Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 03 nov 2015 12:56

Gisteravond alles klaargezet om op de fiets te gaan....maar om 6:00 uur vanmorgen kon ik me er toch niet toe zetten om ook echt op de fiets naar Amstelveen te gaan en heb ik toch maar de auto gepakt :(

En nu kijk ik naar buiten en heb ik spijt..... :dislike:

Vanavond voor straf maar extra mijn best doen bij het spinnen!

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 03 nov 2015 18:19

Ik vond gister wel gaaf, 's ochtends: in de kille mist vertrokken hier uit Rotterdam, in Delft was die mist plotseling weg ('hallo wereld!'), in Rijswijkj zag ik de zon voor het eerst boven de daken uitkomen en eenmaal in het centrum van Den Haag, mijn bestemming, was het stralend zonnig met een strakblauwe lucht. Prachtig tochtje!

Ik sleep trouwens een heleboel mee aan gewicht en volume, in een fietstas op een bagagedrager op mijn vakantiefiets - ik doe ook niet 'gewoon' woon-werk, maar woon-opdrachtgever, en dat maar sporadisch, want ik ben eigen baas met kantoor aan huis. Dus ik kan niets achterlaten en het is sowieso behelpen (geen douche, vaak niet eens een fietsenstalling). Maar als het kan, dat doe ik dat soort ritjes graag op de fiets. Al is het alleen maar om van die mooie ochtenden als gister!

Voor de terugweg heb ik inderdaad een energiereep bij me.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 03 nov 2015 18:25

Afbeelding

Vanuit de auto... Donderdag maar gewoon weer fietsen!

Mooi dat je het fietsen dan nogsteeds met werken kan combineren Louise!
Afbeelding

Danny091283
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
Locatie: Soest

Danny091283 03 nov 2015 19:29

Wat eten jullie veel zeg. Ik eet normaal 2 boterhammen op het werk en ik ontbijt thuis. Als ik met de fiets ben dan ik eet ik 3 boterhammen, 2 appels, een Snickers en een mueslie reep.
Ik gebruik nu nog een heuptas van Eastpack waar ik mijn eten in mee neem, mijn haargel en mijn portemonnee, de rest van de spullen bewaar ik mijn kluisje.
Maar wat ik dus lees is dat er eigenlijk niemand fietst zonder rugtas?

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 03 nov 2015 19:37

tjerk1121 schreef:Gisteravond alles klaargezet om op de fiets te gaan....maar om 6:00 uur vanmorgen kon ik me er toch niet toe zetten om ook echt op de fiets naar Amstelveen te gaan en heb ik toch maar de auto gepakt :(

En nu kijk ik naar buiten en heb ik spijt..... :dislike:

Vanavond voor straf maar extra mijn best doen bij het spinnen!
herkenbaar! Om mijzelf te motiveren (wanneer t nodig is) denk ik altijd: "ik heb nog nooit spijt gehad dat ik met de fiets ben gegaan maar wel al vaak spijt gehad dat ik niet met de fiets gegaan"

ik neem wel een rugzak mee en vind dat 't best meevalt: een set propere kleren en soms ook een paar schoenen. Tja, als vrouw kan ik geen sportschoenen onder een jurkje aandoen he. En een lunchpakket kan er ook wel bij. En een banaan, anders kom ik de morgen niet door. Ik heb nogal een gezonde appetijt :-)
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 03 nov 2015 19:55

Ik ook altijd met rugtas. Elke dag schoon ondergoed, verder om de 2-3 dagen schone bovenkleding (bij aankomst douche ik altijd en netto loop ik maar max 9 uur per dag in deze kleding). Een schone broek gaat 1x per 1-2 weken mee.
Verder dagelijks 4 boterhammen en fruit (1-2 stuks, momenteel eet ik me scheel aan peren van eigen oogst uit de tuin ;-)...en dat dus allemaal in een rugzak).
Heel af en toe neem ik de kleding voor twee dagen mee, zodat ik de dag erop zonder rugzak kan fietsen. 's middags naar huis maak ik dan een extra rondje.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

tjerk1121
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:45

tjerk1121 04 nov 2015 07:49

Overigens neem ik wel altijd een rugzaak mee http://cdn.kleding.nl/L242088470/Heren- ... -black.jpg met daarin een handdoek, set kleding, schoenen en een toilettas. In de middag gaat de rugzak weer mee terug en alleen als ik min of meer zeker weet dat ik de volgende dag weer op de fiets ga laat ik de handdoek hangen.

Het is een behoorlijk grote rugzak (maar dat ben ik zelf ook) maar ik heb er vrijwel geen last van.

Op het werk hebben we in de kelder een vrij ruime badkamer en meer dan genoeg ruimte om je spullen op te hangen zodat ze 's middags weer droog zijn.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 04 nov 2015 08:21

Nog een aanvulling op mijn post van de vorige pagina, ik fiets nu al ruim twee jaar echt iedere werkdag (5per week). Daarvoor ging ik altijd wel een keer per week met de auto, mijn auto dagen nam ik voldoende mee om zonder rugzak te fietsen, boterhammen in de zakjes van mijn raceshirt gaat prima. Nu dus iedere dag op de fiets, omdat ik het fietsen met rugzak nog steeds niet echt lekker vind, nu dus eens in de paar dagen met rugzak en dan leg ik voldoende schone kleding in mijn kastje om het weer even vol te houden. Bedoelen jullie met een boterham overigens een snee brood of twee me beleg ertussen?
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 04 nov 2015 09:12

Ik eet vier sneden brood, als ontbijt en neem er acht mee naar mijn werk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 04 nov 2015 09:50

Gisteren weer begonnen met werken na geboorte van een kleine 3 weken geleden. Helaas nog niet kunnen fietsen wegens weinig en onregelmatige slaap. Deze dagen in de auto zitten voelt echt ellendig! :( :cry:

Ik heb nou een paar keer op de indoortrainer gezeten. 90 minuten op dat ding met zwift is minder vermoeiend dan woonwerk (2x 55 minuten per dag)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 nov 2015 19:55

Gisteren moest ik bandjes van de auto wisselen en dat doe ik op mijn werk.
Dus voor de eerste keer dit jaar niet op de fiets. :(
Daar gaat mijn voornemen om een heel jaar op de fiets te gaan.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 04 nov 2015 20:25

JM_H schreef:Ik eet vier sneden brood, als ontbijt en neem er acht mee naar mijn werk.
:shock:
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie