De Tukker schreef: ↑31 jan 2021 15:16
mhr-zip schreef: ↑31 jan 2021 13:45
....
Mijn LBS is 2000/3000 m^2.
Je wordt altijd geholpen door een 16 jarige kido die niet het verschil tussen een binnen en buitenband weet.
Normale (dus niet fietsmerk specifieke) onderdelen hebben ze ook nooit op voorraad.
Vorige jaar ging ik langs voor een paar tubeless ventielen, gewoon niet op voorraad. Zoek het uit.
Philippos schreef: ↑31 jan 2021 10:08
Verder ben ik wel van support your locals (alweer een mode kreet)
Ik ben meer van support de winkels waarvan je wilt dat ze blijven bestaan.
Hier vlakbij zit een supermarkt van een wat kleinere keten, is vaak wat duurder. Maar goede producten en ik wil graag dat ze er blijven zitten. Zat mensen hier in de buurt die altijd naar de Lidl & Co gaan, maar als de LSM (

) omvalt wel klagen omdat ze dan met de auto een pak melk moeten halen.
Klinkt een beetje tegenstijdig. Jij koopt kennelijk bij een Lidl op fietsengebied (want 2000/3000m^2 en een beperkt assortiment). Vervolgens klaag je dat je daar een 16 jarige onwetende kido treft
Mijn LBS-en zijn van het type buurtwinkel; Zijn wat duurder en daarvan wil ik inderdaad ook graag dat die blijven bestaan.
Zoals ik eerder zei, ik bel of mail eerst met de LBS. Als hij het niet in voorraad heeft, dan wordt het besteld en stuurt hij het zelfs nog gratis toe (als het meer is dan €50,-). Dat laatste hoeft om mij niet, ik fiets graag bij 'em langs.
Ik snap je zienswijze.
Een
LBS is in mijn ogen een FM waar je op een fiets, met de andere fiets aan de hand naar toe kan fietsen (anders is het niet local meer).
Probleem die grote LBS hier heeft ook een racefiets afdeling, dus in de regio heeft geen één FM meer dan een binnenband op voorraad voor een racefiets. (In hoeverre ze sowieso al niet gestopt zijn).
Ik heb voor kleine onderdelen best wel een hekel aan verzendkosten of om de in auto te stappen. Dus zodoende dacht ik in eerder genoemd voorbeeld, ik ga wel even een paar ventielen halen bij "mijn"
LBS, hoef ik ook niet te wachten.
"Voordeel" was dat als ik ze daar kocht, langer op de onderdelen moest wachten en ook duurder uit was dan wanneer ik ze op internet kocht incl. verzendkosten.
Ik snap het principe LBS, ben niet perse voorstander van een tent als 12GO, maar die hebben tenminste nog wel iets op voorraad. Deze LBS heeft alles in een cirkel kapot gemaakt (met fiets prijzen), maar voor onderdelen moet je er niet komen. Het meeste doe ik nu zelf, maar of ik nu 20 of 30 minuten in de auto moet met mijn fiets naar een FM maakt ook niks meer uit.