Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 16 sep 2023 11:31

Ernie C. schreef: 15 sep 2023 22:57
bakboord1 schreef: 15 sep 2023 21:25 Wat is er eigenlijk nodig om dit topic weer ontopic te krijgen?
Misschien helpt als er nog iets verrassend gebeurt in de Vuelta? 123tjes van Jumbo, etappezeges van Remco en een sprinter die een vlakke etappe wint, heel inspirerend was het dus niet de laatste week. De grote Jumbo- en Remcoshow, daar gaat het hier om.
Dat klopt, maar dat komt wel door de rest en juist niet door Jumbo en EV.
Wat moeten we over die andere nietzeggende weinig inspirenrend renner zeggen waar weinig inhoudelijke teksten uitkomen.

Ik gun het Kuss van harte, aan de andere kant zou het ook wel weer leuk zijn als ze compleet voor zichzelf gaan met z,n vieren. Klagen dat het niet spannend is, maar wel willen dat ze Kuss laten winnen, bij sommige gaat er iets mis, dat gaat niet zo heel goed samen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 sep 2023 12:33

Als je ziet hoe weinig ploegen een rit gewonnen hebben en hoe weinig ambitie er blijkbaar is, is het zeker geen verwijt aan Remco.
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 16 sep 2023 12:49

Wie betaalt, bepaalt. Plugge dus. Hij heeft besloten dat Kuss deze Vuelta op zijn naam zal schrijven. Blijkbaar moest hij als grote baas de heren renners vertellen wat in zijn ogen het beste voor zijn team is: een wederdienst. Daar waar wel over gesproken werd, want dat toont de mens van zijn goede kant, maar waar in de praktijk toch niet zo heel veel van terechtkwam. Vingegaard nam een te grote hap uit zijn achterstand, wipte over Roglic heen in het klassement. Vervolgens was voor Roglic een overwinning op de Angliru te mooi om weg te geven. Er was geen enkele reden voor Vingegaard om in zijn wiel mee naar de finish te rijden. Als hij de daad bij zijn woord had gevoegd dan had hij als voorbeeldig luitenant Kuss bijgestaan in de slotfase. Het was dankzij Landa dat Kuss een voorsprong van 8 seconden overhield.

Kortom, ik vind het jammer dat er van bovenaf moest worden ingegrepen om de neuzen dezelfde kant op te laten wijzen. Kuss had het meer dan verdiend om op deze wederdienst zonder interventie te mogen rekenen. In de sport, zelfs op het allerhoogste niveau behoort er zoiets te bestaan als quid pro quo (voor wat hoort wat).

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 16 sep 2023 12:58

Klein_Verzet schreef: 16 sep 2023 12:49 Wie betaalt, bepaalt. Plugge dus. Hij heeft besloten dat Kuss deze Vuelta op zijn naam zal schrijven. Blijkbaar moest hij als grote baas de heren renners vertellen wat in zijn ogen het beste voor zijn team is: een wederdienst. Daar waar wel over gesproken werd, want dat toont de mens van zijn goede kant, maar waar in de praktijk toch niet zo heel veel van terechtkwam. Vingegaard nam een te grote hap uit zijn achterstand, wipte over Roglic heen in het klassement. Vervolgens was voor Roglic een overwinning op de Angliru te mooi om weg te geven. Er was geen enkele reden voor Vingegaard om in zijn wiel mee naar de finish te rijden. Als hij de daad bij zijn woord had gevoegd dan had hij als voorbeeldig luitenant Kuss bijgestaan in de slotfase. Het was dankzij Landa dat Kuss een voorsprong van 8 seconden overhield.

Kortom, ik vind het jammer dat er van bovenaf moest worden ingegrepen om de neuzen dezelfde kant op te laten wijzen. Kuss had het meer dan verdiend om op deze wederdienst zonder interventie te mogen rekenen. In de sport, zelfs op het allerhoogste niveau behoort er zoiets te bestaan als quid pro quo (voor wat hoort wat).
Mooi gesproken.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 sep 2023 13:09

@klein verzet, Dat vat het redelijk goed samen.
Want tot op heden hebben Roglic nog Vingegaard actief ook maar iets gedaan voor Kuss.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 16 sep 2023 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 16 sep 2023 13:10

Het komt bij mij over dat Vindegaard oprecht wil dat Kuss wint. Roglic zit er anders in, maar Vindegaard wil voorkomen dat Roglic wint. Op die manier verdedigt hij de positie van Kuss. Die 8 seconden werden krap, maar anders had Vindegaard het later wel weer laten lopen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 sep 2023 13:33

Volgens mij waren zowel Roglic al Vingegaard prikken aan het uitdelen naar elkaar in de hoop dat de ander ze zou dwingen om Kuss uit het rood te rijden.
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 16 sep 2023 13:47

EmPeHa schreef: 16 sep 2023 13:10 Het komt bij mij over dat Vindegaard oprecht wil dat Kuss wint. Roglic zit er anders in, maar Vindegaard wil voorkomen dat Roglic wint. Op die manier verdedigt hij de positie van Kuss. Die 8 seconden werden krap, maar anders had Vindegaard het later wel weer laten lopen.
Zo kijk ik er ook naar.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 16 sep 2023 13:47

Leuke Vuelta heb je zo als verzorger https://www.nu.nl/wielrennen/6281149/ve ... igans.html
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 16 sep 2023 14:46

JPAR schreef: 16 sep 2023 13:47 Leuke Vuelta heb je zo als verzorger https://www.nu.nl/wielrennen/6281149/ve ... igans.html
In het filmpje zie je de verzorgers de politieman wegduwen.
Dat is niet erg slim.
In Nederland/België raak je daar mogelijk mee weg maar in Spanje staat de politie nog wel op haar strepen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 16 sep 2023 15:46

Volgens Kremer was het voorval "een soort revanche" van de Spaanse politie. "Een dag eerder wilden wij ook naar de renners toe, maar werden we tegengehouden. Wij zijn toen doorgelopen om de renners gewoon van eten en drinken te voorzien."

Volgens mij is het voorval een gevolg van die duw. Ik kan het mis hebben.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 sep 2023 15:48

Iemand gewoon in de boeien slaan hoeft echt door iemand een hersenschudding te slaan. Wat mij betreft is het vooral een teken van zwakte.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie