Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 16 mar 2017 09:30

Bij de 605/705 kon je maximaal 100 koerspunten zetten en bij de 800 e.v. is dat opgerekt naar 200.
Zekerheidshalve hou ik er altijd 150 als maximum aan.
...

Gera
Forum-lid

Gera 16 mar 2017 09:49

omdat ik naar frankrijk ga in septemer wil ik city navigator erop hebben en ik zie heel veel cn op de spots staan maar welke moet ik hebben ?
kan ik elke cn pakken of is er voor de edge een speciale?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 mar 2017 13:23

Je hebt in ieder geval de .IMG file nodig, niet de .EXE file want die is voor Basecamp/Mapsource.

i-mac

i-mac 16 mar 2017 19:07

Mijn Edge gaat volgende week voor nazicht naar Garmin België. Zoals al eerder vermeld werkt de USB poort niet meer. Vandaag nog eens vastgesteld dat de batterij ook niet meer goed werkt. Na amper 2 uur fietsen was er al 37% opgesoupeerd. (sensoren in werking : hartslag, snelheid, cadans en varia radar). Nu vraag ik me af of die (Chinese) Magene snelheid en cadans sensor misschien meer energie vergen van de Garmin batterij. Misschien doe ik ze er morgen eens af, en plaats terug de Bontrager versie die er voordien op stond.

JackF
Forum-lid

JackF 16 mar 2017 20:00

scheurneus schreef:Dit is iets wat ook al in Edge 800 zit/zat, en ik kan het me niet goed herinneren, mogelijk zelfs al in de 605/705 serie.

Indien het aantal instructies boven een waarde komt (100 of 200) dan stopt de TBT ermee. Bij de oudere toestellen was het mogelijk om dan weer opnieuw de koers te starten en verder te fietsen.
Bij deze lijkt dat niet meer te werken.

Nu is het lastig om te controleren hoeveel afslaginstructies erin zitten, de enige controle die ik kan bedenken is de Edge aan te sluiten aan de computer, de betreffende koers te kiezen en bijbehorende kaart en dan in Garmin BaseCamp de koers (track) naar een route converteren en daar in het tabblad richtingen kijken hoeveel afslag/navigatieinstructies er gegeven worden.

In die richting zit het. Getal van 100 c.q. 200 is ook overeenkomstig het max aantal locaties (waypoints) van een toestel.

Mijn test route (45 km) waar het zeker altijd fout gaat heeft slechts 37 afslaginstructies en max 20 koerspunten. Daar zal het niet aan liggen, denk ik.

De truc met gpsies zal ik van het weekend uit proberen.

Op het Garmin forum zijn er slechts een paar personen die dit probleem ook hebben/kennen.

Ik ben heel erg benieuwd of meer Edge 1000 gebruikers het beschreven probleem hebben dat de TBT-navigatie onderweg er mee stopt i.c.m. de Openfietsmap (Benelux) kaart of Garmin Cycling kaart.

Of moet ik toch gaan denken aan een defect aan mijn Edge?

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 19 mar 2017 16:55

Er bestaan geen routes met TBT navigatie. Dat doet het toestel zelf. Je kunt dit van te voren controleren in basecamp. Als je route niet klopt voor de map zal je ook geen TBT instructies krijgen

alien
Forum-lid

alien 19 mar 2017 19:56

ooglenz schreef:Er bestaan geen routes met TBT navigatie.
Oh, jawel hoor. 't Is een beetje een hack, maar het bestaat wel.
Vorsprung durch Pedantik

i-mac

i-mac 20 mar 2017 10:18

Gisteren na wat opzoekwerk op diverse fora kwam ik deze tegen : http://dynamic.watch/

Hiermee kan ik routes opladen naar mijn Edge, zonder deze te moeten aansluiten via de USB poort. aangezien deze laatste niet meer werkt, is dat een goede optie. Nu twijfel ik of ik mijn Edge ga opsturen naar Garmin. Het toestel is nu 16 maanden oud, en ondanks dat de garantie normaal gezien 24 maanden is, weet ik dat de garantie vanaf 12 maanden anders bekeken wordt. dan moet je als consument kunnen aantonen dat de fout bij hen ligt. En eerlijk gezegd, dat kan ik niet.

Ik kan via Garmin Connect alles synchroniseren, en via http://dynamic.watch/ ritten opladen.
Als ik mijn toestel binnen breng in België, ben ik deze meer dan waarschijnlijk een tijdje kwijt. Of krijg ik een refurbished in de plaats terug. In dat geval waarschijnlijk zonder schermbeveiliging, zoals dat nu het geval is. Ik heb de volgende weken ook wat ritten op mijn agenda staan, waar ik op route gaan fietsen, dus wil ik deze eigenlijk nog niet kwijt.

Twijfel, twijfel, twijfel ...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 mar 2017 10:23

Het heeft altijd al OTA gekund via een omweg. @Csteenbe weet wel hoe. Via Connect geloof ik.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 20 mar 2017 10:30

havana schreef:Het heeft altijd al OTA gekund via een omweg. @Csteenbe weet wel hoe. Via Connect geloof ik.
Idd als een activiteit importeren, dan opslaan als koers, geimporteerde activiteit verwijderen anders krijg je synchro error.

Vervolgens telefoon app openen en synchroniseren met je Garmin via BT.

Handig misschien niet maar het werkt wel :winkthumb:
YFood !!!

i-mac

i-mac 20 mar 2017 10:47

csteenbe schreef:
havana schreef:Het heeft altijd al OTA gekund via een omweg. @Csteenbe weet wel hoe. Via Connect geloof ik.
Idd als een activiteit importeren, dan opslaan als koers, geimporteerde activiteit verwijderen anders krijg je synchro error.

Vervolgens telefoon app openen en synchroniseren met je Garmin via BT.

Handig misschien niet maar het werkt wel :winkthumb:
Ik probeerde de voorbije dagen diverse keren om een rit te importeren, maar kreeg steevast een foutmelding. Het zou te maken hebben met het feit dat Garmin naar een datum en uur in het bestand. Enfin, met de link uit mijn vorige post werkt het nog makkelijker. Ik kan daar een rit maken en via hun app naar mijn Garmin sturen.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 20 mar 2017 11:10

i-mac schreef:Ik probeerde de voorbije dagen diverse keren om een rit te importeren, maar kreeg steevast een foutmelding. Het zou te maken hebben met het feit dat Garmin naar een datum en uur in het bestand. Enfin, met de link uit mijn vorige post werkt het nog makkelijker. Ik kan daar een rit maken en via hun app naar mijn Garmin sturen.
Ga dat ook eens proberen met die App, werkt denk ik wel handiger :winkthumb:
YFood !!!

Plaats reactie