Toch apart: aan begin kijk je er een soort van naar uit, maar afgelopen dagen toch ook regelmatig weggezapt. De lijst wordt een beetje gegijzeld door oude nostalgische mannen vrees ik. Die ellenlange symfonische rock van Yes in bijv Roundabout, het zeer slecht engels van Cuby and the blizzard in Window of my eyes, The Who, Pink Floyd: zitten best fijne nummers tussen, maar mag wel iets hipper.daniel1975 schreef: ↑27 dec 2024 21:50 Nog meer Top2000 luisteraars hier?
Deze dagen zijn de leukste, hier zitten de “lang niet gehoord pareltjes”.
Helaas ook de echte bagger
Muziek - Een streling voor het oor ...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
- CampaYolo
- Forum-lid
Ik stond van de week op het punt weg te zappen bij tubular bells van Mike Oldfield.
Sindsdien valt elk nummer mee.
Ik had trouwens wel wat afleiding, ik was op dat moment de keuken aan het opruimen, was aan het opvouwen, gras maaien, twee kuub haardhoud klieven, olie verversen, het dak geïsoleerd en nog wat klusjes die anders blijven liggen.
Sindsdien valt elk nummer mee.
Ik had trouwens wel wat afleiding, ik was op dat moment de keuken aan het opruimen, was aan het opvouwen, gras maaien, twee kuub haardhoud klieven, olie verversen, het dak geïsoleerd en nog wat klusjes die anders blijven liggen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
- Forum-lid
Wow!! Gij bent goe bezig man! En hoe geëmancipeerd
2 kuub klieven doe ik zeker een hele dag over. Tenzij ik rage against the machine opzet, dan gaat ie als een speer.
2 kuub klieven doe ik zeker een hele dag over. Tenzij ik rage against the machine opzet, dan gaat ie als een speer.
- CampaYolo
- Forum-lid
Dat nummer van Mike Oldfield duurt anders lang genoeg hoor.Dubbeldekker schreef: ↑31 dec 2024 18:43 Wow!! Gij bent goe bezig man! En hoe geëmancipeerd
Al geloof ik dat RATM wel betere muziek is om het tempo er in te houden.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ja, heerlijke muziek is dit.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik denk daar je gelijk hebt wat betreft het gegijzeld zijn. Het zou fijn zijn om wat vernieuwing erin te krijgen. Sommige nummers zitten er al 25 jaar in. En de standaard nummers in de top 10 geloof ik ook wel.daniel1975 schreef: ↑31 dec 2024 17:42Toch apart: aan begin kijk je er een soort van naar uit, maar afgelopen dagen toch ook regelmatig weggezapt. De lijst wordt een beetje gegijzeld door oude nostalgische mannen vrees ik. Die ellenlange symfonische rock van Yes in bijv Roundabout, het zeer slecht engels van Cuby and the blizzard in Window of my eyes, The Who, Pink Floyd: zitten best fijne nummers tussen, maar mag wel iets hipper.daniel1975 schreef: ↑27 dec 2024 21:50 Nog meer Top2000 luisteraars hier?
Deze dagen zijn de leukste, hier zitten de “lang niet gehoord pareltjes”.
Helaas ook de echte bagger
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ja geweldig!
Toen in 2019 zijn debuutalbum uitkwam ben ik dat gelijk gaan halen en de opvolger (662 uit 2021) besteld voor deze was verschenen.
Er is ook nog een live album (Live in London 2023) van hem. Had ik op mijn verlanglijstje voor Kerst gezet.........
Dochterlief vond echter dat ik nog niet genoeg Stones platen had dus daar kreeg ik 3LP set Bridges to Buenos Aires van.
Van vrouwlief kreeg ik van Bowie het recent (2024) verschenen album Rock 'N' Roll Star! van. Daarop heerlijke outakes uit de Ziggy sessies.
Beide dames hebben in hun keuze duidelijk hun persoonlijke voorkeur mee laten wegen.
Heb zelf nu American Beauty van Grateful Dead opstaan. Dat album doet het erg goed in mijn zondagochtend lijstje. Daar waar Grateful Dead op het podium ongelofelijke lange jams konden maken, hebben ze ook de nodige platen gemaakt met heerlijke luisterliedjes. Deze is er misschien wel de meest toegankelijke Grateful Dead plaat. Mega relax!
Samen met m'n lief, glaasje sap, een zacht gekookt eitje, kruimels van een croissantje op m'n broek, de katten weer helemaal rustig en een laatste oliebol met een goede espresso............en deze American Beauty om de oren te verwennen...............
........
Ondanks dat ik toch veel van o.a. blues muziek houd werd ik toch vanavond geraakt door het programma van de MAX omroep "Ode aan Johnny Jordaan" waar ik als rasechte Amsterdammer aan mijn jeugd werd herinnerd:
https://www.maxvandaag.nl/programmas/tv ... _05866842/
https://www.maxvandaag.nl/programmas/tv ... _05866842/
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless