Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 29 okt 2015 09:19

@poldertoerist,
mooie fiets! :like:

Mijn ochtendrit vandaag, zalig genieten
Afbeelding

domme fout gemaakt: ik was mijn drinkbus vergeten en onderweg is er niks waar je drinken kan kopen. Gelukkig is het geen 'dorstig' weer, ik heb bij aankomst wat extra gedronken
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 29 okt 2015 10:36

@WalterG en @belgje Thnx!

@stansfeld... niet verder vertellen hoor.. maar gewoon bij de Formido ;-) Had ze nog liggen was ook 22mm dus dacht probeer het eerst wel met deze.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 29 okt 2015 20:29

Gistermiddag (wo) in de namiddag naar huis gereden en buitendijks vomd ik het eigenlijk te fris voor de manier zoals ik gekleed was.
Nu zag ik vanochtend op de weersite dat het mistig zou zijn. Ik ben dus maar vertrokken met dezelfde kleding als gisteren én een lekkere warme winddichte koersjas.
Na 2 kilometer had ik al in de gaten dat dit een wel heel ongelukkige keuze was. Het was immers een graad of 5 warmer. Halverwege dacht ik dat ik zou ontploffen van de hitte. Pfffff.... :roll:
Laatst gewijzigd door Wolfhound32 op 29 okt 2015 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 29 okt 2015 20:35

Geen rits in die jas en mouwen die je omhoog kan doen? Dat scheelt namelijk enorm veel!
Afbeelding

Danny091283
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
Locatie: Soest

Danny091283 29 okt 2015 22:31

beezer schreef:goedeverlichting of deze: in nederland

Maar ik denk dat je bontrager comp de bosdoener is..........
Vergeleken met een Garmin is het idd een mindere km teller.
Misschien dat ik over een jaar eens naar een Garmin ga kijken.
Ik ben pas 2 maand aan het fietsen en om dan al een nieuwe km teller aan te schaffen is wel erg snel en ik heb nog andere fiets wensen zoals andere banden en extra kleding.

stansfield
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 30 okt 2015 10:17

depoldertoerist schreef:@WalterG en @belgje Thnx!

@stansfeld... niet verder vertellen hoor.. maar gewoon bij de Formido ;-) Had ze nog liggen was ook 22mm dus dacht probeer het eerst wel met deze.
Tnx. Zal er ook eens kijken.

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 30 okt 2015 11:01

Vandaag een eerste testrit woon-werk gemaakt. Eind november ga ik verhuizen en verder van mijn werk wonen, dus dan wil ik op de racer naar en van werk fietsen. Vandaag nog van mijn huidige adres, slechts 6 km., maar het ging vooral om het omkleden en douchen, en de gehele logistiek daaromheen, testen. De douche is goedgekeurd, het enige 'probleem' is nog het uithangen van de natte handdoek en de (potentieel) natte fietskleding. We hebben hier een kluisje tot onze beschikking, maar dat is niet groot. Waar laten jullie tijdens het werk de natte handdoek en kleding?

Over het algemeen, testrit geslaagd, ik zie uit naar mijn woon-werk ritjes in de toekomst! En naar de thuisreis met omweg van vanmiddag ;)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 30 okt 2015 11:18

@Innrtlnnrt (hoe verzin je zo'n naam) mijn handdoek kan ik in de doucheruimte laten hangen, daar droogt hij net genoeg in 24 uur, om het een paar dagen te kunnen gebruiken. De doucheruimte is bij ons in het magazijn en daar droogt het ivm de temperatuur niet echt heel hard. Mijn fietskleding hang ik altijd, dus niet alleen als hij zeiknat is, maar ook gewoon als hij wat bezweet is, gewoon aan de kapstok in het kantoorgebouw waar ik werk. Daar is het warmer en dan is mijn kleding 's avonds altijd droog. We hebben nogal wat kapstok ruimte en ik heb een hoekje gevonden wat eigelijk niemand gebruikt dus niemand heeft last van mijn eventuele zweetgeurtjes oid. BIj ca 20 graden zijn mijn kleren dan altijd 's middags weer droog. Allen mijn sokken wil ik na een extreme regenbuis wel eens op de verwarming drogen, maar dat is geen 3 keer per jaar. (en ik fiets iedere dag woon-werk)
Ach, ik zeg ook maar wat

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 30 okt 2015 11:32

Hang het Buiten je kast op kleding hangers.
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 30 okt 2015 11:36

Ik pas mijn intensiteit aan zodat ik niet hoef te douchen. Fietskleding hang ik achter mij op kantoor aan de kapstok :)
Afbeelding

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 30 okt 2015 12:31

bij mij kan het op de verwarming in de keuken van ons werk.
Waar stal je je fiets? Eventueel over de buis van je fiets?

Gisteren op de terugweg ben ik bijna omver gereden door - cliché - een oude vent in een dikke Mercedes. Ik rij op een fietspad met dubbele rijrichting en rij zo dus links van de weg. De man komt uit een zijstraat links en denkt er niet aan dat er ook fietsers van rechts kunnen komen; hoewel je aan de breedte van het fietspad duidelijk kan zien dat het een dubbel fietspad is. Ik had gelukkig door dat hij mij niet gezien had en kon nog uitwijken. En hij vertrok gelukkig uit stilstand, maar het scheelde toch geen haar! Ik was serieus geschrokken!
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 30 okt 2015 13:25

Dank voor de reacties. Ik stal mijn fiets in de parkeergarage van het gebouw. Misschien kan ik de handdoek (en eventueel kleren) daar hangen, maar dan ruikt hij de volgende dag naar uitlaatgassen vrees ik. De doucheruimte is klein, en als ik hem daar laat hangen is dat niet heel netjes voor eventuele andere gebruikers. Op kantoor zelf vind ik geen optie, vooral niet als de kleding nat is van het (stinkende) zweet. Ik ga er nog eens over nadenken.

@ ophetkantje: tja, mijn vorige gebruikersnaam was lnnrt (mijn voornaam zonder klinkers), maar die werkte niet meer toen het forum een keer een update kreeg, ik moest een nieuwe aanmaken en toen werd het dit...

Plaats reactie