Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 06 jun 2009 16:59

Dat ga ik bekijken als de Canyon er is. Als ik er op wil blijven fietsen moet er tzt een nieuw achterpat in, deze is in twee richtingen krom. Heb de derailleur gewoon lekker lomp teruggebogen nu, maar op de lange termijn vertrouw ik 't niet. En in de voorvork zit een 'kras' van ca. 1 mm diep en 2 cm lang, dus ik ga er niet meer (hard) mee dalen.

't Zou best kunnen dat 'ie wordt gedegradeerd tot reserve/slecht weer/winterfiets. Ik zal m'n best doen om de Canyon wat langer heel te houden :rolleye:.

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 06 jun 2009 20:23

Auke schreef:Eerlijk gezegd vind ik zwart tijdlozer, sterker nog, eigenlijk heb ik het wel een beetje gehad met die witte fietsen rage ;)..... hoe matter en zwarter hoe beter. Lang Lebe Deutschland! Het zou verboden moeten worden die witte canyons, laat dat maar aan cervelo over ;).
Kan ik een heel eind in meekomen.

Bij mij was de keuze voor wit een zuiver 'financiële'. De carbonkoorts begon met een zwarte Cannondale SuperSix, maar dan had ik nooit zoveel 'bike for the buck' gekregen (Outlet, afmontage, etc.).

Overigens, voor dames heeft Canyon een fris-fruitig-groene Ultimate CF W (met beduidend minder logo's!). Daar had rupsje ook wel raad mee geweten...

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 06 jun 2009 20:25

Thomas1974 schreef:het wordt een 62. Vanwege de beenlengte werd 64 aangegeven in PPS, maar dit is te groot voor m'n lichaamslengte. 60 is te klein (te diep door de forse zadelhoogte) en te kort (voor m'n vrij lange armen).
Klinkt goed. En bij 62 zijn die frames nog steeds redelijk wendbaar, denk ik.
Thomas1974 schreef:Hij wordt overigens gewoon stealth zwart :D.
Check!

broucke
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2009 16:06

broucke 08 jun 2009 16:17

Ik wil een nieuwe canyon kopen. Ik twijfel echter nog tussen de roadlite 7.0 en de ultimate al 8.0. Het prijsverschil tussen beide fietsen bedraagt €200.
Mijn budget zit rond de €1500.

Is het de moeite volgens jullie om voor de ulitmate te opteren, buiten het feit dat deze minder weegt?

Fiets dient om gewone toertochten mee te maken, ik ben niet van plan om er wedstrijden mee te rijden.

Welke zouden jullie mij aanraden, alle info is welkom
alvast bedankt!

Gebruikersavatar
jorisbressers
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:01

Gebruikersavatar jorisbressers 08 jun 2009 16:37

Ik heb geen ervaring met de alu Canyon frames. Uit tests blijkt wel dat de AL een zeer goed frame is. Het kan zelfs concurreren met een aantal goedkopere carbonframes op de markt. En zoals je zelf zegt weegt de AL niet veel.

Ook moet je voor jezelf nagaan welke groep je wilt rijden. De AL is afgemonteerd met Ultegra SL (Shimano) en de Roadlite met Centaur (Campa). Beide kwalitatief goed, is dus een persoonlijke voorkeur.

Succes met je keuze.
Scott Addict 15 / Ultegra Di2

Afbeelding

broucke
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2009 16:06

broucke 08 jun 2009 17:01

Joris Bressers schreef:Ik heb geen ervaring met de alu Canyon frames. Uit tests blijkt wel dat de AL een zeer goed frame is. Het kan zelfs concurreren met een aantal goedkopere carbonframes op de markt. En zoals je zelf zegt weegt de AL niet veel.

Ook moet je voor jezelf nagaan welke groep je wilt rijden. De AL is afgemonteerd met Ultegra SL (Shimano) en de Roadlite met Centaur (Campa). Beide kwalitatief goed, is dus een persoonlijke voorkeur.

Succes met je keuze.


qua groep zijn ze voor mij gelijkwaardig, ik heb niet echt een voorkeur. De frames verschillen op de foto's van geometrie. Is dit verschil in geometrie doorslaggevend, waar zitten de verschillen als je ermee rijdt?

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 08 jun 2009 17:45

Optisch verschil: de Roadlite heeft een klassieke geometrie; de AL is een compact.

Meetkundig verschil (heb alleen naar maatje 58 gekeken): de (virtuele) bovenbuis is even lang; de 'hoeken' zijn hetzelfde; de Roadlite heeft een iets langere wielbasis dan de AL.

Verschil in de praktijk: of klassiek of compact beter (en Canyon überhaupt) bij jou past, kan ik niet beoordelen. Of er merkbaar verschil in comfort is, weet ik ook niet (betwijfel 't); stuurgedrag is voor toertochten van zowel AL als Roadlite prima, denk ik.

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 08 jun 2009 22:27

@Broucke: hoe zit het met het verschil in de rest van de afmontage, met name de wielen?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 08 jun 2009 23:55

die van mij is er nog steeds niet. Ik ben er nu wel klaar mee. Ik bel morgen op en geef ze nog maximaal één week de tijd. De eerst doorgegeven levertijd was namelijk al op 19 mei. Vorige week heb ik ze nog gesproken, ze zouden mailen met Duitsland. Helaas nog niks van gehoord. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een 60 cm frame met een 120 mm stuurpen op te sturen!

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 09 jun 2009 00:09

Vind het nogal sneu voor je dat je zolang op je fietsje moet wachten. Helaas kan ik er ook geen verschil in brengen al had ik het graag voor je willen doen.
Maar als je uiteindelijk je fiets hebt dan ben je (waarschijnlijk) de levertijd vergeten;)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 09 jun 2009 00:19

Daar ga ik wel van uit. Maar ik baal vooral dat er niet gewoon een duidelijke levertijd wordt aangegeven. Als je weet dat je het druk hebt om wat voor reden dan ook (Testcenter openen?) hou dan gewoon ruim aan qua tijd. Kan ook zijn dat het probleem in Duitsland ligt, moeten ze hen er maar op aan spreken.

Plaats reactie