Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 09 dec 2005 17:17

@Wegpiraat: De sint heeft mij BBB Waterflex shoecovers gebracht..! Volgens de Sint waren ze 29,50 Euro.
http://www.bike2build.nl/artikel.php?pr ... epid=00106
 
@Janus: Elke woensdagavond wordt er op industr.terrein "de Brand" gefietst (Tussen Den Bosch en Berlicum richting Veghel). Iedereen mag aansluiten...! Er trainen clubs zoals "de Bikers" uit Heeswijk D. en "hetgoeismoesje" uit Berlicum. Maar er zijn ook genoeg anderen. Mensen komen er naar toe gefietst anderen komen met een busje of auto en springen daar op de fiets.  Tussen 18.15 u en 19.45 u is het op z'n drukst. Maar er zijn er ook die tot 20.00 u doorgaan.
Het is niet georganiseerd en het parcour is ook niet afgesloten van het andere verkeer. Je ziet mensen op hun racer,ATB en aanverwanten of op hun crosser.
Zelfs bij wind en regen wordt er door sommigen nog gefietst...! Waaronder ikzelf.... Ik denk dat er gemiddeld wel zo'n 50 fietsers per avond zijn. Afhankelijk van de weers omstandigheden.
Alle nivo's zijn vertegenwoordigd en je zoekt gewoon een groep of fietser die een beetje jou tempo fietst.
Dus heb je zin om je eens lekker uit te leven of om weer eens tussen heel veel andere fietsfanaten rond te rijden kom gerust lang.....!
Dit geld voor alle andere Forumleden....! Of je nu in Vught woont of in Den Haag (ik zeg maar iets...). Gooi je fietsje in de auto en kom gezellig mee fietsen op woensdagavond..!
 
"Afstappen is geen optie"

wegpiraat
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:28

wegpiraat 09 dec 2005 18:20

@cor
bedankt voor de info! het zal komend wel droog blijven, maar ik denk dat ik nu ze toch maar eens aan ga schaffen.
vanmiddag 5 kwartier binnen. pittige training, van alles wat. 1 keer per week ga ik toch eens goed diep, om ook het anaerobe gedeelte een beetje bij te houden. lijkt mij geen kwaad te kunnen. deed het vorig jaar, 4 keer per week en ik heb er nooit iets van gekregen. bovendien is het goed voor de moraal.
Daarna mn fiets op orde gemaakt voor een mooi duurritje komende zaterdag.
 
 

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 11 dec 2005 11:04

Gisteren nog bijna 2 uurtjes op de racefiets een duurtraining gedaan, hoog beentempo (RPM gem. 99). Best lekker, maar koud... -1 graden en bevroren remkabels!!! Vandaag veldritwedstrijdje rijden!

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 11 dec 2005 13:49

Vanmorgen lekker een stukje wezen fietsen. Eerst door de Ooijpolder toen naar Beek via de nieuwe holleweg naar de zeven heuvelenweg en toen weer naar Huis. Het voordeel van dit weer is dit er geen bejaarden op het fietspad fietsen. Het nadeel dat ze hier niet zuinig geweest zijn om te strooien, dus ik ben  nog een tijdje bezig geweest om mijn fiets pekelvrij te maken.
Als ie gaar is kom ik terug

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 11 dec 2005 14:19

Fijn ritje vandaag; tijdens het eerste deel nog mooie rijp op de bomen, tijdens het 2e deel brak de zon helemaal door. Heerlijk.
CC, agr 100; limo 100

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 11 dec 2005 14:58

Weer voor het eerst sins 4 weken een meer als 80 km gefietst. En voor het eerst met een hartslag meter.
De eerste half uur ging moeizaam kwam maar niet in me ritme maar daarna gign het beter. Ook voor het eerst met cadansmeter gefiets en had een gemiddelde van 98 rpm per minuut maar dat is tog wenne zon hoog beentempo.
Het was een lekker weertje onder al te veel wind. 81 km in 3uur gefiets. In de zomer dan was dit gewoon slecht want toen had ik bijna alijd 90 km in minder dan 3 uur maar vandaag ben ik er tevrede mee.
Ik ga toch proberen om nu weer wat vaker m'n stale ros te berijde want ik merk wel dat het allemaal moeizamer ging als anders.
oss-heesch-nistelrode-vechel-erp-boekel-gemert-erp-vechel-heeswijk dinther-middelrode-berlicum-rosmalen-nuland-geffen-oss
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 11 dec 2005 14:59

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 11 December 2005

Fijn ritje vandaag; tijdens het eerste deel nog mooie rijp op de bomen, tijdens het 2e deel brak de zon helemaal door. Heerlijk.

Nou jimbo, ik weet niet waar jij gefietst hebt, maar ik heb geen rijp en zon gezien vanmorgen. Ik heb het volgende rondje gedaan Noordwijk, Rijnsburg, oegstgeest, Leiden, Oud Ade, Rijpwetering (Joop nog gezien), Oude Wetering, Lisse, Langeveld, Noordwijk.
kiekeboe

wegpiraat
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:28

wegpiraat 11 dec 2005 15:05

gisterenmiddag duurtraining gedaan. 3:26 28.5 gem. om een uur leek het thuis toch nog zonnig te worden, was alleen zo handig precies de verkeerde kant op te gaan. vanaf sliedrecht verdween ik in de dikke mist (alblasserwaard en vijfherenlanden) om er na 3 uur pas weer uit te komen. erg koud en zat helemaal onder het ijs van de mist (en misschien zweet) dat begon te bevriezen. was na vijf kwartier bijna omgekeerd (toen de vingers al begonnen te tintelen) om het binnen verder af te maken, maar toch doorgereden. goede keuze want uiteindelijk leek te boel zich te reguleren,  zweette niet meer en kreeg het ook minder koud. (of voelde de kou niet meer). Kon er om een gegeven zelfs weer van genieten en door dikke mist rijden heeft ook zo zijn charme. flink bewegen met de vingers hielp ook goed en de overschoenen zijn prima.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 11 dec 2005 20:13

Gisteren heerlijk 78km gepeddeld door de Voerstreek onder een waterig zonnetje. Op de terugweg naar Maastricht bleek er vanaf de Bemelerberg een dikke mistlaag te hangen, dus dat waren nog even een paar onverwacht koude laatste meters.

Vandaag ca 100km gepeddeld door een doodsaai Midden-Limburg met een leuker staartje door oostelijk Zuid-Limburg. Ik dacht dat het vandaag warmer dan gister zou zijn maar dat was allerminst zo, de velden, bomen en het prikkeldraad waren allemaal onder een dikke laag rijp verstopt. Gedurende de rit begon dat te smelten waardoor de wegen soms aardig nat werden. Het fietsje was dan ook nog niet eerder zo vies geweest... maar hij staat onderhand weer uitbundig te blinken hier naast me

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 11 dec 2005 20:42

Quote: Origineel geplaatst door Noppie op 11 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 11 December 2005Fijn ritje vandaag; tijdens het eerste deel nog mooie rijp op de bomen, tijdens het 2e deel brak de zon helemaal door. Heerlijk.Nou jimbo, ik weet niet waar jij gefietst hebt, maar ik heb geen rijp en zon gezien vanmorgen. Ik heb het volgende rondje gedaan Noordwijk, Rijnsburg, oegstgeest, Leiden, Oud Ade, Rijpwetering (Joop nog gezien), Oude Wetering, Lisse, Langeveld, Noordwijk.



Tussen Eindhoven en Helmond. Zuid Oost Noord-Brabant dus.
CC, agr 100; limo 100

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 11 dec 2005 22:19

Vandaag een serieuze poging ondernomen om tot het domste forumlid van de eeuw gekroond te worden.
Het zag er vanochtend fantastisch uit om te fietsen. Dus was het naar mijn mening weer eens tijd om met m'n nieuwe fietsje op pad te gaan. In vol fiets ornaat ga ik het schuurtje in om mijn "Specialized" van zijn sloten te bevrijden. Kom ik erachter dat ik allebei de sleuteltjes van 1 van de sloten zo goed verstopt heb dat ik ze niet meer terug kan vinden........
Dus......moest ik toch maar weer op m'n "Jan Janssen" springen. Maar daar zitten andere pedalen op en ik maar 1 paar schoenen dus mocht ik eerst weer plaatjes verwisselen. Ondertussen kwamen mijn lieve gezinsleden 1 voor 1 informeren wat er aan de hand was......"altijd leuk".....!
Even later fietste ik lekker ontspannen weg. Wilde toch zeker zo'n 2 uurtjes trappen. Het ging erg lekker. Het weer was goed en ik kon makkelijk een gemiddelde aanhouden van rond de 30 km p.u.
Na 45 km rijd ik voor het eerst in mijn tweede wielerleven lek.....!
Fietstasje heb ik voor het gemak op de "Specialized" laten zitten en enkele dagen geleden heb ik tijdens het schoonmaken van de J.J. de pomp er af gehaald en vergeten terug te zetten.....HOE DOM KAN EEN MENS ZIJN...!
....Ik was in alle staten....! Kon nog net op het laatste beetje lucht tot op 3 km van huis komen en toen ging het echt niet meer. Zie ik plotseling 3 ATB' ers langs de weg staan. Zijn zowaar hun band aan het oppompen. Meteen een praatje aangeknoopt. Hen meteen verteld dat ze met een grote sukkel te maken hebben en voordat ik er erg in heb is 1 van de jongens al bezig om mijn band hard te pompen.... Het bleken vriendelijke jonge gasten te zijn en aan hun uitrusting te zien behoorlijk serieus. Met de geleende lucht kon ik het net halen.  Ik weet niet wie ze waren, denk dat ze uit S.M.Gestel of Den Bosch kwamen. Wil ze in ieder geval nogmaals vriendelijk bedanken.
Voel me net zo'n domme eekhoorn die in de winter zijn voorraad nootjes niet meer terug kan vinden......  Nog uitgebreid naar de sleuteltjes gezocht maar vergeefs. Mag morgen lekker met de slijptol aan de slag..!
"Afstappen is geen optie"

Plaats reactie