Ben benieuwd hoe jij zo zeker kan zeggen dat dit een incident is. Werk je bij Canyon? De doos is overigens na retour wel open geweest, want er zijn foto's genomen van de schade. Deze waren echter onvolledig (er was meer schade dan op de foto's te zien).werkpaard schreef: ↑29 mar 2018 15:16Zoals al gezegd is is dit een incident en beslist geen dagelijkse kost. Als je op de site kijkt zie je dat er foto's gemaakt worden van de beschadigingen die de fiets in de proefperiode heeft opgelopen. Dus de fiets wordt nagelopen en verkoopbaar gemaakt voor een passende prijs. Waarschijnlijk is deze keer de doos niet open geweest.Stoffa schreef: ↑29 mar 2018 15:09Ik vind de afhandeling conform, maar zeker niet boven verwachting. Hij heeft korting gekregen op een nieuwe fiets, en niet eens aangegeven hoe veel dat dan eigenlijk is. Lijkt me het minste dat ze konden doen voor de tijd en ergernis die ze hem hebben gekost.Bospaadje schreef: ↑29 mar 2018 14:55 Ik denk wel dat je hier hoofd en bijzaken moet scheiden.
Incidentieel kan het eens fout gaan, dat er dan veel zaken fout gaan is natuurlijk voor de gebruiker erg vervelend, net zoals dit erg vervelend is voor Canyon zelf. Dat ze het uiteindelijk goed oplossen is mijn inziens een premium merk als Canyon aan zijn of haar status verplicht. Of dit bij ieder merk zo zou worden opgelost is natuurlijk gissen.
Uiteindelijk had MaartenO altijd de fiets binnen 30 dagen kunnen retourneren en een klacht kunnen indienen. Ik vermoed dat Canyon dan voor dezelfde afhandeling had gekozen als ze nu hebben gedaan.
Dat het een bizar verhaal is, ben ik overigens met je eens. De rest kan ik me niet in vinden, want JUIST de afhandeling is hier boven (onze) verwachting.
Dat er zelfs een lege etenswikkel in de doos lag geeft in mijn ogen aan dat Canyon totaal niet omgaat met hun tweedehands (want dat zijn het) fietsen zoals ze zouden moeten.
Canyon
Ik werk niet bij Canyon, al moet ik misschien maar eens een sollicitatie schrijven om iets te gaan doen op hun QA afdeling. Lijkt me wel wat, bedankt voor de gedachtengang.
Maar negatieve ervaringen worden normaal gesproken (en zeker in de tijd van social media) veel sneller verspreidt dan positieve berichten. Ik heb in ieder geval geen soortgelijke berichten gezien. Vandaar dat ik aanneem dat het een incident is. Daarnaast ook goed afgehandeld, ten minste, als ik de forummer in kwestie mag geloven. Die blij is met de geboden oplossing.
Overigens. Ik heb er ooit een fiets gekocht en zou dat ook zo weer doen. Mits ik om welke reden dan ook (n+1) een nieuwe nodig heb en die binnen budget en geometrie past. Hopelijk heb ik de service van Canyon niet nodig, maar als ik hem toch nodig zou hebben, heb ik daar het volste vertrouwen in!
Maar negatieve ervaringen worden normaal gesproken (en zeker in de tijd van social media) veel sneller verspreidt dan positieve berichten. Ik heb in ieder geval geen soortgelijke berichten gezien. Vandaar dat ik aanneem dat het een incident is. Daarnaast ook goed afgehandeld, ten minste, als ik de forummer in kwestie mag geloven. Die blij is met de geboden oplossing.
Overigens. Ik heb er ooit een fiets gekocht en zou dat ook zo weer doen. Mits ik om welke reden dan ook (n+1) een nieuwe nodig heb en die binnen budget en geometrie past. Hopelijk heb ik de service van Canyon niet nodig, maar als ik hem toch nodig zou hebben, heb ik daar het volste vertrouwen in!
+1 Bospaadje: als dit meer regel dan uitzondering zou zijn dan zouden hier veel meer posts over te vinden zijn.
Ik heb de service ook nog niet nodig gehad en hoop die ook niet nodig te hebben. Maar het ontbreken van negatieve berichten hierover hebben bijgedragen aan mijn besluit om een fiets bij hen te kopen.
Ik heb de service ook nog niet nodig gehad en hoop die ook niet nodig te hebben. Maar het ontbreken van negatieve berichten hierover hebben bijgedragen aan mijn besluit om een fiets bij hen te kopen.
Courir c'est mourir un peu
Zoals ik al schreef in mijn eerdere verhaal, denk (hoop) ik dat het echt een uitzondering is. Wel eentje waar Canyon nog eens zou moeten kijken naar dit geval om het naar de toekomst toe te kunnen voorkomen.
Het is nu netjes opgelost, vind ik zelf, al zal ik blij zijn als de echte fiets er is. Ik heb nu 3 keer op de outlet-fiets gereden en iedere keer krijg ik last van mijn linker knie en heup.
Op mijn oude (momenteel Zwift) fiets heb ik daar totaal geen last van. Lijkt wel of er iets scheef zit of krom is, maar wat dat zou moeten zijn....Als iemand suggesties heeft wat het zou kunnen zijn, dan hoor ik het graag.
Het is nu netjes opgelost, vind ik zelf, al zal ik blij zijn als de echte fiets er is. Ik heb nu 3 keer op de outlet-fiets gereden en iedere keer krijg ik last van mijn linker knie en heup.
Op mijn oude (momenteel Zwift) fiets heb ik daar totaal geen last van. Lijkt wel of er iets scheef zit of krom is, maar wat dat zou moeten zijn....Als iemand suggesties heeft wat het zou kunnen zijn, dan hoor ik het graag.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16486
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik vrees dat dat niets te maken heeft met het het feit dat je fiets al dan niet een outlet model is.MaartenO schreef: ↑29 mar 2018 17:31 ......... Ik heb nu 3 keer op de outlet-fiets gereden en iedere keer krijg ik last van mijn linker knie en heup.
Op mijn oude (momenteel Zwift) fiets heb ik daar totaal geen last van. Lijkt wel of er iets scheef zit of krom is, maar wat dat zou moeten zijn....Als iemand suggesties heeft wat het zou kunnen zijn, dan hoor ik het graag.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ai.....het zal toch niet.....
Ik dacht dat het misschien aan de crank zou liggen, die heeft ook een flinke tik gehad aan de schade te zien. Maar kan niet echt goed beoordelen of de linker crank-arm een afwijking vertoont.
Nooit gedacht dat een nieuwe fiets uitzoeken zo'n gedoe kon zijn
Ik dacht dat het misschien aan de crank zou liggen, die heeft ook een flinke tik gehad aan de schade te zien. Maar kan niet echt goed beoordelen of de linker crank-arm een afwijking vertoont.
Nooit gedacht dat een nieuwe fiets uitzoeken zo'n gedoe kon zijn
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40225
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik begin te geloven dat die fiets gewoon een flinke opdonder heeft gehad en dat jij voor de forse korting bent gevallen.
Less is bore
Verhaal die hier haaks tegenover staat ; in de outlet September vorig jaar een mountainbike aangeschaft met flinke korting en nog eens 50euro bovenop omdat er een kras in de crank zat. Fiets werd keurig geleverd en de kras was er niet bij aflevering.
Super tevreden met beide fietsen (racer en mtb) ! Prijs-kwaliteit blijft top, eender welk ander merk mountainbike met dezelfde specs had me geen 1400 euro maar minstens 2400 euro gekost.
Super tevreden met beide fietsen (racer en mtb) ! Prijs-kwaliteit blijft top, eender welk ander merk mountainbike met dezelfde specs had me geen 1400 euro maar minstens 2400 euro gekost.
Deze week zou mijn Ultimate SLX geleverd worden maar hij is met 2 weken vertraagd Terwijl het al een maand geleden was dat ik 'm besteld had en hij op dat moment gewoon "Op voorraad" stond. Zou me ook niets verbazen als die straks nóg een keer vertraagd. Is wel balen als je er zo naar uit kijkt, zeker nu het fietsseizoen los is gebarsten. Maar goed, nog altijd beter dan de mensen met hun horrorverhalen over maanden vertraging....
Wat is eigenlijk de tijd tussen 'verzending' en 'in huis'. Is dat 1 a 2 dagen, of ben ik veel te optimistisch?
Wat is eigenlijk de tijd tussen 'verzending' en 'in huis'. Is dat 1 a 2 dagen, of ben ik veel te optimistisch?
Ik heb nu 2 keer vlak achter elkaar een Canyon uit voorraad opgestuurd gehad: tussen de e-mail "uw fiets is verzonden" en het ontvangen zat beide keren 1 dag.
Om het verhaal verder aan te vullen: mijn "ongelukkige" outlet fiets heb ik klaar staan om terug te brengen naar Canyon in Eindhoven en kan ik dan hopelijk morgen al ruilen voor een nieuwe 2018 Ultimate (CF SL Aero Disc). Deze wordt bij het service center opgebouwd.
Al met al kan ik zeggen dat ik blij ben hoe mijn klacht over de outlet fiets is afgehandeld. Hele nette oplossing en prima opvolging door het service center.
Om het verhaal verder aan te vullen: mijn "ongelukkige" outlet fiets heb ik klaar staan om terug te brengen naar Canyon in Eindhoven en kan ik dan hopelijk morgen al ruilen voor een nieuwe 2018 Ultimate (CF SL Aero Disc). Deze wordt bij het service center opgebouwd.
Al met al kan ik zeggen dat ik blij ben hoe mijn klacht over de outlet fiets is afgehandeld. Hele nette oplossing en prima opvolging door het service center.