Vandaag gefietst in 2011
Rondje gefietst in regio Utrecht-Amsterdam. Het ging goed tot het weggetje tussen Nigtevecht en Vreeland, aan de rustige westzijde. Ik weet niet waarom, maar er lagen schelpen op de weg. En waarom daar hele exemplaren tussen zitten ter grootte van je handpalm? Schiet mij maar lek. Ik eroverheen rijden... Mijn achterbond ontploft met een enorme knal. Reed gelukkig niet hard. Buitenband inclusief canvas helemaal door, binnenband helemaal door. Alleen het velglint heeft het gehouden. Ondanks het gat in het canvas van anderhalve centimeter, heb ik het tot thuis gehaald. Een plakkertje aan de binnenzijde van de buitenband en een groot stuk dubbelgevouwen binnenband om het gat goed te bedekken. Gelukkig had ik een goed doseerbare CO2 pomp mee, waarmee ik hem heel voorzichtig kon oppompen. Naar huis gefietst met 24 km per uur.
Jemig, netjes hoor! En dat ook nog met dit k*tweer. Wedstrijdrenner, ofzo? Of een hele snelle recreant?apojapo schreef:Eindelijk weer een tocht zonder lekke band. D3 met een paar intervallen; 72 km en 35,8 gem. De echte vorm begint te komen nu ik de intensiteit opvoer.
Hopen op snel weer zon en 25+ graden, dat is toch een stuk leuker fietsen.
-
- Forum-lid
Ik heb ook nog 92 km weg kunnen trappen met 33,5 gemiddeld, op mijn crosser met weg wegbandjes. Meeste tijd D2 gereden en paar stukjes D3, zie mijn bikeplanner maar voor de grafiek. Zwaar was het zeker met die harde wind. Ben wel benieuwd wat ik had gereden op de racefiets.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Ook 33,5 gemiddeld?tomkolkman schreef:Ik heb ook nog 92 km weg kunnen trappen met 33,5 gemiddeld, op mijn crosser met weg wegbandjes. Meeste tijd D2 gereden en paar stukjes D3, zie mijn bikeplanner maar voor de grafiek. Zwaar was het zeker met die harde wind. Ben wel benieuwd wat ik had gereden op de racefiets.
Was wel een "nanoflex and grip grap try out" dagje, vanmorgen droog vertrokken voor de Erwin Nijboer Charity Classic (op dat moment 2 van de 12 deelnemers ), bij de eerste lekke band van PFW na 6km een paar spetters, toen droog gehouden tot de 2e lekke band van PFW na 22km en daarna tot aan de pauze na 40km nog wat buitjes. Na een km of 50 begon het echt fors te hozen, niet normaal. Maar wel lollig zolang je het niet koud hebt. Na 70km kreeg ik een lekke band en kreeg het toen zo koud dat PFW hem er weer om mocht leggen . Toen ook maar naar huis gereden ipv de tocht te vervolgen. De laatste km's door Enschede "wie kan het hardst door de plassen" gedaan om de lol erin te houden. Uiteindelijk 94km op de teller, bietje weinig, maar ach we hebben gefietst en het was gezellig.
Nanoflex spul werkt prima, houdt meer water tegen dan normaal spul, echter tegen liters regen is het niet bestand, wel droogt het supersnel. Ook zat de broek gewoon nog lekker, meestal beginnen die te schuren na wat regen. De grip grap overschoentjes deden hun werk voortreffelijk, maar met waterfietsen kwam er toch wat mijn schoenen in.
~live fast, die young ~
-
- Forum-lid
Toen ik die hoosbuien hier achter thuis zag moest ik wel even aan jou en Peter denken. Lekke band wil je inderdaad niet met de regen, en al zeker niet 3 keer. Ik ging er ook niet van uit dat dat nanoflex spul tegen liters regen kan, maar alleswat het tegen houdt is beter dan nietsgirlinred schreef:Ook 33,5 gemiddeld?tomkolkman schreef:Ik heb ook nog 92 km weg kunnen trappen met 33,5 gemiddeld, op mijn crosser met weg wegbandjes. Meeste tijd D2 gereden en paar stukjes D3, zie mijn bikeplanner maar voor de grafiek. Zwaar was het zeker met die harde wind. Ben wel benieuwd wat ik had gereden op de racefiets.
