Heb geen schuifmaat, dus kan de precieze breedte niet meten. Er zitten nu Schwalbe one banden onder en die zijn precies net zo breed als de velg isJoskovic schreef:Ziet er zeker goed uit! Voor de info, kun je aangeven wat je banden nu meten op het breedste punt? Wel leuk om te vergelijken straks.
Carbon clinchers uit China vragen
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
-
- Forum-lid
Op mijn 15c scirocco's zijn die 26,8 mm breed.
Hoe soepel draaien de naven?
Hoe soepel draaien de naven?
Maak joe woar
Je rijdt met 25mm banden neem ik aan?Lion1979 schreef:Heb geen schuifmaat, dus kan de precieze breedte niet meten. Er zitten nu Schwalbe one banden onder en die zijn precies net zo breed als de velg isJoskovic schreef:Ziet er zeker goed uit! Voor de info, kun je aangeven wat je banden nu meten op het breedste punt? Wel leuk om te vergelijken straks.
Ander vraagje...krijg je er specs bij voor de spaakspanning? Ik zie wel dat mensen de spanning (laten) controleren, maar zit er ook een duidelijke specificatie bij van wat de spaakspanning hoort te zijn bij de betreffende velg? Je kunt natuurlijk controleren of ze allemaal op een lijn liggen, maar dat vertelt maar het halve verhaal.
-
- Forum-lid
Vorige week mijn Helin Liu clinchers binnen gekregen. Na de 23 mm besteld te hebben heb ik n bericht gestuurd of ik n 'upgrade' kon doen naar 25mm. Paar uur later al antwoord; geen probleem, zou iets langer duren want ze moest ze "bouwen". 20 euro bijbetalen en klaar. Hoogte 60mm, dat hadden mn FFWD's ook en is perfect qua hoogte, rijeigenschappen, feel en look. De hubs zijn R13.Powerway en de spaken v Pilar (breed!)
Na 3 weken ook hier de postbode (onaangekondigd) aan de deur, 35 euro voor BTW en douane. Heb meteen Swiss-stop Black Prince blokken gemonteerd.
Afgelopen week een paar korte testjes gedaan. De blokken laten meteen streepjes/krasjes zien op de remrand. Niet voelbaar, wel zichtbaar. Maar joh zal wel even 'inremmen' zijn. Van een basalt remreand zie ik trouwens niets.
Ze zijn iig strakker dan de Cosmics SLE's. In totaal komt de fiets op 7,1 Kg
Na 3 weken ook hier de postbode (onaangekondigd) aan de deur, 35 euro voor BTW en douane. Heb meteen Swiss-stop Black Prince blokken gemonteerd.
Afgelopen week een paar korte testjes gedaan. De blokken laten meteen streepjes/krasjes zien op de remrand. Niet voelbaar, wel zichtbaar. Maar joh zal wel even 'inremmen' zijn. Van een basalt remreand zie ik trouwens niets.
Ze zijn iig strakker dan de Cosmics SLE's. In totaal komt de fiets op 7,1 Kg
Ja ik rij met 25mm banden. Nee bij mij zaten er geen specificaties bij wat de spaakspanning zou moeten zijn. Weet eerlijk gezegt ook niet hoe ik het zou moeten controleren. Heb ze even met de hand gevoeld en gekeken of het wiel recht was en toen snel opgestapt voor een ritjeJoskovic schreef:Je rijdt met 25mm banden neem ik aan?Lion1979 schreef:Heb geen schuifmaat, dus kan de precieze breedte niet meten. Er zitten nu Schwalbe one banden onder en die zijn precies net zo breed als de velg isJoskovic schreef:Ziet er zeker goed uit! Voor de info, kun je aangeven wat je banden nu meten op het breedste punt? Wel leuk om te vergelijken straks.
Ander vraagje...krijg je er specs bij voor de spaakspanning? Ik zie wel dat mensen de spanning (laten) controleren, maar zit er ook een duidelijke specificatie bij van wat de spaakspanning hoort te zijn bij de betreffende velg? Je kunt natuurlijk controleren of ze allemaal op een lijn liggen, maar dat vertelt maar het halve verhaal.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Gisteren mijn eerste ritje op de 38mm tubeless ready 25mm clinchers van Helin Liu gefietst.
Conclusie: rijden prima
Stijfheid: goed, het vergelijk met Reynolds Strike SLG's kan ik maken maar die zaten in een ander frame dus niet echt te vergelijken
Remkracht: lijkt met Swissstop Black Prince beter dan eerder genoemde Reynolds met Cryo Blue Power blokken.
Zou ik weer een setje kopen? Jep!
Conclusie: rijden prima
Stijfheid: goed, het vergelijk met Reynolds Strike SLG's kan ik maken maar die zaten in een ander frame dus niet echt te vergelijken
Remkracht: lijkt met Swissstop Black Prince beter dan eerder genoemde Reynolds met Cryo Blue Power blokken.
Zou ik weer een setje kopen? Jep!
Voornaaf is 609 2RS (9x24x7)
Achternaaf
Drive Side - 15 x 28 x 7
Non-drive side - 15 x 24 x 5
Zie http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=12933141
Achternaaf
Drive Side - 15 x 28 x 7
Non-drive side - 15 x 24 x 5
Zie http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... t=12933141
Voornaaf is 2x 609-2RS
Achternaaf is 1x 6001-2RS en 3x 61901-2RS
Zie: http://www.spencersummerfield.ca/fat88-carbon/
Achternaaf is 1x 6001-2RS en 3x 61901-2RS
Zie: http://www.spencersummerfield.ca/fat88-carbon/
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless