Pagina 1312 van 1863

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 12:08
door Kornuit
MaartenO schreef: 29 mar 2018 11:36 Hier eenzelfde ervaring: zojuist een hele nette e-mail ontvangen over mijn tegenvallende ervaring met de outlet-fiets. Canyon biedt aan een 2018 model voor me te bestellen (met korting) en in elkaar te zetten en ik mag in de tussentijd op de outlet-fiets doorrijden. Netjes opgelost, vind ik.
Mooi dat jij ook alsnog een goede reactie hebt gekregen! :winkthumb:

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 12:23
door marsman
Kijk, da's netjes.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 12:48
door synapse
Ook ik heb (inmiddels anderhalve week geleden) een outletmodel gekocht. Daar ging een wat mij betreft zeer uitgebreide oriëntatie over de chat aan vooraf.
Ik vond de antwoorden die ik kreeg altijd ter zake kundig en bijdragen aan de keuze van het juiste model en de juiste maat.
Het enige waar ze faliekant mis zaten was de levertijd. Die werd ingeschat op maximaal 8 werkdagen maar in werkelijkheid werd de fiets al na twee dagen afgeleverd.
jullie begrijpt dat ik met dit soort "missers" goed kan leven.

Vreemd dat de geretourneerde fietsen zo slordig worden afgeleverd. Als je de moeite neemt om de schades te fotograferen (soms zie ik trouwens niet wat de schade zou moeten zijn!) dan is het een kleine extra moeite om ze helemaal schoon te maken en volledig met alle bijbehorende zaken in de doos te stoppen...

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 13:49
door werkpaard
Elow schreef: 29 mar 2018 12:05
Bospaadje schreef: 29 mar 2018 11:55 Dat vind ik top, mooi dat Canyon hier ook mee leest!
Vind ik ook! Zouden meer firma's mogen/moeten doen!
Je mag er vanuit gaan als een bedrijf veel aan social media doet de kans groot is dat ze hier en op andere forums meelezen. Levert ze veel info op.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 13:56
door Elow
werkpaard schreef: 29 mar 2018 13:49
Elow schreef: 29 mar 2018 12:05
Bospaadje schreef: 29 mar 2018 11:55 Dat vind ik top, mooi dat Canyon hier ook mee leest!
Vind ik ook! Zouden meer firma's mogen/moeten doen!
Je mag er vanuit gaan als een bedrijf veel aan social media doet de kans groot is dat ze hier en op andere forums meelezen. Levert ze veel info op.
Ik ga daar eigenlijk best ook wel vanuit.
Maar het siert hen dat ze na het lezen ook nog actie ondernemen om de klant alsnog te contacteren!

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 14:09
door werkpaard
Elow schreef: 29 mar 2018 13:56
werkpaard schreef: 29 mar 2018 13:49
Elow schreef: 29 mar 2018 12:05

Vind ik ook! Zouden meer firma's mogen/moeten doen!
Je mag er vanuit gaan als een bedrijf veel aan social media doet de kans groot is dat ze hier en op andere forums meelezen. Levert ze veel info op.
Ik ga daar eigenlijk best ook wel vanuit.
Maar het siert hen dat ze na het lezen ook nog actie ondernemen om de klant alsnog te contacteren!
Idd, En het feit dat wij als consumenten vol lof hierover zijn is voor hun weer goede reclame.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 14:16
door Kornuit
Elow schreef: 29 mar 2018 13:56
werkpaard schreef: 29 mar 2018 13:49
Elow schreef: 29 mar 2018 12:05

Vind ik ook! Zouden meer firma's mogen/moeten doen!
Je mag er vanuit gaan als een bedrijf veel aan social media doet de kans groot is dat ze hier en op andere forums meelezen. Levert ze veel info op.
Ik ga daar eigenlijk best ook wel vanuit.
Maar het siert hen dat ze na het lezen ook nog actie ondernemen om de klant alsnog te contacteren!
Ja klopt, dat had ik niet verwacht en daarmee bieden ze op dat moment net wat meer, dan wat de klant had verwacht...klantverwachting overtreffen is de beste vorm van service verlenen :winkthumb:

Een fout maken is helemaal niet erg en ontzettend menselijk, alleen het verschil wordt gemaakt door hoe je met een fout omgaat. Het is juist een kans om je als bedrijf te profileren.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 14:44
door Bospaadje
Mooie correctieve handeling,
Als ze dan toch meelezen, ishet wellicht ook goed om bij Canyon eens na te denken over preventieve acties.
En om te voorkomen dat iemand onvoldoende of onjuist wordt geholpen door een helpdesk/chat meedewerk(st)er, kan een simpele slotvraag "Bent u hiermee voldoende geholpen en is mijn uitleg u helemaal duidelijk?" volstaan...

