Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
En by the way; ik voer de discussie bewust hier en niet in het wielertopic om mensen niet onnodig voor de kop te stoten of te irriteren.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik ben het niet helemaal eens met je wedstrijd analyse (maar ik heb alleen een schriftelijk verslag en beelden van de laatste 3km gezien dus misschien mis ik iets)
Ze waren weliswaar naar elkaar aan het loeren maar de kracht waarmee VDP terug kwam en het tempo waarmee hij ze wegsprint was echt een Jamais vue!! En Alaphilippe is een hele goede klimmer en als je dan na 4000 hoogtemeters verslagen wordt door VDP dan is het wel duidelijk wie de betere is.
Fuglsang had misschien iets slimmer moeten rijden, of betere info moeten krijgen vanuit de wagen maar blijkbaar kon hij het ook niet meer klaarspelen.
Maar wat ik echt super flauw vind is dat als die twee ploegen winnen er vermeend sprake is van "goed geprepareerd" zijn. Maar als ze verliezen is het dommigheid...
Mee eens dat die ploegartsen een duister verleden hebben en dat zoiets niet ten goede komt aan de opinie maar de race van VDP van vandaag is toch wel een staaltje fietsles van de hoogste orde hoor!
Ze waren weliswaar naar elkaar aan het loeren maar de kracht waarmee VDP terug kwam en het tempo waarmee hij ze wegsprint was echt een Jamais vue!! En Alaphilippe is een hele goede klimmer en als je dan na 4000 hoogtemeters verslagen wordt door VDP dan is het wel duidelijk wie de betere is.
Fuglsang had misschien iets slimmer moeten rijden, of betere info moeten krijgen vanuit de wagen maar blijkbaar kon hij het ook niet meer klaarspelen.
Maar wat ik echt super flauw vind is dat als die twee ploegen winnen er vermeend sprake is van "goed geprepareerd" zijn. Maar als ze verliezen is het dommigheid...
Mee eens dat die ploegartsen een duister verleden hebben en dat zoiets niet ten goede komt aan de opinie maar de race van VDP van vandaag is toch wel een staaltje fietsles van de hoogste orde hoor!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Adrie VDPoel heeft die al iets bekent ooit? En die begeleidt zijn zoon toch ook?daniel1975 schreef: ↑21 apr 2019 19:47 Ik kan er wel tegen hoor.
Als die twee gewoon door hadden geredwn was VDP netjes 3e geworden. Ze hebben van zichzelf verloren vind ik.
Zolang die ploegen zulke erkende dopingdoktoren hebben. met gegarandeerd besmette ploegleiders die Armstongiaans het verleden ontkennen zal ik ze niet vertrouwen.
En die zijn zoon levert toch ook bovenaardse prestaties?Blijkbaar geen probleem dit?
En als je op de VRT de ploegleiders en renners hoort heeft VDPoel indedaad een fenomenale prestatie geleverd.
Even vergeten dat hij ook renners als Kwiatkowski, Shachmann opgeraapt heeft en hij nog met een 8-tal in zijn wiel de laatste kms gereden heeft die hij evenals een (als ik jouw visie volg) volledig gerecupereerde Alaphilippe het nakijken heeft (belachelijk maakt???).
Als je hier telkens bij elke prestatie van de renners van 2 bepaalde teams deze tot en met probeert af te kraken zonder meer wat wil je dan dat je daar na 50 keer nog een gefundeerde reactie gaat op geven? En neen het is niet tegen Daniel gericht (heb ik op dit forum al langer leren waarderen) maar wel tegen bepaalde posts (niet hetzelfde dacht ik?).
het enige wat ik eigenlijk kan zeggen is : proficiat en fantastisch gereden Matthieu, al de rest is bullshit. Enkel moest hij net of andere renners betrapt worden zijn hun prestaties waardeloos.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 21 apr 2019 20:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Groupie fans overheerlijken altijd hun mesias.
Het gaat dan ook niet om de renners of om de overwinningen, het gaat om de begeleiding met bewezen foute ploegartsen en ploegleider. Je kan niet kiezen wie je vader is, je kan wel kiezen door welke ploegartsen je jezelf laat behandelen. Maar dat is de inhoud die je met een roze bril blijkbaar niet lezen kan.