Was wel een "nanoflex and grip grap try out" dagje, vanmorgen droog vertrokken voor de Erwin Nijboer Charity Classic (op dat moment 2 van de 12 deelnemers ), bij de eerste lekke band van PFW na 6km een paar spetters, toen droog gehouden tot de 2e lekke band van PFW na 22km en daarna tot aan de pauze na 40km nog wat buitjes. Na een km of 50 begon het echt fors te hozen, niet normaal. Maar wel lollig zolang je het niet koud hebt. Na 70km kreeg ik een lekke band en kreeg het toen zo koud dat PFW hem er weer om mocht leggen . Toen ook maar naar huis gereden ipv de tocht te vervolgen. De laatste km's door Enschede "wie kan het hardst door de plassen" gedaan om de lol erin te houden. Uiteindelijk 94km op de teller, bietje weinig, maar ach we hebben gefietst en het was gezellig.
Nanoflex spul werkt prima, houdt meer water tegen dan normaal spul, echter tegen liters regen is het niet bestand, wel droogt het supersnel. Ook zat de broek gewoon nog lekker, meestal beginnen die te schuren na wat regen. De grip grap overschoentjes deden hun werk voortreffelijk, maar met waterfietsen kwam er toch wat mijn schoenen in.
94 km met die hoeveelheid regen, netjes hoor!
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Vandaag even een rondje Ringvaart, had toch wel moeite om op 27,5 gem uit te komen...nadat ik gister met mijn zoon van 11 de Jan Janssen Classic had gefietst. Die viel qua weer uiteindelijk reuze mee; toen ik in het noodweer in Aalsmeer in de auto stapte, verklaarde mijn vrouw ons voor gek. Ik had echter op de buienradar gezien hoe t zat. Ik had de stellige indruk dat het een rustige versie was dit jaar en dat zal alles met het weer te maken hebben gehad.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Vanavond ook een klein rondje van 35km gereden. Rond half 7 zag het hier in Vlijmen er goed uit, beetje zonnig zelfs. Op diverse buienradars gekeken en er werd geen regen aangegeven. Richting Hedel gefietst en zo over de Maasdijk naar Well. Helaas net bij Ammerzoden begon het te hagelen (ok geen regen ) Kort geschuild en toen het minder werd weer doorgereden. Op de dijk tussen Well en Wijk en Aalburg weer hagel nu met flinke windstoten. Ondanks mijn regenjack en overschoenen zeiknat geregend. Bij Wijk en Aalburg maar besloten om de brug van Heusden te nemen en met wind mee de kortste weg naar huis te knallen.
2019 Apex Sharp
2021 Apex Flare
2021 Apex Flare
-
- Forum-lid
Gisteren gekoerst in de ROGtour in Altweertheide. 124 kilometer afzien in beestenweer. Nadat ik 's ochtends nog gewerkt had (heb een bijbaantje in een glastuinbouwbedrijf. Klinkt duur, is gewoon komkommers plukken), vloog ik er meteen lekker in door in de eerste ronde weg te rijden met drie anderen. Ongeveer 80 kilometer in de aanval gereden, toen was het beste er wel af. Teruggepakt door het peloton en op het tandvlees de tweede helft van de koers gereden, voor mijn gevoel zo'n beetje constant op de kant. Uiteindelijk met kramp tot achter mijn oren, maar vooral in m'n bovenbenen naar een 21e plek gereden. Vanavond ga ik toch maar proberen om nog even het zuur uit de benen te rijden tussen de buien door.
Vandaag was het gelukkig weer goed fietsweer.
Ik heb er een tochtje van 80km opzitten.Rondje Nootdorp-Reeuwijk-Woerden-Bodegraven-Nootdorp.
Ik moet wel zeggen dat het toch een beetje wennen is na alleen 40 km rondjes op een hybridefiets..
Met de racefiets heb je duidelijk een andere houding waar ik nog even aan moet wennen.
Ik heb er een tochtje van 80km opzitten.Rondje Nootdorp-Reeuwijk-Woerden-Bodegraven-Nootdorp.
Ik moet wel zeggen dat het toch een beetje wennen is na alleen 40 km rondjes op een hybridefiets..
Met de racefiets heb je duidelijk een andere houding waar ik nog even aan moet wennen.
Specialized Diverge Axs
Net wat feddesman benoemt... eindelijk weet wat fatsoenlijk fietsweer. Alhoewel het hier in Groningen niet naar uitzag vanochtend.
Vandaag een duurrit gedaan van 135 @ 28.5 km/h | Groningen - Leeuwarden - Drachten - Groningen.
Vandaag een duurrit gedaan van 135 @ 28.5 km/h | Groningen - Leeuwarden - Drachten - Groningen.