DOH ! Inderdaad, thx . Ook gewoon te koop
Canyon
Volgens Canyon ergens in het najaar verder aangekondigd en aangeboden. Ik ben benieuwd naar de geometrie van de AL, de Grail is eigenlijk behoorlijk agressief. Met de nieuwe 105 R7000 groep ben ik benieuwd naar de prijsstelling....
Ik vind de details op deze foto's alleen niet zo indrukkwekkend, bv de afwerking rond de zadelstrop en het balhoofd.
Iemand enig idee hoe breed een band kan vallen in de (nieuwe) Inflite Al SLX?
Der liggen der volgens de site 33mm’s op, maar mogelijk tot 38/40/42 zou perfect zijn!!
Der liggen der volgens de site 33mm’s op, maar mogelijk tot 38/40/42 zou perfect zijn!!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Voor zulke dikke banden is nou juist de gravelracer op de markt gekomen toch? De Grail.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Mwoa..., zeker de inflite AL is niet moeders mooiste (maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak, net als dat bijzondere stuur van de grail).
Het lijkt mij echter vreemd om zoveel clearance in een frame te voorzien, voor mensen die de crossfiets eigenlijk als gravelracer willen inzetten. Zeker als je ook een dedicated gravelracer in je portfolio hebt zitten.
Wat natuurlijk zou kunnen, met een crosser heb je een bandbreedte, plus nog profiel. Een band met minder profiel (wat zou kunnen voor gravel gebruik), kan dan navenant een stukje breder zijn. Wellicht dat je dan wel tot 38 a 40mm kunt komen. Maar daarvoor zullen de fietsen eerst eens in het echt te zien moeten zijn lijkt me.
Het lijkt mij echter vreemd om zoveel clearance in een frame te voorzien, voor mensen die de crossfiets eigenlijk als gravelracer willen inzetten. Zeker als je ook een dedicated gravelracer in je portfolio hebt zitten.
Wat natuurlijk zou kunnen, met een crosser heb je een bandbreedte, plus nog profiel. Een band met minder profiel (wat zou kunnen voor gravel gebruik), kan dan navenant een stukje breder zijn. Wellicht dat je dan wel tot 38 a 40mm kunt komen. Maar daarvoor zullen de fietsen eerst eens in het echt te zien moeten zijn lijkt me.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb de eerste 1.000 kilometer met mijn Ultimate erop zitten. De achterderrie schakelt niet goed, eigenlijk deed hij dat al vanaf het begin. Ik krijg het niet goed afgesteld. Van een klein kransje naar een grotere gaat over de hele cassette perfect. Van groot naar een kleinere niet, vooral hoog in de cassette, maar eigenlijk is het over alle kransjes niet lekker scherp..
Normaal gesproken is een beetje bijstellen met dat fijnafstelschroefje (met de klok mee) voldoende om dit te fixen. Ik heb echter het idee dat dit schroefje niks doet.
Iemand die ff kan helpen? Ik heb overigens een 11-23 cassette gemonteerd als vervanger van de 11-28 af fabriek. Ik heb daar wel de stelschroef op afgesteld in de zin dat het bovenste wieltje wat dichter op de cassette zit. Dat zit volgens mij goed.
Normaal gesproken is een beetje bijstellen met dat fijnafstelschroefje (met de klok mee) voldoende om dit te fixen. Ik heb echter het idee dat dit schroefje niks doet.
Iemand die ff kan helpen? Ik heb overigens een 11-23 cassette gemonteerd als vervanger van de 11-28 af fabriek. Ik heb daar wel de stelschroef op afgesteld in de zin dat het bovenste wieltje wat dichter op de cassette zit. Dat zit volgens mij goed.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Als hij niet goed schakelt dan ligt het aan de kabelspanning. Die zou je ergens in de buurt van de shifter moeten kunnen regelen.
Als hij ratelt terwijl hij op het kransje zit dan ligt het aan de afstelling van de derailleur.
Is ook normaal bij een nieuwe fiets omdat die kabels wat rekken.
Als hij ratelt terwijl hij op het kransje zit dan ligt het aan de afstelling van de derailleur.
Is ook normaal bij een nieuwe fiets omdat die kabels wat rekken.
Kabelspanning kan je op de derailleur regelen, maar ook bij mij werkte dit niet. De steller op de derailleur is helaas helemaal van kunststof en gaat daardoor snel kapot. Ik heb zowel Shimano als Canyon hier over gesproken. Shimano zei dat ik de steller eerst goed omhoog moest trekken omdat het anders kapot gaan maar wees me voor de rest dit naar Canyon. Canyon gaf aan dat ze daar al meer problemen mee hadden gehad en de betreffende medewerker was niet te spreken over de constructie en heeft me een stelschroef van een vorig type toe gestuurd. Deze heb ik vervangen en nu werkt het zonder probleem.
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 18 jul 2012 20:48
- Contact
Hallo,
Ik heb speling in het balhoofd van mijn Canyon Aeroad CF SLX (2017). Hoe kan ik dit afstellen?
Dank!
Ik heb speling in het balhoofd van mijn Canyon Aeroad CF SLX (2017). Hoe kan ik dit afstellen?
Dank!
Er is een topic over Topcap dat los zit viewtopic.php?f=12&t=86369&hilit=topcap+top+cap+los. Hier owrden veel goed tips gegevenjeroendeboer schreef: ↑22 jun 2018 18:33 Hallo,
Ik heb speling in het balhoofd van mijn Canyon Aeroad CF SLX (2017). Hoe kan ik dit afstellen?
Dank!
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.