Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 27 jul 2009 21:42

Ik kan de update neit uitvoeren. Ik heb Windows Vista. Zou het daar aan kunnen liggen. Ook Connect Garmin lukt niet.
Nog iemand met Vista die deze problemen hebben?
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 28 jul 2009 22:44

Ik heb een beginers vraag over de Garmin 705. Nu wil ik zo'n ding aanschaffen en kom op de volgende vragen , en om even 100 pagina''s door te spitten heb ik hoop dat iemand mij even wil helpen.

* Kan ik met een on-route fiets kaart een route fietsen welke ik later kan uploaden naar de PC en kan zien wat ik gefietst heb , en kan dit ook met een on-route wandelkaart aangezien mijn vrouw wel wil wandelen met de Garmin 705.

* Kunnen we bij beide een route maken van te voor, en deze dan na wandelen dan wel fietsen waarbij de Garmin 705 ons helpt door route aanwijzingen.

* Zijn beide bovenstaande vragen dus ook mogelijk met On-route kaarten of gaat het enkel met de City Navigator kaarten ??

Wie o wie kan me er eens mee helpen voordat ik zo'n ding aanschaf en blijkt dat het niet werkt of doet waar ik de Garmin voor wil kopen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 28 jul 2009 23:06

[quote="Rene"]
* Kan ik met een on-route fiets kaart een route fietsen welke ik later kan uploaden naar de PC en kan zien wat ik gefietst heb , en kan dit ook met een on-route wandelkaart aangezien mijn vrouw wel wil wandelen met de Garmin 705.[/quote]

Ja, Garmin is ook een datalogger met GPS functionaliteit

[quote="Rene"]
* Kunnen we bij beide een route maken van te voor, en deze dan na wandelen dan wel fietsen waarbij de Garmin 705 ons helpt door route aanwijzingen.[/quote]

Ja, verschillende mogelijkheden

[quote="Rene"]
* Zijn beide bovenstaande vragen dus ook mogelijk met On-route kaarten of gaat het enkel met de City Navigator kaarten ??.[/quote]

Voor aanwijzingen zoals links-rechts moet je routeerbare kaarten hebben (o.a. CN), voor over een pijltje de route na te fietsen (je ziet dan een blauwe lijn die je moet volgen, dus zonder verdere aanwijzingen) heb je geen routeerbare nodig.

Zelf gebruik ik nog zelden het routeerbaar deel en als ik een route wil rijden, dan kijk ik wel op het kaartje waar ik links en rechts moet. Gaat perfect
Twitter: @rbruijns

misternochain
Forum-lid

misternochain 28 jul 2009 23:44

[quote="rbr"][quote="Rene"]
* Kan ik met een on-route fiets kaart een route fietsen welke ik later kan uploaden naar de PC en kan zien wat ik gefietst heb , en kan dit ook met een on-route wandelkaart aangezien mijn vrouw wel wil wandelen met de Garmin 705.[/quote]

Ja, Garmin is ook een datalogger met GPS functionaliteit[/quote]

Je kan je gereden (of gewandelde) route zelfs via google earth opnieuw bekijken. Zo krijg je een schitterend overzicht en kan je ook in de rondte kijken om te zien of je op bepaalde plaatsen niet een rustigere weg had kunnen vindenn, een extra bergje had kunnen nemen, etc.
Stevens SLC Team Ultegra SL

thomas1974
Forum-lid

thomas1974 28 jul 2009 23:45

Zit er soms een limiet van 1000 punten op GPX-routes? Elke keer na 4 uur rijden/120-130km krijg ik een rechte lijn naar huis ipv. de route (Edge 705).

stoffel236
Forum-lid

stoffel236 29 jul 2009 23:10

Wat is het verschil tussen gdb en gpx. Als ik een route in mapsource aanmaak kan ik deze opslaan als gdb en in de edge uploaden. Daarna rij ik deze route zonder probleem. Waarom dan gpx nemen?
Weet er ook iemand hoe het komt dat ik mijn geschiedenis niet in TC kan uploaden. Ik heb eerst een koers moeten maken van de rit maar ik krijg ze niet in mijn geschiedenis. Na lang prutsen in de garmin map (K:) heb ik de map Laps verwijderd. Daarna kwamen de ritten wel in de geschiedenis maar zonder kaart en grafiekgegevens?
Ik krijg er zenuwen van. Gebruiksvriendelijkheid laat de wensen over.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 30 jul 2009 11:52

[quote="SpiritWetteren"]Ik kan de update neit uitvoeren. Ik heb Windows Vista. Zou het daar aan kunnen liggen. Ook Connect Garmin lukt niet.
Nog iemand met Vista die deze problemen hebben?[/quote]

Misschien even de handleiding van Vista doornemen? ;)

(Flauw, maar ik kon het niet laten)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 30 jul 2009 22:35

Upgrade GTC gelukt vandaag. (zonder handleiding)
Garmin connect nog niet, maar weet niet precies de inhoud daarvan.
Iemand ervaring met Garmin connect?

pinag
Forum-lid

pinag 31 jul 2009 15:37

Ik stoei met een gerelateerd probleem: nadat ik eerst een koers niet geupload kreeg naar GTC, is dat nu wel gelukt - hij staat in het lijstje links, onder fietsen, met de juiste datum e.d.. Maar als ik 'm probeer te openen, loopt GTC vast en wordt-ie automatisch gesloten. Ik heb de meest recente updates, dus dat is het niet, en oudere en nieuwere trainingen leest-ie zonder probleem. Een bug in deze ene file? Is daar iets aan te doen?
Ik hou van Triple.

frenkie
Forum-lid

frenkie 31 jul 2009 16:14

weer eens een vraagje van mij
Al een tijdje rijd ik naar volle tevredenheid met een edge 705 bundel op mijn racer.
Binnenkort wordt een MTB toegevoegd aan mijn collectie. Kun ik de 705 op mijn MTB ook gebruiken als fietscomputer zonder de cadanssensor en bepaald hij dan de snelheid op basis van de GPS info de snelheid net als de 705 HR?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 31 jul 2009 17:47

[quote="frenkie"]weer eens een vraagje van mij
Al een tijdje rijd ik naar volle tevredenheid met een edge 705 bundel op mijn racer.
Binnenkort wordt een MTB toegevoegd aan mijn collectie. Kun ik de 705 op mijn MTB ook gebruiken als fietscomputer zonder de cadanssensor en bepaald hij dan de snelheid op basis van de GPS info de snelheid net als de 705 HR?[/quote]

Je kunt de gegevens van je mtb toevoegen bij fietsprofiel, hier kun je het gewicht van de fiets, wel of geen cadanssensor enz toevoegen.
Rijdt je op je racer dan kies je voor de rit het profiel van de racer (met cadanssensor), rijdt je met de mtb dan kies je het profiel van je mtb (zonder cadanssensor, de snelheid wordt gemeten op basis van de gps)
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 31 jul 2009 18:35

@ frenkie

De mode toets ff ingedrukt houden en je kan kiezen hoe u zich verplaatst: vb fiets, MTB, auto of te voet moet ook wel instelbaar zijn veronderstel ik. Ik heb de eerste drie ingezet omdat ik niet veel wandel.

Plaats reactie