Dat wil niet zeggen dat ik voor VdP mijn handen in het vuur steek, er zijn maar heel weinig renners waar ik dat voor durf te doen. Alleen zal je met een iets steekhoudender verhaal moeten komen dan "Ja maar, zijn vader." Een renner die heeft gebruikt in een tijd dat iedereen gebruikte is echt niet te vergelijken met een ploegleiding en artsen die de renners bewust hebben aangezet tot het gebruik van doping, dat gebruik gefaciliteerd hebben en die nog steeds gezamenlijk renners begeleiden, zonder dat ze ooit hebben laten zien dat ze helemaal fout zaten en dat ze er wat van geleerd hebben. En dat is nou net het grote probleem met DQS, de ploeg die eigenlijk DSQ hoort heten aangezien de hele ploegleiding allang gediskwalificeerd hoort te zijn.
Dat wil niet zeggen dat ik voor VdP mijn handen in het vuur steek, er zijn maar heel weinig renners waar ik dat voor durf te doen. Alleen zal je met een iets steekhoudender verhaal moeten komen dan "Ja maar, zijn vader." Een renner die heeft gebruikt in een tijd dat iedereen gebruikte is echt niet te vergelijken met een ploegleiding en artsen die de renners bewust hebben aangezet tot het gebruik van doping, dat gebruik gefaciliteerd hebben en die nog steeds gezamenlijk renners begeleiden, zonder dat ze ooit hebben laten zien dat ze helemaal fout zaten en dat ze er wat van geleerd hebben. En dat is nou net het grote probleem met DQS, de ploeg die eigenlijk DSQ hoort heten aangezien de hele ploegleiding allang gediskwalificeerd hoort te zijn.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Goed verwoord IMHO.Karl66 schreef: ↑21 apr 2019 20:57 Het gaat dan ook niet om de renners of om de overwinningen, het gaat om de begeleiding met bewezen foute ploegartsen en ploegleider. Je kan niet kiezen wie je vader is, je kan wel kiezen door welke ploegartsen je jezelf laat behandelen. Maar dat is de inhoud die je met een roze bril blijkbaar niet lezen kan.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het volk wil lynchen maar het recht heeft bewijs nodig om te veroordelen. Aangezien het laatste niet is gebeurd volg jij de wet van het volk. Doodeng!!Karl66 schreef:...En dat is nou net het grote probleem met DQS, de ploeg die eigenlijk DSQ hoort heten aangezien de hele ploegleiding allang gediskwalificeerd hoort te zijn.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat Is natuurlijk doorslaan wat jij doet. Bij doodeng denk ik aan hele andere dingen.
Het hele epistel ervoor sla je voor het gemak maar over, terwijl dát juist het grote probleem is.
Het hele epistel ervoor sla je voor het gemak maar over, terwijl dát juist het grote probleem is.
Less is bore
Volg je deels, maar het is ook rond de pot draaien hé wat de aanvallen op DQS betreft.Karl66 schreef: ↑21 apr 2019 20:57 Het gaat dan ook niet om de renners of om de overwinningen, het gaat om de begeleiding met bewezen foute ploegartsen en ploegleider. Je kan niet kiezen wie je vader is, je kan wel kiezen door welke ploegartsen je jezelf laat behandelen. Maar dat is de inhoud die je met een roze bril blijkbaar niet lezen kan.
De ploegleider van MVDP is allesbehalve onbesproken, en mét bewijs. Verder is Albert moeten stoppen door littekens op het hartweefsel, sterk gelinkt aan doping. Wie was zijn dokter en begeleiding?
Verder kan je idd je vader niet veranderen, maar daar gaat het ook niet over. Wel dat hij een rol in die ploeg vervult, waar daar bij andere ploegen wordt over gespuwd want het kan toch niet dat ex renners met een verleden in een ploeg aan de slag zijn. Tja.
Voor Matje gelden blijkbaar andere regels.
Fantastische coureur hoor verder.