Pagina 135 van 269

Re: Wilier topic

Geplaatst: 09 dec 2012 15:24
door basko
Nice Sven!

Re: Wilier topic

Geplaatst: 09 dec 2012 18:56
door wilierSven
@ basko dank u dank u!

@jcvoo Nou je bent van harte welkom in zeist en omgeving om eens mee te rijden met WilierMike z'n zero7 en mijn cento sr!

Re: Wilier topic

Geplaatst: 09 dec 2012 19:57
door jcvoo
wilierSven schreef:@ basko dank u dank u!

@jcvoo Nou je bent van harte welkom in zeist en omgeving om eens mee te rijden met WilierMike z'n zero7 en mijn cento sr!
Lijkt me leuk gezicht... een Cento Uno, Zero 7 en een Cento Uno SR..

Re: Wilier topic

Geplaatst: 09 dec 2012 23:23
door wiliermike
Misschien idd eens leuk om te organiseren een "wilier-fan dag". Iemand suggesties?

Re: Wilier topic

Geplaatst: 09 dec 2012 23:31
door nelus
Excuses heren ik had het topic niet in de gaten gehouden. Een antwoord op het zadel. Volgens de fietsmeting moest het zadel op -2 graden. Was ook voor het eerst dat ik dit meemaakte. De meting is gebeurt hier in de buurt door een fysio aan de hand van klachten van de berijder. Uiteindelijk is het zadel nog recht gezet. Door de zadelpen kon je alleen -5 of recht. Wat betreft het frame het is volgens mij zelfs een xxl. De berijder heeft een bb lengte van 91 volgens de meting.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 13 dec 2012 10:46
door Pluis
Hallo Wilier rijders,
ik heb in 2010 een Izoard gekocht waar een haarscheurtje in verscheen. Via Math Salden is het frame teruggestuurd en ik ben nu in het bezit van een Gran Turismo rosso, prima vervanging onder garantie!
Nu ben ik in oktober in de Vogezen geweest en het viel me op dat de fiets boven de 60km/u instabiel wordt, gewoon niet koersvast meer is. Ook de haarspeldbochten gaan niet lekker, je moet de fiets er in duwen. Ik heb sinds deze zomer nieuwe Fulcrum racing Zero's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Mijn vorige Giant Cadex reed nerveuzer maar bij hoge snelheid stabieler en voorspelbaarder (Mont Ventoux 90+ km/u).
Klimmen en in de polder is de GT vele malen beter dan de Cadex maar afdalen is bijna eng geworden.
Wat is jullie ervaring?
PS met de Izoard in de Eifel had ik ditzelfde gevoel maar dacht dat het aan mijn oude Mavics lag, dus vervangen door Fulcrums.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 13 dec 2012 21:22
door jdrama587
Pluis schreef:Hallo Wilier rijders,
ik heb in 2010 een Izoard gekocht waar een haarscheurtje in verscheen. Via Math Salden is het frame teruggestuurd en ik ben nu in het bezit van een Gran Turismo rosso, prima vervanging onder garantie!
Nu ben ik in oktober in de Vogezen geweest en het viel me op dat de fiets boven de 60km/u instabiel wordt, gewoon niet koersvast meer is. Ook de haarspeldbochten gaan niet lekker, je moet de fiets er in duwen. Ik heb sinds deze zomer nieuwe Fulcrum racing Zero's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Mijn vorige Giant Cadex reed nerveuzer maar bij hoge snelheid stabieler en voorspelbaarder (Mont Ventoux 90+ km/u).
Klimmen en in de polder is de GT vele malen beter dan de Cadex maar afdalen is bijna eng geworden.
Wat is jullie ervaring?
PS met de Izoard in de Eifel had ik ditzelfde gevoel maar dacht dat het aan mijn oude Mavics lag, dus vervangen door Fulcrums.
Deze zomer niets van gemerkt in de Alpen.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 14 dec 2012 13:36
door zaaf
@ Pluis, dat probleem heb ik ook gehad met een Izoard uit 2009. Ik heb ook allerlei wielen geprobeerd, o.a. Eurus, niets hielp. Uiteindelijk de fiets maar verkocht, m.i. gewoon te slap bij hogere snelheden. Ooh ja, ik weeg 75 kg, dat zou een frame moeten kunnen hebben zou je denken. Rijd nu alweer paar jaar op cannondale supersix met dezelfde wielen, en dat is wel een wereld van verschil, wat mij sterkt in de conclusie dat een izoard niet zo stabiel/stijf is als je voor dat geld zou mogen verwachten.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 23 dec 2012 10:06
door El Pistolero
In 2009 mijn Isaac Impulse ultegra verkocht omdat er te weinig tijd was om te fietsen. Naast het hardlopen en fitness mijn derde sport weer opgepakt. Lang getwijfeld tussen een Bianchi Sempre en een Wilier Izoard XP. Uiteindelijk gekozen voor de Wilier Izoard in de kleur wit/geel met ultegra compact. Volgende week is de fiets klaar en zal dan een foto plaatsen.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 02 jan 2013 08:59
door doordie
Tot welk jaar werd het model "Mortirolo" gefabriceerd ?

Re: Wilier topic

Geplaatst: 02 jan 2013 10:50
door alejandro
doordie schreef:Tot welk jaar werd het model "Mortirolo" gefabriceerd ?
Het laatste model (naam is eerder gebruikt) liep van 2007-2010.
In 2011 is de Izoard iets gedowngrade (Izoard XP) om de plaats van de Mortirolo in te nemen en tegelijkertijd aan de bovenzijde plaats te maken van de Gran Turismo.

Re: Wilier topic

Geplaatst: 03 jan 2013 16:29
door Kapott0
Pluis schreef:Hallo Wilier rijders,
ik heb in 2010 een Izoard gekocht waar een haarscheurtje in verscheen. Via Math Salden is het frame teruggestuurd en ik ben nu in het bezit van een Gran Turismo rosso, prima vervanging onder garantie!
Nu ben ik in oktober in de Vogezen geweest en het viel me op dat de fiets boven de 60km/u instabiel wordt, gewoon niet koersvast meer is. Ook de haarspeldbochten gaan niet lekker, je moet de fiets er in duwen. Ik heb sinds deze zomer nieuwe Fulcrum racing Zero's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Mijn vorige Giant Cadex reed nerveuzer maar bij hoge snelheid stabieler en voorspelbaarder (Mont Ventoux 90+ km/u).
Klimmen en in de polder is de GT vele malen beter dan de Cadex maar afdalen is bijna eng geworden.
Wat is jullie ervaring?
PS met de Izoard in de Eifel had ik ditzelfde gevoel maar dacht dat het aan mijn oude Mavics lag, dus vervangen door Fulcrums.
Ik heb een zelfde probleem gehad met mijn Canyon, deze was zeer instabiel en ik had het gevoel dat deze alle kanten op ging. Ik heb ook toen wielen vervangen als mogelijk oplossing van het probleem (van Fulcrum R3 naar R0). Naar mijn gevoel waren de nieuwe wielen en andere fietshouding (in de beugel) de oplossing. Fiets was stabieler geworden mede door de veranderde houding (meer druk op het voorwiel).