Pagina 134 van 524

Re: Tubeless

Geplaatst: 09 nov 2018 09:52
door serbak
Suntoro schreef: 05 nov 2018 22:43 Ik was de eerste persoon die lek reed tijdens een bike-fit bij die bike-fitter. En dan nog tubeless ook dus alles zat onder. Maar ik was er in de regen heen gereden, dus waarschijnlijk zat er een stukje glas of steentje in de band. En op de Tacx werd dat er nog verder in de band werd gedrukt. Maar de latex dichte het gat niet. Vervolgens Peaty's sealant erin gegooid na de bike-fit (ter plaatse). Dat werkte gelijk goed, vanwege de grote kristallen die daar in zitten. En kon ik fijn naar huis fietsen.
:lol: bij mij was het ook een prutje, halve band spoot leeg via de wang van de band dus fiets zal flink onder, daarna binnenband moeten steken wat ook een lekker vies klusje was. Nu meteen Mavic banden maar allebei vervangen voor Schwalbe Pro One, veel vroeger dan gepland/gewenst maar uiteindelijk wilde ik toch wel bandjes met minder rolweerstand. Wel een beetje jammer dat Conti net nu de GP5000 aankondigt. Ben een GP4000SII fan dus had deze graag willen proberen! Ach, zal toch nog wel paar weekjes duren voor deze in de winkel liggen en misschien nog wel even duren voor ze in prijs zakken...

Re: Tubeless

Geplaatst: 09 nov 2018 11:14
door triple-t
Ik vind die prijzen gewoon krankzinnig.

Versie 3 zal €65 kosten :dislike:
Kan toch niet dat de productiekosten zo veel zijn gestegen :roll:

De eerste versie van GP4000s heb ik nog gekocht voor 25€/stuk,
ik was daar trouwens geen fan van, banden zaten na een paar ritten al vol met steentjes en scheurtjes, lekbestendigheid was gewoon slecht, terwijl het in alle reviews van vakbladen het één grote goed nieuws show was.
Die reviews lijken me één grote corrupte boel, ik zou iedereen aanraden dat heel kritisch te benaderen...

Re: Tubeless

Geplaatst: 09 nov 2018 11:48
door serbak
Iedereen heeft het hier over die adviesprijs maar de adviesprijs van de Schwalbe Pro One is €69,90... Vredestein tubeless advies is €64,95, Vittoria zelfs €77,95. Tubelessbanden zijn sowieso iets duurder dan normale vouwbandjes. Mijn LBS verkoopt de Pro One voor €50, Mantel zelfs voor €39. Dus nettoprijzen zakken vanzelf waardoor er niet echt veel verschil meer is met normale vouwbanden. De LBS die ze voor de volle mep verkopen hebben het volgens mij ofwel niet goed begrepen ofwel kopen ze bij de verkeerde leveranciers in.

Re: Tubeless

Geplaatst: 09 nov 2018 11:57
door DDX
serbak schreef: 05 nov 2018 12:25 Gisteren de wang van m'n Mavic achterband stuk gereden op een steen, was niet eens een grote steen en de impact ook niet echt groot maar twee scheurtjes in de wang. Deze zomer ook al meegemaakt dat een clubgenoot zijn Mavic tubeless band stuk reed. Is dit een bekend zwak punt van Mavic tubeless? Of zou het sowieso een zwak punt van tubeless race bandjes zijn in het algemeen?
Ik heb inmiddels bijna 30 duizend km gereden met de mavic ust banden.
Achterband gaat zo'n 6000km mee, voor gaat 2 achterbanden mee.

En in al die tijd nog maar 1 keer steen die gaatje in wang heeft veroorzaakt.
En dat was op onverhard pad met flinke stenen waar ik flink tempo overheen ramde.
En met oppompen kon ik weer thuis komen, maar band bleef niet helemaal dicht dus wel vervangen na aantal dagen. (iedere dag 1 bar kwijt)

Re: Tubeless

Geplaatst: 09 nov 2018 12:29
door serbak
Iemand trouwens nog een tip om de band uit de velgrand te krijgen als je onderweg een binnenbandje moet plaatsen? Was een bijna onmogelijk karwei namelijk.

Re: Tubeless

Geplaatst: 09 nov 2018 14:14
door Orlok
serbak schreef: 09 nov 2018 12:29 Iemand trouwens nog een tip om de band uit de velgrand te krijgen als je onderweg een binnenbandje moet plaatsen? Was een bijna onmogelijk karwei namelijk.
Gewoon met een paar goede en stevige kunststof bandenlichters bijv. Schwalbe.! ;)

Re: Tubeless

Geplaatst: 09 nov 2018 14:31
door serbak
Die krijg je er toch niet tussen? Bij tubeless moet je eerst zien dat je de band uit de velgrand krijgt, Ik kreeg met geen mogelijkheid de bandenlichter hiertussen. Na lang duw en trekwerk met twee personen de band uit de rand weten te duwen. Ben benieuwd of hier een handigheidje voor is.

Re: Tubeless

Geplaatst: 09 nov 2018 14:35
door Oppbogga
Beetje bandenvet er aan smeren, dan moet het wel lukken.

Re: Tubeless

Geplaatst: 09 nov 2018 14:53
door wasbeer2006
Er zijn wel velgen en bandencombo,s waar het echt heel lastig ik.
Maar de schwalbe bandelichter is wel prettig, die kan je redelijk mishandelen.

Re: Tubeless

Geplaatst: 09 nov 2018 15:15
door Orlok
serbak schreef: 09 nov 2018 14:31 Die krijg je er toch niet tussen? Bij tubeless moet je eerst zien dat je de band uit de velgrand krijgt, Ik kreeg met geen mogelijkheid de bandenlichter hiertussen. Na lang duw en trekwerk met twee personen de band uit de rand weten te duwen. Ben benieuwd of hier een handigheidje voor is.
Dan moet je wel een heel speciale velg hebben. Er zijn hier wel problemen gemeld met Reynolds velgen. Enfin, diegene waar ik mee rijd, Mavic, Fulcrum en Carbonspeed iig geen problemen mee.! :)

Re: Tubeless

Geplaatst: 15 nov 2018 12:06
door serbak
Gewoon Mavic UST Ksyrium Elite, dus niet erg bijzonder... De band zet zich in de velgrand, wat normaal is want dat is volgens principe van tubeless. Zo ontstaat een luchtdichte verbinding tussen velg en band. Het kostte mij in ieder geval erg veel moeite om de band uit de velgrand te duwen. Zal de volgende keer de bandenlichters er proberen tussen te steken...

Re: Tubeless

Geplaatst: 15 nov 2018 13:00
door japiecarbon
Ikzelf heb er niet zo veel moeite mee, met stevig drukken krijg ik hem er altijd af. Maar ik moet wel mijn best doen zegmaar.

Dus in jouw geval snap ik dat het toch wel een stuk lastiger is. Als het echt een probleem is kan je een bandenknecht overwegen, ik zag daar laatst ook een mooie compacte versie van, weet alleen even niet meer welk merk en kan er ook niets over vinden.