Cursusje ISO9001, 8D, etc ;-)

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 14:49
door Stoffa
MaartenO schreef: 28 mar 2018 07:11 Gisteren mijn Canyon ontvangen en tot nu toe niet echt te spreken over de hele ervaring....

Het gaat hier om een Factory Outlet model waar bij stond dat er gebruikssporen op de fiets zaten. Vanaf de foto's die erbij waren geplaatst, schatte ik in wel te kunnen leven met een paar krasjes in ruil voor de korting.

Maar toen ik de fiets uit de doos haalde, had ik al zoiets van...mmmmm,,,de fiets was nog vies en zat onder het stof en vette vegen. Het tasje met kleine onderdelen was van een andere fiets (later bevestigd door Canyon zelf), het handboek was verkreukeld en de momentsleutels om de fiets in elkaar te zetten, ontbraken. In plaats daarvan had iemand de lege(!) verpakking van een Questbar (Coconut Chocolate Chip) in de doos gedaan.... Kortom: ik kreeg de indruk dat de fiets meer in de doos was geflikkerd en opgestuurd, dan dat er echt iemand echt gecontroleerd had.

Helaas blijkt er ook meer schade aan de fiets dan gemeld of getoond op de foto's: er is duidelijk mee gevallen. Over het geheel zit er dus meer schade aan de fiets, krasjes, putjes etc. etc. Ook is aan de achterband duidelijk te zien dat de vorige berijder een noodstop heeft gemaakt,

Naast de krasjes, is er flinke schade aan de onderkant van de downtube die met, zo lijkt het, een viltstift is bijgewerkt om de putten (dit zijn geen krassen meer) te maskeren. Deze schade was niet vooraf gemeld of stond niet op de foto's.

Ook was me niet vooraf duidelijk dat de vorige berijder de voorvork al had ingekort en er dus een paar spacers missen. Daar werd ik op gewezen toen ik met de fiets, mijn klacht (en de vraag om momentsleutels) bij het service center in Eindhoven was. Was me nog niet eens opgevallen...

De klacht werd bij het service center aangehoord, begrepen ("zo hoort het niet") en met een nieuwe zak kleine onderdelen, momentsleutels en een setje gratis bidons ben ik weer naar huis gegaan. Jammer dat ze niet even de tijd namen om de fiets voor me in elkaar te zetten, daar hadden ze pas over 3 dagen tijd voor.

Al met al dus geen geweldige ervaring. Gelukkig kan ik de fiets wel binnen 30 dagen terugsturen. Ik ga er nu dus ook gewoon even mee proefrijden om te zien of het model en de maat me bevallen en dan stuur ik hem binnen die periode terug. Daarna beslis ik dan wel of ik nog met Canyon in zee wil. Heel jammer, want als ik door de zooi heen kijk, is het een schitterende fiets en het eerste korte rondje gisteren beloofde ook goeds.

Ik denk (hoop) dat mijn ervaring niet vaak voorkomt en ik gewoon pech heb gehad, maar wilde het toch even melden op dit forum. Wellicht dat het anderen helpt om goed op te letten bij het kopen vanuit de Factory Outlet.
Ze mogen je dan inmiddels (waarschijnlijk mede door negatieve publiciteit hier op het forum) compensatie hebben aangeboden, maar het is en blijft echt een bizar verhaal dit. Als dit echt zo is gegaan als jij hier schrijft vind ik dit een premium merk als Canyon volledig onwaardig. Bizar slecht.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 14:55
door Bospaadje
Ik denk wel dat je hier hoofd en bijzaken moet scheiden.
Incidentieel kan het eens fout gaan, dat er dan veel zaken fout gaan is natuurlijk voor de gebruiker erg vervelend, net zoals dit erg vervelend is voor Canyon zelf. Dat ze het uiteindelijk goed oplossen is mijn inziens een premium merk als Canyon aan zijn of haar status verplicht. Of dit bij ieder merk zo zou worden opgelost is natuurlijk gissen.
Uiteindelijk had MaartenO altijd de fiets binnen 30 dagen kunnen retourneren en een klacht kunnen indienen. Ik vermoed dat Canyon dan voor dezelfde afhandeling had gekozen als ze nu hebben gedaan.

Dat het een bizar verhaal is, ben ik overigens met je eens. De rest kan ik me niet in vinden, want JUIST de afhandeling is hier boven (onze) verwachting.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 15:09
door Stoffa
Bospaadje schreef: 29 mar 2018 14:55 Ik denk wel dat je hier hoofd en bijzaken moet scheiden.
Incidentieel kan het eens fout gaan, dat er dan veel zaken fout gaan is natuurlijk voor de gebruiker erg vervelend, net zoals dit erg vervelend is voor Canyon zelf. Dat ze het uiteindelijk goed oplossen is mijn inziens een premium merk als Canyon aan zijn of haar status verplicht. Of dit bij ieder merk zo zou worden opgelost is natuurlijk gissen.
Uiteindelijk had MaartenO altijd de fiets binnen 30 dagen kunnen retourneren en een klacht kunnen indienen. Ik vermoed dat Canyon dan voor dezelfde afhandeling had gekozen als ze nu hebben gedaan.

Dat het een bizar verhaal is, ben ik overigens met je eens. De rest kan ik me niet in vinden, want JUIST de afhandeling is hier boven (onze) verwachting.
Ik vind de afhandeling conform, maar zeker niet boven verwachting. Hij heeft korting gekregen op een nieuwe fiets, en niet eens aangegeven hoeveel dat dan eigenlijk is. Lijkt me het minste dat ze konden doen voor de tijd en ergernis die ze hem hebben gekost.
Dat er zelfs een lege etenswikkel in de doos lag geeft in mijn ogen aan dat Canyon totaal niet omgaat met hun tweedehands (want dat zijn het) fietsen zoals ze zouden moeten.

Re: Canyon

Geplaatst: 29 mar 2018 15:16
door werkpaard
Stoffa schreef: 29 mar 2018 15:09
Bospaadje schreef: 29 mar 2018 14:55 Ik denk wel dat je hier hoofd en bijzaken moet scheiden.
Incidentieel kan het eens fout gaan, dat er dan veel zaken fout gaan is natuurlijk voor de gebruiker erg vervelend, net zoals dit erg vervelend is voor Canyon zelf. Dat ze het uiteindelijk goed oplossen is mijn inziens een premium merk als Canyon aan zijn of haar status verplicht. Of dit bij ieder merk zo zou worden opgelost is natuurlijk gissen.
Uiteindelijk had MaartenO altijd de fiets binnen 30 dagen kunnen retourneren en een klacht kunnen indienen. Ik vermoed dat Canyon dan voor dezelfde afhandeling had gekozen als ze nu hebben gedaan.

Dat het een bizar verhaal is, ben ik overigens met je eens. De rest kan ik me niet in vinden, want JUIST de afhandeling is hier boven (onze) verwachting.
Ik vind de afhandeling conform, maar zeker niet boven verwachting. Hij heeft korting gekregen op een nieuwe fiets, en niet eens aangegeven hoe veel dat dan eigenlijk is. Lijkt me het minste dat ze konden doen voor de tijd en ergernis die ze hem hebben gekost.
Dat er zelfs een lege etenswikkel in de doos lag geeft in mijn ogen aan dat Canyon totaal niet omgaat met hun tweedehands (want dat zijn het) fietsen zoals ze zouden moeten.
Zoals al gezegd is is dit een incident en beslist geen dagelijkse kost. Als je op de site kijkt zie je dat er foto's gemaakt worden van de beschadigingen die de fiets in de proefperiode heeft opgelopen. Dus de fiets wordt nagelopen en verkoopbaar gemaakt voor een passende prijs. Waarschijnlijk is deze keer de doos niet open geweest.