Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Overigens mag de politie niet zonder aanleiding vragen naar je ID.
-
- Forum-lid
Ik zie dat als een mooie gelegenheid (race)fietsers die een overtreding maken gelijk flink aan te kunnen pakken door ze dubbel te bekeuren als ze ook nog eens geen ID bij zich hebben.Infinito GB schreef: ↑04 jun 2017 14:52 Ik dacht dat het verhaal juist ging over vermeende overlast, veroorzaakt door (groepen) wielrenners. Nu heb ikbest een levendige fantasie, maar wat het niet bij je dragen van een ID daar nu mee van doen heeft zie ik even niet.
-
- Forum-lid
Het is heel simpel. Als je wordt aangehouden dien je mits je ouder dan 14 bent je ID te kunnen laten zien. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze moeilijk doen, 2 jaar terug had ik met wat vrienden cat1 vuurwerk gekocht en afgestoken (kleuterfonteintjes en knetterballetjes). Iemand had geklaagd bij de politie en binnen 3 minuten sinds wij waren begonnen was de politie er. We deden niks illegaals maar enkelen hadden geen ID, ze zagen het door de vingers maar wezen ons er wel op dat het verplicht was.Infinito GB schreef: ↑04 jun 2017 14:52 Ik dacht dat het verhaal juist ging over vermeende overlast, veroorzaakt door (groepen) wielrenners. Nu heb ikbest een levendige fantasie, maar wat het niet bij je dragen van een ID daar nu mee van doen heeft zie ik even niet. Ik acht mijzelf als redelijk nette verkeersdeelnemer op een racefiets, en houd mijzelf aan de meeste verkeersregels, maar heb zelden een ID bij. Wel een armbandje voor hulpdiensten met gegevens.
Maak joe woar
-
- Forum-lid
+1
Maak joe woar
Nee gelukkig niet zeg. Ze mogen je ook niet zomaar aanhouden omdat je kop ze niet aan staat, of je fiets ze niet bevalt, of in de hoop wat extra geld binnen te harken omdat je je ID niet bij je hebt. Laten we in vredesnaam nog even net doen alsof we geen bananenrepubliek zijn.
Overigens loopt het in de praktijk nogal los; die identificatieplicht is dacht ik ergens in 2000-2001 ingevoerd en ik ben de afgelopen 16 jaar welgeteld 0 keer gevraagd mijn ID ergens te laten zien. Alleen een keer bij het inchecken van een vliegtuig, niet eens bij aankomst. Nou scheelt het dat ik een klein blond vrouwtje ben. Ik heb dan ook notoir bijna nooit een ID bij me want ik heb alleen een paspoort en ik ben alleen maar bang dat ding ergens kwijt te raken. Voor ik weet ben ik ineens met een Nigeriaan getrouwd ofzo...
Ik vind het een lachertje. En alsof terroristen of maffiosi dan braaf hun eigen paspoort zouden laten zien en niet gewoon met een vervalsing rond lopen als ze kwaad in de zin hebben.
Tja....afrit13 schreef: ↑03 jun 2017 21:53Niet op mij...uninvitedguest schreef: ↑03 jun 2017 21:40 En de pliesie gaat extra op ons letten
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26564 ... nners.aspx
Ze gaan dus controleren op arrogantie? Of je toch random aanhouden om te kijken of je je ID wel bij je hebt? Dat is geen gegronde reden en niet wettig.De politie gaat extra controleren op arrogante wielrenners
EINDHOVEN - De politie in Bergeijk, Eersel, Bladel en Reusel - De Mierden is het arrogante gedrag van groepen wielrenners beu en gaat extra controleren. Want behalve dat ze verkeersregels volledig aan hun laars lappen, hebben ze ook vaak geen legitimatiebewijs bij zich. Redenen genoeg voor de politie om extra te controleren.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Ik heb begrepen dat de politie ook netten wil gaan inzetten om groepen wielrenners te stoppen, zoals nu al gebeurt met illegale motorcrossers.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26503 ... ik+op.aspx
-
- Forum-lid
Terecht want als zo'n groep overtreders groot is moeten er geen zijn die door de mazen van het net weten te ontsnappen aan de boete.afrit13 schreef: ↑04 jun 2017 18:56 Ik heb begrepen dat de politie ook netten wil gaan inzetten om groepen wielrenners te stoppen, zoals nu al gebeurt met illegale motorcrossers.
-
- Forum-lid
Politie kan zich beter bezighouden met belangrijkere zaken zoals onze nationale veiligheid. Je zal maar een dochter hebben in deze belabberde tijden. Die laat ik straks niet meer alleen wielrennen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Dit is natuurlijk je reinste kolder.
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurt is met die meisjes.
Maar het is gewoon één van de taken van de politie om de verkeersdeelnemers die zich niet aan de regels houden te bekeuren.
Of dat nu automobilisten, brommerrijders of wielrenners zijn.
Weet je, ergens zou ik me een breuk lachen als jij als één van de eersten hier komt klagen dat je "onterecht" bent aangehouden en bekeurd.Quarantanove schreef: ↑04 jun 2017 19:11Terecht want als zo'n groep overtreders groot is moeten er geen zijn die door de mazen van het net weten te ontsnappen aan de boete.afrit13 schreef: ↑04 jun 2017 18:56 Ik heb begrepen dat de politie ook netten wil gaan inzetten om groepen wielrenners te stoppen, zoals nu al gebeurt met illegale motorcrossers.
Ik zou me vooral een breuk lachen als de forumpolitie eens ging handhaven tegen jouw (=Q) getrol. Ga weg man!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?