen01

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 14 nov 2014 14:23

Maar Pruller, zie dit niet als aanval: waar zit je irritatiepunt nu echt?
Previous name Jansen01

Plaats reactie