Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 30 okt 2015 13:31

Afhankelijk of je ook een rugtas oid meeneemt, zou je ook een schoon paar sokken, en zweethemd. Of eventueel een schone set fietskleding (korte kleding neemt in ieder geval nog niet zoveel ruimte in), mee kunnen nemen. Kan je de vieze kleding "gewoon" in een plastic tas opbergen en s avonds thuis in de wasmachine doen. Niet de meest ideale oplossing, maar misschien wel de meest werkbare in sommige gevallen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 30 okt 2015 13:47

In de zomer is dat een optie inderdaad, maar voorlopig is het plan om één dag in de week met de auto en dan alles meenemen en dan de andere dagen zonder rugtas de te fietsen.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 30 okt 2015 19:59

lnnrtlnnrt schreef:In de zomer is dat een optie inderdaad, maar voorlopig is het plan om één dag in de week met de auto en dan alles meenemen en dan de andere dagen zonder rugtas de te fietsen.
Ik doe maandagochtend met rugzak incl schone onderbroeken ,handdoeken,kwarktoetjes 5x(werkkleding hangt daar altijd al) vrijdag middag rugzak mee terug.

Rugzak is de deuter race exp air echt een fijn ding!
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 30 okt 2015 23:07

Wij hebben op het werk een wasmachine en een droger. Ik rijd dus altijd met schone, droge kleding. Mijn werkkleding was ik er vaak ook, zodat ik niets heen en weer mee hoef te nemen. Ideaal. :winkthumb:
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

martijnm
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2010 11:57

martijnm 02 nov 2015 16:19

Belgje schreef:bij mij kan het op de verwarming in de keuken van ons werk.
Waar stal je je fiets? Eventueel over de buis van je fiets?

Gisteren op de terugweg ben ik bijna omver gereden door - cliché - een oude vent in een dikke Mercedes. Ik rij op een fietspad met dubbele rijrichting en rij zo dus links van de weg. De man komt uit een zijstraat links en denkt er niet aan dat er ook fietsers van rechts kunnen komen; hoewel je aan de breedte van het fietspad duidelijk kan zien dat het een dubbel fietspad is. Ik had gelukkig door dat hij mij niet gezien had en kon nog uitwijken. En hij vertrok gelukkig uit stilstand, maar het scheelde toch geen haar! Ik was serieus geschrokken!
Dit heb ik volgens mij gemiddeld 2x per dag... als je er aan gewend bent zie je het meestal van verre aankomen :)
Vooral in Zeist, daar heb ik 2 rotonde's op de route, met een 2richtingen fietspad. Dat is blijkbaar erg lastig voor de automobilisten.

Ik werk in een oud pand, met een keldertje waar de stadsverwarming is aangesloten enzo, daar heb ik een wasrekje opgehangen, en als het erg nat is hang ik de boel over de verwarmingsbuizen, dan is het 's middags wel weer droog :)

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 03 nov 2015 05:21

Gistermiddag eindelijk eens een andere route naar huis kunnen maken. Er loopt nu een fietspad vanaf Den Bosch/Den Dungen helemaal door richting Veghel. Vanaf daar kan ik dan deels de oude route oppikken naar Helmond. Een rustige route met relatief weinig oponthoudt. En zeker een verbetering den opzichte van de route die er nu ligt ivm alle werkzaamheden aan de N279. Het scheelt wel een km of 4/5. Zo maar eens richting het werk. kijken of dat ook bevalt.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Danny091283
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
Locatie: Soest

Danny091283 03 nov 2015 08:16

Fietsen jullie eigenlijk met bagage zo niet, hoe doen jullie het dan met het voedsel? Kopen jullie dan steeds in de kantine wat en heb je extra energie bars ofzo op je werk voor de terug weg? Ik zit zelf nog te kijken wat handig is. Het liefst fiets ik zonder een tas.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 03 nov 2015 08:34

Danny091283 schreef:Fietsen jullie eigenlijk met bagage zo niet, hoe doen jullie het dan met het voedsel? Kopen jullie dan steeds in de kantine wat en heb je extra energie bars ofzo op je werk voor de terug weg? Ik zit zelf nog te kijken wat handig is. Het liefst fiets ik zonder een tas.
Rugtas op maandag volladen.Alles in de koelkast bewaren en vrijdag de tas mee terug.
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 03 nov 2015 08:52

@martijn Afhankelijk van je route is het "over het hoofd gezien worden" meer regel dan uitzondering. Enorm frustrerend. Daarom probeer ik zulk soort delen ook te vermijden.

@Danny:
Ieder avond 8 sneden brood smeren en klaar maken. Deze in boterhamzakjes in de koelkast. 's morgens in de rugtas stoppen en klaar. Verder neem ik af/toe een doosje fruitrepen mee en die bewaar ik in mijn bureaulade. En ik zorg altijd dat ik 2 repen in een zijvak van mijn rugtas heb. Verder hebben wij geen catering meer, maar wel gratis fruit. Dus vaak pak ik een banaantje voor de terugweg of net voordat ik naar huis ga.

Rugtas is trouwens: Deuter Cross Bike 18. Prima voor genoemde brood en kleding. (Schoenen staan standaard op het werk). Als het moet kan er nog een laptop / iPad bij. Of eventueel wat kleding die ik 's morgens wel gebruik maar in de middag niet.

Wat meer on topic. Gisteren was het super om te fietsen. Vandaag volgens mij ook. Maar ik heb helaas weer heel veel last van mijn knie, dus omdat het kan vandaag maar een keertje met de auto. Voelt helemaal niet goed :( Vanaf maart net geen 100% score woon/werk fietsen.

Morgen papadag, hopelijk kan ik donderdag weer gewoon fietsen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 03 nov 2015 10:47

Danny091283 schreef:Fietsen jullie eigenlijk met bagage zo niet, hoe doen jullie het dan met het voedsel? Kopen jullie dan steeds in de kantine wat en heb je extra energie bars ofzo op je werk voor de terug weg? Ik zit zelf nog te kijken wat handig is. Het liefst fiets ik zonder een tas.

Ik rijd om de paar dagen met rugzak voor wisselkleding en wat extra koeken, fruit enz. Mijn shirt en jacks koop ik met het ook op woon werk, dat betekend voor mij met 3 achterzakken. Ik kan in de linker en rechter ieder vier sneetjes brood meenemen en in de middelste mijn portemonnee, telefoon en sleutels, werkt voor mij perfect. Fruit koop ik dan in de kantine, die luxe heb ik gelukkig. Rugzak eens in de 4 dagen dus steeds drie dagen met alles in mijn shirt. Die 8 sneetjes zijn ontbijt en luncht, ik ontbijt ook altijd pas op het werk. dus voor mij geen probleem. Kan me overigens wel voorstellen dat met een maatje 1of 2 of xs de zakken wat te klein worden om er brood in mee te nemen bij mijn shirt maat 5 en soms 4 gaat dat nog net goed.
Ach, ik zeg ook maar wat

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 03 nov 2015 11:00

Danny091283 schreef:Fietsen jullie eigenlijk met bagage zo niet, hoe doen jullie het dan met het voedsel? Kopen jullie dan steeds in de kantine wat en heb je extra energie bars ofzo op je werk voor de terug weg? Ik zit zelf nog te kijken wat handig is. Het liefst fiets ik zonder een tas.
Ik heb rugzak mee met kleding (schoenen liggen op werk).

Op maandag ga ik altijd met de trein of de auto. Ik doe dan boodschappen voor de week. Op woensdag of donderdag kan ik op de markt vers brood kopen.

Overigens eet en drink ik niet onderweg tenzij ik met een omweg rij (m'n rit is direct 22,5km).

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1780
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 03 nov 2015 11:00

Danny091283 schreef:Fietsen jullie eigenlijk met bagage
Jup, op drukke dagen rond Kerst met 110 kg post op de fiets. :mrgreen:
WiND 56 - 2020

Plaats reactie