Pagina 135 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 mar 2017 21:57
door ericpeters
Kan iemand een objectief oordeel geven over de gemiddelde kwaliteit van de China Carbon clincher velgen in vergelijking met die van rond 2010?

Bij de A-merken is er een bij behoorlijke verbetering te zien met name qua aerodynamica en remrand. Is dit ook zo bij die Chinezen?



EP

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 13 mar 2017 22:23
door Joskovic
ericpeters schreef:Kan iemand een objectief oordeel geven over de gemiddelde kwaliteit van de China Carbon clincher velgen in vergelijking met die van rond 2010?

Bij de A-merken is er een bij behoorlijke verbetering te zien met name qua aerodynamica en remrand. Is dit ook zo bij die Chinezen?
IK ben hier ook wel benieuwd naar, maar het is denk ik lastig te zeggen. Ik zag laatst een reactie van Farsports op een forum (volgens mij een US forum) waaruit blijkt dat de garantieaanvragen in 5 jaar waren afgenomen tot een goede 2%. Het zijn voornamelijk de Ebay sellers waar problemen mee zijn heb ik het idee. De gevestigde namen zoals Helin Liu, Farsports, Light Bicycle en Yoeleo zijn wel meegegaan met de laatste trends. Yoeleo heeft zelfs al UCI approved velgen in het assortiment FWIW (ik weet zo niet aan welke criteria een velg moet voldoen), Maar het promoot wel lekker natuurlijk.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 mar 2017 00:01
door Lennart95
Ik zit al langere tijd te kwijlen bij het idee om hogere velgen aan te schaffen voor mijn fiets.

Welke naaf raden jullie aan? De Powerway R13 of de Novatec A271?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 mar 2017 07:32
door havana
Powerway, Novatec, KT, EdHub, Bitex: is allemaal lood om oud ijzer.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 mar 2017 07:33
door Fietsen?altijd
De Powerway is wat lichter geloof ik.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 mar 2017 09:51
door Frankievenge
Hey Lennart95, melbuul.

Naven: waarom beperk je je tot deze 2? Vanwege prijs?
Hoeveel onderhoud wil je plegen? Hoe licht moeten ze lopen?
Welke sound moeten ze hebben? (Dat vind ik persoonlijk ook belangrijk.... maar ik ben een vreemde gast :lol: )

Hoe moeten ze gelagerd zijn?

Ga je de velgen zelf spaken? Of laat je ze maken door een specialist?

Groeten uit Tukkerland

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 mar 2017 09:56
door havana
Al die Aziatische naven hebben industrielagers. De kwaliteit hiervan is bij geen van alle geweldig, maar het zijn standaardmaten dus voor een paar euro zet je er SKF of iets vergelijkbaars in.

De ratels zijn dit soort naven nooit heel hard.

Het onderhoud is vrij eenvoudig zelf te doen, heel veel meer dan een paar schroevendraaiers en doppen heb je niet nodig.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 mar 2017 10:01
door Lennart95
Frankievenge schreef:Hey Lennart95, melbuul.

Naven: waarom beperk je je tot deze 2? Vanwege prijs?
Hoeveel onderhoud wil je plegen? Hoe licht moeten ze lopen?
Welke sound moeten ze hebben? (Dat vind ik persoonlijk ook belangrijk.... maar ik ben een vreemde gast :lol: )

Hoe moeten ze gelagerd zijn?

Ga je de velgen zelf spaken? Of laat je ze maken door een specialist?

Groeten uit Tukkerland
Het is meer dat verkopers als Helin Liu zich beperken tot deze twee. Al zie je een enkele keer nog wel de Novatec A291 voorbij komen welke nog een stukje lichter is. De bedoeling is om een complete set wielen uit china over te laten komen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 mar 2017 10:02
door havana
Qua gewicht moet je echt geen grote verschillen verwachten tussen Aziatische naaf A en B.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 mar 2017 10:02
door Fietsen?altijd
Als de ratel niet hard genoeg is moet je even het vet van de vrijloop afhalen dacht ik? Wordt het iets harder.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 mar 2017 10:05
door havana
Ja maar het wordt nooit een Industry Nine of een Chris King. Je kunt van een oude knol immers geen raspaard maken (met alle respect voor Aziatische naven).

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 15 mar 2017 10:13
door Fietsen?altijd
Klopt maar die harde ratels etcetera moet je van houden. Er zit ook nog wel een wezenlijk verschil in de prijs van de naven.