Garmin Edge 800
-
- Forum-lid
@Havana. Dank wederom. Ik ga komend weekend het rijden via courses uitproberen in Zwitserland en hoop dat ik tot de 99 van de 100 ga behoren!
.. een hardware vraagje. Na een tocht heb ik mijn Garmin achter in mijn shirt gestopt. Volgens mij heb ik vervolgens iets te relaxt onderuit gezeten op een stoepje. Ik heb de indruk dat ik de start stop knop en reset knop 'het apparaat heb ingedrukt'. Voel je op de 800 normaal een 'clickje' als je een van beide knopjes indrukt (kan ik me vreemd genoeg niet meer herinneren)? Hij functioneert wel nog, maar bij kasseien gaat ie opeens rondetijden vastleggen. Ik vermoed dat het komt door de ingedrukte reset knop?
Enig idee hoe dit op te lossen?
Enig idee hoe dit op te lossen?
Check eens http://www.ahn.nl/postcodetool of http://www.meteobeverwijk.nl/NAPhoogte.aspxkiekeboeboe schreef:door op een "stafkaart" topografische kaart te kijken?pascal2323 schreef:hoe bepaal je de hoogte waar je woont? of kan ik dat ergens in de garmin terug vinden.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
ben ook wel benieuwd, volgens mij kan het namelijk nietkiekeboeboe schreef:kun je ook uitleggen, hoe je dit gedaan hebt?skippy schreef:...
Na wat experimenteren ben op de "panoramische weergave gekomen" . Ik zie nu een duidelijke wit-zwarte lijn op mijn scherm die gemakkelijk te volgen is. Een soort Tomtom view...
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."
MENU >> sleuteltje >> Systeem >> Kaart >> Orientatie >> kies: Automodus voor perspectiefweergavekiekeboeboe schreef:kun je ook uitleggen, hoe je dit gedaan hebt?skippy schreef:...
Na wat experimenteren ben op de "panoramische weergave gekomen" . Ik zie nu een duidelijke wit-zwarte lijn op mijn scherm die gemakkelijk te volgen is. Een soort Tomtom view...
Straks weer lekker crossen
Die pakt zeker de BPM van de muziek op .Focus schreef:Sinds ik het kabeltje van de MP3 speler langs mijn rug laat lopen heb ik (al weken) geen last meer van vreemde hartslag-waardes. Ik kwam er bij toeval achter.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Bedankt, ik zal dat zeker eens proberen, op het eerste zicht heb je inderdaad zo een soort "tomtom view".skippy schreef:MENU >> sleuteltje >> Systeem >> Kaart >> Orientatie >> kies: Automodus voor perspectiefweergavekiekeboeboe schreef:kun je ook uitleggen, hoe je dit gedaan hebt?skippy schreef:...
Laatst gewijzigd door Kiekeboe op 24 mei 2012 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteren een Zagg Screen protector op de Edge 800 gekleefd.
Niet dat ik schrik heb van een krasje, maar een goed onderhouden krasvrij toestel is namelijk wel makkelijker door te verkopen.
Zo heb ik mijn Edge 705, na 20 maanden gebruik, kunnen doorverkopen met slechts 25% verlies.
Als de Edge 900 eraan komt, wil ik de nieuwe eigenaar een mooi toestel kunnen overhandigen
Niet dat ik schrik heb van een krasje, maar een goed onderhouden krasvrij toestel is namelijk wel makkelijker door te verkopen.
Zo heb ik mijn Edge 705, na 20 maanden gebruik, kunnen doorverkopen met slechts 25% verlies.
Als de Edge 900 eraan komt, wil ik de nieuwe eigenaar een mooi toestel kunnen overhandigen
kun je ook uitleggen, hoe je dit gedaan hebt?[/quote]schreef:Na wat experimenteren ben op de "panoramische weergave gekomen" . Ik zie nu een duidelijke wit-zwarte lijn op mijn scherm die gemakkelijk te volgen is. Een soort Tomtom view...
MENU >> sleuteltje >> Systeem >> Kaart >> Orientatie >> kies: Automodus voor perspectiefweergave[/quote]
Heb je dan nog wel de koers boven als je dit scherm selecteert?
MENU >> sleuteltje >> Systeem >> Kaart >> Orientatie >> kies: Automodus voor perspectiefweergave[/quote]VNEuros schreef:kun je ook uitleggen, hoe je dit gedaan hebt?schreef:Na wat experimenteren ben op de "panoramische weergave gekomen" . Ik zie nu een duidelijke wit-zwarte lijn op mijn scherm die gemakkelijk te volgen is. Een soort Tomtom view...
Heb je dan nog wel de koers boven als je dit scherm selecteert?[/quote]
Dat selecteer je in een andere keuzemogelijkheid, dus het antwoord is "ja". Tomtom-achtig dus.
Straks weer lekker crossen
Ik heb mijn iPad3 zojuist gejailbreakt en ik heb de Garmin nu ook aan de praat op de iPad, of althans, via een omweg.
Van de 3 theoretische manieren om de boel gelinkt te krijgen werkt er helaas maar één, namelijk de microSD-kaart uit de Garmin halen en deze via een adapter in de camera connection kit proppen. Je hebt een gejailbreakte iPad nodig met de volgende twee apps uit Cydia: iFile en Safari Upload Enabler.
Nu kun je via Garmin Connect handmatig je .FIT files uploaden. Je moet dan wel zorgen dat trainingen worden opgeslagen op de MicroSD-kaart en niet de Garmin (dit is een instelling op de Garmin zelf).
Ook het maken van courses is mogelijk, maar helaas werken GPsies en Bikeroutetoaster niet goed omdat ze niet overweg kunnen met het touchscreen. De Course Creator van Garmin zelf heeft hier geen last van. Enige nadeel is dat je hier geen TCX kunt downloaden, maar dat is via een omweg op te lossen (zie m'n eerder post hierover).
Van de 3 theoretische manieren om de boel gelinkt te krijgen werkt er helaas maar één, namelijk de microSD-kaart uit de Garmin halen en deze via een adapter in de camera connection kit proppen. Je hebt een gejailbreakte iPad nodig met de volgende twee apps uit Cydia: iFile en Safari Upload Enabler.
Nu kun je via Garmin Connect handmatig je .FIT files uploaden. Je moet dan wel zorgen dat trainingen worden opgeslagen op de MicroSD-kaart en niet de Garmin (dit is een instelling op de Garmin zelf).
Ook het maken van courses is mogelijk, maar helaas werken GPsies en Bikeroutetoaster niet goed omdat ze niet overweg kunnen met het touchscreen. De Course Creator van Garmin zelf heeft hier geen last van. Enige nadeel is dat je hier geen TCX kunt downloaden, maar dat is via een omweg op te lossen (zie m'n eerder post hierover).