![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Het grote schijfremmentopic
Precies dit! Al moet ik wel bekennen dat ik een keer of 10 "inrem".scottwilko schreef: ↑06 okt 2017 14:49 Ik snap het probleem met vervangen en inremmen van schijfremmen niet zo. Wiel uithalen, boutje losdraaien waar het remblokje mee vast zit. (of zelfs alleen maar een klemmetje loshalen) Remblokjes uitnemen, pistons terugduwen, nieuwe remblokjes insteken, vastzetten met boutje of klemmetje en wiel weer terugplaatsen. Dit bij beide wielen, waarna je een klein stukje gaat rijden waarbij je voor elke rem een keer of 3 vanaf 35km/h vol afrem. Dan ben je klaar.
- ophetkantje
- Forum-lid
Ik ook keer of tien , kost me toch een kwartiertje en veel energie 10 keer naar 35 en weer tot stilstand remmen. Maar nogmaals, ik ervaar vooral geen enkel voordeel aan schijfremmen allen nadelen, maar andere zien dat anders is me ondertussen duidelijk. Voor bij zijn juist de schijfremmen iets waarbij een probleem is verzonnen.
Ach, ik zeg ook maar wat
Hoe verhouden hydrologische schijfremmen zich met zoutwater / strand ?
Ik wil namelijk een strandfiets aanschaffen maar twijfel nog over de remmen...
De meeste strandfietsen hebben mechanische rem schijven maar daar heb ik niet zo'n goede ervaring mee.
Ik wil namelijk een strandfiets aanschaffen maar twijfel nog over de remmen...
De meeste strandfietsen hebben mechanische rem schijven maar daar heb ik niet zo'n goede ervaring mee.
+2!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Poeh, een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Wie heeft er ervaring met de "Discstop" remblokken van BBB.
Deze zouden "af fabriek" al ingeremd zijn.
Zijn er nog merken die deze in het assortiment hebben?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Jij zegt het. Maar zal toch niet voor niks zijn. Lees het ook heel veel, dat je de remblokjes even in moet remmen.
Bij mij werkt het prima. Verder kan ik er ook niks over zeggen.
Heb op mijn mountainbike bbb blokken die het prima doen, ik gebruik bbb al meerdere jaren. Ik was eigenlijkniet op de hoogte van het niet hoeven inremmen, maar deed dat enkele jaren terug sowieso niet en heb nooit last gehad van verminderde remkracht.Lcsmet schreef: ↑07 okt 2017 16:10 Wie heeft er ervaring met de "Discstop" remblokken van BBB.
Op de racer nog geen ervaring met bbb omdat ze voor mijn shimano remmen nog geen passende blokken hadden.
-
- Forum-lid HC
Ik rem mijn blokken echt nooit in, het enige wat ik doe is even warm stoken met een brander, maar volgens mij is dat ook onzin.