Dank je wel. Als totale nontechneut: voor vervoer van de fiets in de Canyondoos moest ik het stuur demonteren. Na montage bemerk ik de speling. Ik neem aan dat ik het stuur niet goed monteer, of de topcap en spacers niet op de juiste volgorde aandraai. Wat is hiervoor de correcte methode?MarcFaFo schreef: ↑22 jun 2018 21:47Er is een topic over Topcap dat los zit viewtopic.php?f=12&t=86369&hilit=topcap+top+cap+los. Hier owrden veel goed tips gegevenjeroendeboer schreef: ↑22 jun 2018 18:33 Hallo,
Ik heb speling in het balhoofd van mijn Canyon Aeroad CF SLX (2017). Hoe kan ik dit afstellen?
Dank!
Canyon
-
- Forum-lid
- Contact
-
- Forum-lid
Als ik het goed heb moet je het balhoofd altijd een beetje afstellen als je top cap en stuurpen eraf zijn geweest. Ik had dit laatst ook met het monteren van een nieuwe stuur op mijn mtb. Dit filmpje legde het prima uit voor mij:jeroendeboer schreef: ↑22 jun 2018 22:41Dank je wel. Als totale nontechneut: voor vervoer van de fiets in de Canyondoos moest ik het stuur demonteren. Na montage bemerk ik de speling. Ik neem aan dat ik het stuur niet goed monteer, of de topcap en spacers niet op de juiste volgorde aandraai. Wat is hiervoor de correcte methode?MarcFaFo schreef: ↑22 jun 2018 21:47Er is een topic over Topcap dat los zit viewtopic.php?f=12&t=86369&hilit=topcap+top+cap+los. Hier owrden veel goed tips gegevenjeroendeboer schreef: ↑22 jun 2018 18:33 Hallo,
Ik heb speling in het balhoofd van mijn Canyon Aeroad CF SLX (2017). Hoe kan ik dit afstellen?
Dank!
https://www.youtube.com/watch?v=mq9Q8dcFuo0
En
https://www.youtube.com/watch?v=QyaiPhPSXoA
Succes!
-
- Forum-lid
- Contact
Ik ben eruit: eerst de topcap aandraaien tot de speling eruit is, daarna de stuurpen vastzetten. Sommige dingen zijn zo eenvoudig..
Vandaag een aanrijding met een auto gehad, linker achtervork doormidden. Dacht ik kijk even hoeveel de crash replacement bij Canyon kost, blijkt dat maar 3 jaar vanaf aankoop te zijn (mijn Ultimate CF SL is uit 2014). Dacht altijd dat het langer was, en als dat idd zo was bij de aankoop (in 2014) zou dat dan nu nog moeten gelden ?
Edit: Ongeval bechrijving verplaatst naar 'Vandaag gevallen in 2018' topic
Edit: Ongeval bechrijving verplaatst naar 'Vandaag gevallen in 2018' topic
Laatst gewijzigd door bigfloor op 01 jul 2018 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Nee, sowieso zonder spacers. Die stop je er zelf onder, is geen eigenschap van de geometrie van het frame.
enige wat bij Canyon altijd een vraagteken is, is et i-lock systeem van een mm of 1 hoog. Of dat in de tabellen is meegenomen of niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Thx
Blauwe plekken en wat last van de rug.
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Dat is geen vraagteken. Jaartje terug ofzo hier ook al over gehad op dit forum. Canyon heeft toen duidelijk aangegeven dat het het i-lock systeem niet mee is genomen in de berekening van de stack en reach.MarkVeenstra schreef: ↑02 jul 2018 11:17Nee, sowieso zonder spacers. Die stop je er zelf onder, is geen eigenschap van de geometrie van het frame.
enige wat bij Canyon altijd een vraagteken is, is et i-lock systeem van een mm of 1 hoog. Of dat in de tabellen is meegenomen of niet.
De stack en reach heeft niets te maken met de hoogte van het stuur of het midden van het stuur:
https://www.fiets.nl/2016/02/13/stack-e ... t-precies/