Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

De Scherprechter
Forum-lid

De Scherprechter 23 mei 2012 10:17

@Havana. Dank wederom. Ik ga komend weekend het rijden via courses uitproberen in Zwitserland en hoop dat ik tot de 99 van de 100 ga behoren!

sibon
Forum-lid

sibon 23 mei 2012 10:34

.. een hardware vraagje. Na een tocht heb ik mijn Garmin achter in mijn shirt gestopt. Volgens mij heb ik vervolgens iets te relaxt onderuit gezeten op een stoepje. Ik heb de indruk dat ik de start stop knop en reset knop 'het apparaat heb ingedrukt'. Voel je op de 800 normaal een 'clickje' als je een van beide knopjes indrukt (kan ik me vreemd genoeg niet meer herinneren)? Hij functioneert wel nog, maar bij kasseien gaat ie opeens rondetijden vastleggen. Ik vermoed dat het komt door de ingedrukte reset knop?
Enig idee hoe dit op te lossen?

gamiel
Forum-lid

gamiel 23 mei 2012 11:27

kiekeboeboe schreef:
pascal2323 schreef:hoe bepaal je de hoogte waar je woont? of kan ik dat ergens in de garmin terug vinden.
door op een "stafkaart" topografische kaart te kijken?
Check eens http://www.ahn.nl/postcodetool of http://www.meteobeverwijk.nl/NAPhoogte.aspx
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 23 mei 2012 12:21

kiekeboeboe schreef:
skippy schreef:...
Na wat experimenteren ben op de "panoramische weergave gekomen" . Ik zie nu een duidelijke wit-zwarte lijn op mijn scherm die gemakkelijk te volgen is. Een soort Tomtom view...
kun je ook uitleggen, hoe je dit gedaan hebt?
ben ook wel benieuwd, volgens mij kan het namelijk niet
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

skippy
Forum-lid

skippy 23 mei 2012 12:23

kiekeboeboe schreef:
Na wat experimenteren ben op de "panoramische weergave gekomen" . Ik zie nu een duidelijke wit-zwarte lijn op mijn scherm die gemakkelijk te volgen is. Een soort Tomtom view...
MENU >> sleuteltje >> Systeem >> Kaart >> Orientatie >> kies: Automodus voor perspectiefweergave
Straks weer lekker crossen

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 23 mei 2012 15:08

Sinds ik het kabeltje van de MP3 speler langs mijn rug laat lopen heb ik (al weken) geen last meer van vreemde hartslag-waardes. Ik kwam er bij toeval achter.

whocares
Forum-lid

whocares 23 mei 2012 18:19

Focus schreef:Sinds ik het kabeltje van de MP3 speler langs mijn rug laat lopen heb ik (al weken) geen last meer van vreemde hartslag-waardes. Ik kwam er bij toeval achter.
Die pakt zeker de BPM van de muziek op ;) .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 24 mei 2012 10:23

skippy schreef:
kiekeboeboe schreef:
MENU >> sleuteltje >> Systeem >> Kaart >> Orientatie >> kies: Automodus voor perspectiefweergave
Bedankt, ik zal dat zeker eens proberen, op het eerste zicht heb je inderdaad zo een soort "tomtom view".
Laatst gewijzigd door Kiekeboe op 24 mei 2012 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 24 mei 2012 10:30

Gisteren een Zagg Screen protector op de Edge 800 gekleefd.
Niet dat ik schrik heb van een krasje, maar een goed onderhouden krasvrij toestel is namelijk wel makkelijker door te verkopen.
Zo heb ik mijn Edge 705, na 20 maanden gebruik, kunnen doorverkopen met slechts 25% verlies.
Als de Edge 900 eraan komt, wil ik de nieuwe eigenaar een mooi toestel kunnen overhandigen ;-)

Afbeelding

VNEuros
Forum-lid

Gebruikersavatar VNEuros 25 mei 2012 16:52

schreef:Na wat experimenteren ben op de "panoramische weergave gekomen" . Ik zie nu een duidelijke wit-zwarte lijn op mijn scherm die gemakkelijk te volgen is. Een soort Tomtom view...
kun je ook uitleggen, hoe je dit gedaan hebt?[/quote]
MENU >> sleuteltje >> Systeem >> Kaart >> Orientatie >> kies: Automodus voor perspectiefweergave[/quote]

Heb je dan nog wel de koers boven als je dit scherm selecteert?

skippy
Forum-lid

skippy 26 mei 2012 21:32

VNEuros schreef:
schreef:Na wat experimenteren ben op de "panoramische weergave gekomen" . Ik zie nu een duidelijke wit-zwarte lijn op mijn scherm die gemakkelijk te volgen is. Een soort Tomtom view...
MENU >> sleuteltje >> Systeem >> Kaart >> Orientatie >> kies: Automodus voor perspectiefweergave[/quote]

Heb je dan nog wel de koers boven als je dit scherm selecteert?[/quote]
Dat selecteer je in een andere keuzemogelijkheid, dus het antwoord is "ja". Tomtom-achtig dus.
Straks weer lekker crossen

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 mei 2012 09:03

Ik heb mijn iPad3 zojuist gejailbreakt en ik heb de Garmin nu ook aan de praat op de iPad, of althans, via een omweg.

Van de 3 theoretische manieren om de boel gelinkt te krijgen werkt er helaas maar één, namelijk de microSD-kaart uit de Garmin halen en deze via een adapter in de camera connection kit proppen. Je hebt een gejailbreakte iPad nodig met de volgende twee apps uit Cydia: iFile en Safari Upload Enabler.

Nu kun je via Garmin Connect handmatig je .FIT files uploaden. Je moet dan wel zorgen dat trainingen worden opgeslagen op de MicroSD-kaart en niet de Garmin (dit is een instelling op de Garmin zelf).

Ook het maken van courses is mogelijk, maar helaas werken GPsies en Bikeroutetoaster niet goed omdat ze niet overweg kunnen met het touchscreen. De Course Creator van Garmin zelf heeft hier geen last van. Enige nadeel is dat je hier geen TCX kunt downloaden, maar dat is via een omweg op te lossen (zie m'n eerder post hierover).

Gesloten