Dat lijkt mij iig wel de manier om een band van de velg te halen.
Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Hij heeft het over de band uit de velgrand halen en niet over de band van de velg. Bij tubeless velgen pompt hij er bij het oppompen echt in en dan kan hij behoorlijk vast zitten. Om de band daar uit te krijgen moet je soms behoorlijk drukken.
Thanks Jaap, jij snapt het tenminste Het lukt wel hoor maar was alleen benieuwd of er een handigheidje bestond. Maar blijkbaar is het gewoon goed trekken en duwen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13791
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
duwen en proberen een bandenlichter ertussen te proppen, die van schwalbe vind ik fijn.
Een "echte" UST velg wel wel eens lastig gaan, zeker met schwalbe en Michelin is mijn ervaring.
Een "echte" UST velg wel wel eens lastig gaan, zeker met schwalbe en Michelin is mijn ervaring.
-
- Forum-lid
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Tacx heeft zo een bandenlichter met hulpmiddel en een duurdere optie is de var bandenknecht
Gisteravond opens gesis uit m'n achterband, sneetje van paar mm en vloeistof dichte het niet.
Dynaplug erin gestoken en bijgepompt en weer verder fietsen
Vanmorgen op weg naar m'n werk opeens een harde plof, bleek auto die achter mij reed opeens een lege voorband te hebben, dacht even dat mijn achterband plofte oid.
Dynaplug erin gestoken en bijgepompt en weer verder fietsen
Vanmorgen op weg naar m'n werk opeens een harde plof, bleek auto die achter mij reed opeens een lege voorband te hebben, dacht even dat mijn achterband plofte oid.
Kan iemand mij helpen?
Ik heb 27,5" wielen (MTB) maar weet niet welke tubeless kit ik moet gebruiken? Bij de verschillende kits (vb: Stan's Notubes tubeless kit) staat steeds geschikt voor 29". Welke is beste kit: Stan's Notubes, Schwalbe, ... ?
Alvast bedankt!
Ik heb 27,5" wielen (MTB) maar weet niet welke tubeless kit ik moet gebruiken? Bij de verschillende kits (vb: Stan's Notubes tubeless kit) staat steeds geschikt voor 29". Welke is beste kit: Stan's Notubes, Schwalbe, ... ?
Alvast bedankt!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Is vooral afhankelijk hoe breed je velg is intern. Ventielen en latex is allemaal 1 pot nat, of je nou die van Schwalbe of Stan's neemt. Ben zelf wel tevreden over Stan's.
Alleen bij je velglint is de breedte interessant. Is je velg 19c (dus 19mm intern) dan zou 19-22mm tape volstaan. Hou aan dat je tape 0-4mm breder is dan je velg en het komt helemaal goed.
De omtrek van je wielen maakt niet uit. De tape komt op een rol en zou voldoende moeten zijn voor 2-3 wielen.
Alleen bij je velglint is de breedte interessant. Is je velg 19c (dus 19mm intern) dan zou 19-22mm tape volstaan. Hou aan dat je tape 0-4mm breder is dan je velg en het komt helemaal goed.
De omtrek van je wielen maakt niet uit. De tape komt op een rol en zou voldoende moeten zijn voor 2-3 wielen.
Heb je die vraag al eens bij Stan's Notubes zelf neer gelegd.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
vraagje aan de tubeless experts.
ik rijdt nu met 2x G-One Allround v-guard (met de beige/bruine zijkant) 40-622 rond. achter in 1x dicht, echter voor monteert hij goed en blijft hij bij stilstand in de garage goed op druk. echter nu al 2x na een uurtje fietsen lege voorband, kan deze met de handpomp onderweg weer op druk zetten en weer verder. aan tape en ventiel ligt het niet heb met x-one nog getest, dan wel dicht), hoeveelheid latex ook niet. druf te zeggen dat ik ook aardig wat ervaring heb met tubeless, maar deze snap ik niet. heb er gisteren maar zwarte peper bij de latex gegooid, in de hoop dat hij beter sealt. ik rijdt met mijn 66 kg op 2.2 bar druk voor en 2.3 bar achter. ook al met meer druk gereden (2.5 voor en achter) met ook 1x een afloper na een uur. wielen zijn DTSwiss spline 1850.
iemand de gouden tip ? of mogelijk productiefout in band ?
ik rijdt nu met 2x G-One Allround v-guard (met de beige/bruine zijkant) 40-622 rond. achter in 1x dicht, echter voor monteert hij goed en blijft hij bij stilstand in de garage goed op druk. echter nu al 2x na een uurtje fietsen lege voorband, kan deze met de handpomp onderweg weer op druk zetten en weer verder. aan tape en ventiel ligt het niet heb met x-one nog getest, dan wel dicht), hoeveelheid latex ook niet. druf te zeggen dat ik ook aardig wat ervaring heb met tubeless, maar deze snap ik niet. heb er gisteren maar zwarte peper bij de latex gegooid, in de hoop dat hij beter sealt. ik rijdt met mijn 66 kg op 2.2 bar druk voor en 2.3 bar achter. ook al met meer druk gereden (2.5 voor en achter) met ook 1x een afloper na een uur. wielen zijn DTSwiss spline 1850.
iemand de gouden tip ? of mogelijk productiefout in band ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Eh, die is lastig te beantwoorden. Van de G-One weet ik wel dat het een vrij slappe band is (dun rubber). Van wat ik zie zo snel lees is de V-Guard nog eens 1/5e lichter.
Mijn eerste ingeving is dat het ventiel lek is. Anders een klein lek (duh), die onder druk weer open springt omdat de band zo soepel is en de sealant daarom niet hecht.
Enige oplossing die ik bedenken kan is de band bewust leeg laten lopen door een rondje om de kerk te rijden, vervolgens met een sopje en het schuim opzoek gaan naar het lek en zorgen dat daar voldoende sealant in komt en tijd geven om zich te zetten. Mogelijk kun je dan ook nog een plakkertje aan de binnenkant doen als je echt een gaatje vindt.
Voor mij persoonlijk de moeite niet waard en zou gewoon een nieuwe kopen. Weet niet hoe makkelijk Schwalbe met garantie is, maar een logisch excuus zou zijn 'hij is lek en pech' of dat ze het lek niet kunnen vinden. Denk dat de marges gewoon te klein zijn voor de praktijk.
Mijn eerste ingeving is dat het ventiel lek is. Anders een klein lek (duh), die onder druk weer open springt omdat de band zo soepel is en de sealant daarom niet hecht.
Enige oplossing die ik bedenken kan is de band bewust leeg laten lopen door een rondje om de kerk te rijden, vervolgens met een sopje en het schuim opzoek gaan naar het lek en zorgen dat daar voldoende sealant in komt en tijd geven om zich te zetten. Mogelijk kun je dan ook nog een plakkertje aan de binnenkant doen als je echt een gaatje vindt.
Voor mij persoonlijk de moeite niet waard en zou gewoon een nieuwe kopen. Weet niet hoe makkelijk Schwalbe met garantie is, maar een logisch excuus zou zijn 'hij is lek en pech' of dat ze het lek niet kunnen vinden. Denk dat de marges gewoon te klein zijn voor de praktijk.