Ben ik het niet helemaal mee eens;
Af en toe eens gecontroleerd de grenzen van banden/onderstel opzoeken leert je ten eerste waar die grens ligt en ten tweede hoe het karretje "op de grens" reageert".
Kom je er bijvoorbeeld liever bij aanremmen voor een rotonde of bij een noodstop achter dat er onbalans in het remsysteem zit?
Ik denk overigens dat iemand met een "sportieve" rijstijl veel intensiever en alerter (waarschijnlijk ook veiliger) met het verkeer bezig is dan iemand die als een zombie van A naar B zeilt (en tussendoor ook nog even wat appjes afwerkt).
Als ikzelf weleens ietwat vermoeid van werk naar huis rij, dan maak ik ook een stuk meer fouten in het verkeer dan wanneer ik voor de lol en blokje om doe
Disclaimer:
Grensje opzoeken alleen in niemandsland, als er niemand kijkt (= geen ander verkeer tot last zijn).
En je moet wel enigzins iets snappen van hoe een onderstel werkt en niet verder gaan dan je eigen rijvaardigheid toelaat.