Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

danny1909
Forum-lid

Gebruikersavatar danny1909 14 mar 2017 14:55

havana schreef:Scherm dat normaal reageert op mijn vingers zou ook fijn zijn.

Geen 4 datavelden op de kaart is ridicuul, maar voor die 5 ritten per jaar dat ik met navi rijd nog mee te leven.
Ik heb inderdaad de laatste tijd ook dat het lijkt of het apparaat wat slechter reageert op de aanraking en je net naast het knopje zit.
Bianchi Sempre Pro, Merida Big Nine XT edition 2016

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 14 mar 2017 15:25

Schermcalibratie uitvoeren helpt.
Marco :)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 mar 2017 15:28

Waar zit die optie?

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 14 mar 2017 15:38

Meestal via menu te vinden, maar anders zou dit ook de truc kunnen zijn: https://www.youtube.com/watch?v=kF4675KR3no

(ik weet het niet uit mij hoofd, staat mogelijk gewoon in de handleiding)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 mar 2017 16:22

Die methode van YouTube werkt niet op de 1000, ik vind het ook niet in de menu's...

fabianfondriest
Forum-lid

fabianfondriest 14 mar 2017 16:23

Iemand ook problemen met het geen verbinding kunnen maken via bt na de laatste update?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kooijtje2
Forum-lid

kooijtje2 14 mar 2017 16:32

fabianfondriest schreef:Iemand ook problemen met het geen verbinding kunnen maken via bt na de laatste update?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee hier niet alles gaat prima :winkthumb:

brutus
Forum-lid

brutus 14 mar 2017 16:42

ted038 schreef:
brutus schreef:En hoe zet je een route in connect ?
in Connect de " +" rechtsbovenin aanklikken ....

Importeer gegevens

U kunt gegevens van andere accounts of activiteiten-trackers overzetten naar Garmin Connect.

U kunt het volgende importeren:
•Garmin activiteiten-bestanden (met de indeling .tcx, .fit of .gpx)
•Fitbit® lichaams- of activiteitengegevens (met de indeling .xls, .xlsx of .csv).
Kan zo wel wat uploaden, maar vindt het daarna nergens terug.

Accuduur schiet voor mij behoorlijk te kort.
Langere tochten doe ik dan een power bank met tiewraps aan t stuur.

LoneWolf
Forum-lid

Gebruikersavatar LoneWolf 14 mar 2017 16:49

Volgens mij kun je in Connect alleen Activiteiten uploaden. Dus ik vermoed dat je 'm daar terug zult vinden.
Die activiteit kun je daarna wel weer converteren naar een Koers (= route). Via het tandwieltje rechts boven in beeld. En dan: Sla op als koers.
Keep On Harking !

JackF
Forum-lid

JackF 15 mar 2017 21:04

Ik vroeg mij af of jullie ook problemen ervaren met het navigeren met de Edge 1000.

Wanneer ik een Koers volg (GPX track die op de Edge is gezet via de NewFiles directory, gestart via Koersen menu) krijg ik netjes Turn-by-Turn instructies totdat de Edge op een gegeven moment qua navigatie van slag raakt. Dit gebeurt altijd als ik ergens over de helft ben. De Edge geeft dan een TBT instructie van een locatie die ik al lang ben gepasseerd. Deze instructie blijft dan de resterende tijd boven aan het kaart-scherm staan. De resterende afstand loopt op, als ook de afstand tot het eerst volgende waypoint.

De Edge geeft mijn locatie op de kaart wel goed weer. Die klopt wel. De route is ook zichtbaar op de kaart (paarse lijn) en de als ik off-route ga, dan krijg ik netjes een 'van koers' melding.

Het lijkt er dus op dat de TBT navigatie de weg kwijt is.

Het herladen van de Koers lost het probleem niet op. Stoppen van de navigatie en de edge uit-aan zetten helpt ook niet. Route herberekenen staat uit. Als ik de Koers vooraf (thuis) start en de TBT instructies bekijk, kloppen de instructies op dat moment wel. Het lijkt er op dat tijdens het rijden de Edge de fout in gaat.

Het rare is dat het niet bij alle routes optreedt. Bij de routes waar het wel optreedt is het vaak/altijd op dezelfde plek.

Ik gebruik de edge met de Openfietsmap kaart (met de Garmin Cycle map heb ik het probleem ook, maar minder vaak).

Ik heb al regelmatig contact gehad met Garmin, maar daar kom ik ook niet veel verder mee.

Herkennen jullie dit TBT-navigatie probleem?

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 15 mar 2017 21:17

Dit is iets wat ook al in Edge 800 zit/zat, en ik kan het me niet goed herinneren, mogelijk zelfs al in de 605/705 serie.

Indien het aantal instructies boven een waarde komt (100 of 200) dan stopt de TBT ermee. Bij de oudere toestellen was het mogelijk om dan weer opnieuw de koers te starten en verder te fietsen.
Bij deze lijkt dat niet meer te werken.

Nu is het lastig om te controleren hoeveel afslaginstructies erin zitten, de enige controle die ik kan bedenken is de Edge aan te sluiten aan de computer, de betreffende koers te kiezen en bijbehorende kaart en dan in Garmin BaseCamp de koers (track) naar een route converteren en daar in het tabblad richtingen kijken hoeveel afslag/navigatieinstructies er gegeven worden.

In die richting zit het. Getal van 100 c.q. 200 is ook overeenkomstig het max aantal locaties (waypoints) van een toestel.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 mar 2017 08:12

JackF schreef:Ik vroeg mij af of jullie ook problemen ervaren met het navigeren met de Edge 1000.

Wanneer ik een Koers volg (GPX track die op de Edge is gezet via de NewFiles directory, gestart via Koersen menu) krijg ik netjes Turn-by-Turn instructies totdat de Edge op een gegeven moment qua navigatie van slag raakt. Dit gebeurt altijd als ik ergens over de helft ben. De Edge geeft dan een TBT instructie van een locatie die ik al lang ben gepasseerd. Deze instructie blijft dan de resterende tijd boven aan het kaart-scherm staan. De resterende afstand loopt op, als ook de afstand tot het eerst volgende waypoint.

De Edge geeft mijn locatie op de kaart wel goed weer. Die klopt wel. De route is ook zichtbaar op de kaart (paarse lijn) en de als ik off-route ga, dan krijg ik netjes een 'van koers' melding.

Het lijkt er dus op dat de TBT navigatie de weg kwijt is.

Het herladen van de Koers lost het probleem niet op. Stoppen van de navigatie en de edge uit-aan zetten helpt ook niet. Route herberekenen staat uit. Als ik de Koers vooraf (thuis) start en de TBT instructies bekijk, kloppen de instructies op dat moment wel. Het lijkt er op dat tijdens het rijden de Edge de fout in gaat.

Het rare is dat het niet bij alle routes optreedt. Bij de routes waar het wel optreedt is het vaak/altijd op dezelfde plek.

Ik gebruik de edge met de Openfietsmap kaart (met de Garmin Cycle map heb ik het probleem ook, maar minder vaak).

Ik heb al regelmatig contact gehad met Garmin, maar daar kom ik ook niet veel verder mee.

Herkennen jullie dit TBT-navigatie probleem?
En als je het gpx bestand in gpsies zet en vervolgens download als Garmin tcx bestand misschien dat het dan wel goed gaat.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie