Je hebt met me te doen hèfredmtb-sport schreef:Wat erg allemaal.......plantagenet schreef:Net zag ik dat een ligfietser, die mij vanmorgen inhaalde tijdens mijn woon werk rit, ook op Strava zit. Prima natuurlijk, maar inzoomend op deze medefietser zag ik dat hij heel wat KOM'jes op zijn naam had. Dat voelt dan wel weer wat minder....
Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
- plantagenet
- Forum-lid
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Beetje flauwe opmerking Fred (en Ted). Voor sommige mensen zijn de leaderboards van strava een leuk spel, maar een spel spelen is alleen maar leuk als de deelnemers zich aan de regels houden.fredmtb-sport schreef:Wat erg allemaal.......plantagenet schreef:Net zag ik dat een ligfietser, die mij vanmorgen inhaalde tijdens mijn woon werk rit, ook op Strava zit. Prima natuurlijk, maar inzoomend op deze medefietser zag ik dat hij heel wat KOM'jes op zijn naam had. Dat voelt dan wel weer wat minder....
Lekker flaggen dus, die enkelraket.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Op dezelfde helling van 900 meter worden soms wel 5 en meer segmenten gemaakt die telkens 100 m verder of dichter beginnen/eindigen.53x11 schreef:Beetje flauwe opmerking Fred (en Ted). Voor sommige mensen zijn de leaderboards van strava een leuk spel, maar een spel spelen is alleen maar leuk als de deelnemers zich aan de regels houden.fredmtb-sport schreef:Wat erg allemaal.......plantagenet schreef:Net zag ik dat een ligfietser, die mij vanmorgen inhaalde tijdens mijn woon werk rit, ook op Strava zit. Prima natuurlijk, maar inzoomend op deze medefietser zag ik dat hij heel wat KOM'jes op zijn naam had. Dat voelt dan wel weer wat minder....
En iemand op een brommer met de gps in zijn zak?
Als je op sommige hellingen de snelheid ziet dan weet je gewoon dat dat niet kan.
Maar als die man/vrouw daar beter van slaapt waarom niet.
Wij hebben met onze club op Strava ook een club gemaakt en dan kan je je meten met anderen van de club die je allemaal kent.
Dat heeft voordelen en ook nadelen maar je weet tenminste, waar je staat binnen je eigen kennissenkring. Al heb ik daar Strava niet voor nodig
Is mij alleszins meer waard dan met een brommer een helling oprijden om toch maar een "KOM" te hebben.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Mee eens! Toch heb ik een paar top 10 plaatsen waar ik best trots op ben. (Kinderachtig? Nou en!). Reken maar dat ik iemand keihard flag als hij me op een oneerlijke manier voorbij streeft.
Aan de andere kant, ik heb bijv. ook een KOM die ik niet snel kwijt raak (47 km/u over een stuk van 20 minuten). Gereden tijdens een snelle editie van Someren-Peer-Someren, in 2009, toen koersten nog weinig renners met GPS. Geheel volgens de regels van strava gereden, maar of die KOM nu echt míjn verdienste is?
Aan de andere kant, ik heb bijv. ook een KOM die ik niet snel kwijt raak (47 km/u over een stuk van 20 minuten). Gereden tijdens een snelle editie van Someren-Peer-Someren, in 2009, toen koersten nog weinig renners met GPS. Geheel volgens de regels van strava gereden, maar of die KOM nu echt míjn verdienste is?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Niks van dit alles. Ik heb een Garmin Etrex op m'n fiets. Thuis dat ding uitlezen, track controleren op fouten en een veiligheidsbewerking doorvoeren en dan uploaden. Heeft als voordeel dat ik bij de echt lange ritten er 1 track/rit van kan maken waar de Garmin er 2 van maakt, zoal bijvoorbeeld tijdens het 400km brevet van afgelopen weekend.Martin78 schreef:Gebruiken mensen Strava voornamelijk als app op hun telefoon, of als programma op hun fiets cpu?
- plantagenet
- Forum-lid
53x11 schreef:Voor sommige mensen zijn de leaderboards van strava een leuk spel, maar een spel spelen is alleen maar leuk als de deelnemers zich aan de regels houden.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Ja staat er inafrit13 schreef:Is een ligfietser geen fietser dan??? Staat er in de voorwaarden van Strava dat je geen ligfiets mag gebruiken?
Die ligfietser en de cyclocrosser hebben toch zelf getrapt? Nu zie je ze en je voelt je in je kuif getikt, maar kijk eens naar de KOM-snelheden die er bijv. op de Amerongseberg gehaald worden. Om die te verbeteren, heb je een auto nodig. En om ze te maken imho ook.
Niks mis met cyclocrossers.Nee_Nee schreef:Die ligfietser en de cyclocrosser hebben toch zelf getrapt?
Als je op een crosser een KOM kunt halen op een mountainbikeparcours is het parcours gewoon te makkelijk.
Een ligfiets is geen racefiets.
Mwa, degenen die daar de KOMs hebben zijn gewoon serieuze renners hoor.kijk eens naar de KOM-snelheden die er bijv. op de Amerongseberg gehaald worden. Om die te verbeteren, heb je een auto nodig. En om ze te maken imho ook.
Laatst gewijzigd door scepticus op 22 mei 2016 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid HC
De mensen die ik ken gebruiken allemaal hun telefoon. Lekker rondje rijden en na het douchen even kijken hoe het is gegaan.Martin78 schreef:Gebruiken mensen Strava voornamelijk als app op hun telefoon, of als programma op hun fiets cpu?
Zo reed ik van de week op een mooi lang recht stuk langs het water en kwam me een brommertje voorbij met 50km/h en een groot windscherm (als een geschenk uit de hemel voelde het). Volle bak er achteraan en ik rekende me al rijk om er vervolgens achter te komen dat de hele top 5 tussen de 75-85 km/h heeft gereden over 2 kilometer en doorgaans de 27 gemiddeld nog niet halen. Ik zal niet zeggen dat ik het zelf helemaal eerlijk speelde, maar tochLcsmet schreef:Op dezelfde helling van 900 meter worden soms wel 5 en meer segmenten gemaakt die telkens 100 m verder of dichter beginnen/eindigen.
En iemand op een brommer met de gps in zijn zak?
Als je op sommige hellingen de snelheid ziet dan weet je gewoon dat dat niet kan.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Tjonge, wat een tumult allemaal weer over een rijder met raket oid en mijn " Wat erg allemaal.......".
Strava is een leuke aanvulling op het fietsplezier naar mijn idee, maar blijkbaar voor sommigen een (levens)doel?
Gelukkig hoef ik niet bang meer te zijn dat ik KOM's kan halen en dat anderen dat weer gaan "flaggen". Ik zie het als leuk vergelijkingsmiddel tussen aantal bekenden en leuk om te zien wat die doen.
Maar even iets anders: Vanmorgen tijdens ritje pakte ik even mijn Iphone voor een foto en zag op Strava scherm nu ook alle segmenten (althans het symbool). Zie onderstaand screenshot:
Voorheen zag je de route die je op dat moment gereden had, maar nu ondergesneeuwd (ondergestrava'd) door die symbolen. Iets waar ik en misschien velen niet op zit te wachten en aardig is voor premium member om live segmenten te zien. Maar geen optie gezien om uit te zetten.
Maar volgens mij vreet het ook extra "prik". Optie is dataverbruik uit te zetten, maar is naar mijn idee zo'n feature die in NL (http://www.fiets.nl/2016/05/19/strava-i ... telefoons/) met elke 100 meter een segment weinig nut heeft.
Of zitten er nu rijders onderweg continue hun segmenten bij het rijden al te bekijken?
Strava is een leuke aanvulling op het fietsplezier naar mijn idee, maar blijkbaar voor sommigen een (levens)doel?
Gelukkig hoef ik niet bang meer te zijn dat ik KOM's kan halen en dat anderen dat weer gaan "flaggen". Ik zie het als leuk vergelijkingsmiddel tussen aantal bekenden en leuk om te zien wat die doen.
Maar even iets anders: Vanmorgen tijdens ritje pakte ik even mijn Iphone voor een foto en zag op Strava scherm nu ook alle segmenten (althans het symbool). Zie onderstaand screenshot:
Voorheen zag je de route die je op dat moment gereden had, maar nu ondergesneeuwd (ondergestrava'd) door die symbolen. Iets waar ik en misschien velen niet op zit te wachten en aardig is voor premium member om live segmenten te zien. Maar geen optie gezien om uit te zetten.
Maar volgens mij vreet het ook extra "prik". Optie is dataverbruik uit te zetten, maar is naar mijn idee zo'n feature die in NL (http://www.fiets.nl/2016/05/19/strava-i ... telefoons/) met elke 100 meter een segment weinig nut heeft.
Of zitten er nu rijders onderweg continue hun segmenten bij het rijden al te bekijken?
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........