Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 20 mar 2017 19:19

i-mac schreef:Hiermee kan ik routes opladen naar mijn Edge, zonder deze te moeten aansluiten via de USB poort. aangezien deze laatste niet meer werkt, is dat een goede optie. Nu twijfel ik of ik mijn Edge ga opsturen naar Garmin.
Is me gelukt, werkt ook prima. Heb wel een opmerking nu staat de route niet in Connect wat ik wel jammer vind daar Connect in principe je centraal punt is waarvan je synchroniseert.

Of mis ik wat...?

Btw je Garmin zeker opsturen ook na 18 maanden, je mag toch verwachten dat het apparaat 24 maanden zonder problemen functioneert !!
YFood !!!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 20 mar 2017 20:36

i-mac schreef:..............
Als ik mijn toestel binnen breng in België, ben ik deze meer dan waarschijnlijk een tijdje kwijt. Of krijg ik een refurbished in de plaats terug. In dat geval waarschijnlijk zonder schermbeveiliging, zoals dat nu het geval is. Ik heb de volgende weken ook wat ritten op mijn agenda staan, waar ik op route gaan fietsen, dus wil ik deze eigenlijk nog niet kwijt.

Twijfel, twijfel, twijfel ...
Niet twijfelen, ik zou je toestel wel terugsturen.
Afhankelijk van waar je het gekocht hebt krijg je misschien een vervangtoestel voor de tijd van de reparatie/omruiling.

Enkele jaren geleden bij problemen met mijn 800 heb ik op maandag, vanuit België, mijn toestel opgestuurd naar Futurum en zaterdagmorgen werd de nieuwe 800 al geleverd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 20 mar 2017 21:55

USB poort kapot is natuurlijk helemaal nooit jouw eigen fout (tenzij je een enorme rouwdouwer bent) maar dit is gewoon garantie, 100%. Die poort is onvernietigbaar, of iig zou dat moeten zijn.
Afbeelding

i-mac

i-mac 20 mar 2017 22:20

Ik ga jullie raad opvolgen. Ik ga het toestel naar Garmin sturen. Baadt het niets, schaadt het niet.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 21 mar 2017 08:15

Naar aanleiding van het probleem van i-mac nog even in het probleem gesprongen van het importeren van route(s) in Garmin Connect, simpel maar je moet het wel weten.

Het importeren van een Route gaat als volgt:

- Zorg ervoor dat je een Garmin Track GPX file format hebt voor je route. gebruik hiervoor eventueel http://www.gpsies.com/convert.do;jsessi ... 507660.fe1 om te converteren.

- In dit bestand moet overal Timestamps staan in de route gegevens, is dit niet het geval krijg je foutmelding(en) en deze zijn niet allemaal even duidelijk ;-) Er zijn verschillende sites die dat voor je kunnen verzorgen. Een ervan http://gotoes.org/strava/Add_Timestamps_To_GPX.php

- Daarna ga je naar Garmin Connect / Dashboard.

- Rechtsboven in het scherm staat een +, druk daar op en kies "Importeer gegevens".

- Blader naar het bestand dat je wilt importeren, en importeer,

- Na de import druk je op "details" dat staat achter de melding van importeren.

- Geef wijzigingen aan, geef een duidelijke naam en sla op, vervolgens sla je op als Koers.

- Nu heb je eigenlijk 2 dezelfde bestanden in andere vorm geimporteerd, een Activiteit en een Koers. De Activiteit moet je verwijderen. Zoek naar de Activiteit met de naam die je hiervoor hebt gegeven en verwijder deze!

De Koers staat nu in Garmin Connect, in de Cloud, vanuit hier kun je al je devices synchroniseren!

Het lijkt allemaal omslachtig maar heb ook het worst case scenario opgeschreven daar stap 1 en 2 optioneel zijn....

Laatste stap is cruciaal, verwijderen Activiteit, voer je dat niet goed uit krijg je synchro errors.

Het nut van dit alles is dat je al je routes op een centrale plek heb staan, en al je devices Mobiel, Edge en Cloud dezelfde routes bevatten. En je makkleijk kunt synchroniseren vanuit de Cloud :winkthumb: :)

Al het bovenstaande is voor eigen risico en kunnen geen rechten aan ontleend worden ;-)
YFood !!!

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 21 mar 2017 11:29

Ik begrijp het oorspronkelijke probleem niet, je kunt toch gewoon vanuit GC met je telefoon routes en courses naar je Edge sturen? Of zit daar momenteel een bug in?
Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 21 mar 2017 12:28

ericpeters schreef:Ik begrijp het oorspronkelijke probleem niet, je kunt toch gewoon vanuit GC met je telefoon routes en courses naar je Edge sturen? Of zit daar momenteel een bug in?
Hoe zet jij een Garmin Track GPX / Route in GC ?

Daar zit hem het probleem!
YFood !!!

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 21 mar 2017 13:08

csteenbe schreef:
wasbeer2006 schreef:Ik vind de 1000 echt een goed en mooi apparaat.

Vier datavelden op de kaart bv.
Idd wat meer datavelden op de kaart zou mooi zijn, verders Top apparaat!

Qua accuduur ook nooit in de problemen gekomen, een beetje tweaken en de accu gaat echt lang mee.
Dat klopt accuduur loop ik alleen bij lange MTB ritten met navigatie tegenaan, dan heb ik het scherm feller staan en op sommige routes zijn dan veel aanwijzingen en dan kan het na een uurtje of vijf a zes al moeilijk worden, nu stel ik dan tussentijds de helderheid wel eens bij.

Rijd nu vaak met livetrack, dus BT aan en dat verbruikt bijna niets heb ik al gemerkt. Maar minimaal een kwart meer accucapaciteit zou wel prettig zijn, maak hem dan 10gram zwaarder bv.

i-mac

i-mac 24 mar 2017 10:15

Ik wacht nu al een week op een mail van Garmin Belgie om mijn toestel te laten afhalen. Als ik tegen volgende week niets hoor, neem ik contact op met roseversand, waar ik het toestel heb gekocht.

Ik heb intussen weer een oudere firmware geinstalleerd. En ik maakte op de extra micro sd kaart een newfiles map aan, waar ik met succes de oude settings en totalen kon terugplaatsen. Jammer genoeg lukt het niet om de wifi terug te plaatsen.

Wordt vervolgd.

Ps : op het garmin forum ben ik intussen niet de enige met hetbusb probleem na de laatste update.s

Edit : net een mail ontvangen, ik stuur het toestel.op, en zodra de zending bij ups wordt aangemeld, stuurt men een refurbished toestel op. Ben benieuwd ...
Laatst gewijzigd door i-mac op 24 mar 2017 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 24 mar 2017 12:04

i-mac schreef:Ik wacht nu al een week op een mail van Garmin Belgie om mijn toestel te laten afhalen. Als ik tegen volgende week niets hoor, neem ik contact op met roseversand, waar ik het toestel heb gekocht.

Ik heb intussen weer een oudere firmware geinstalleerd. En ik maakte op de extra micro sd kaart een newfiles map aan, waar ik met succes de oude settings en totalen kon terugplaatsen. Jammer genoeg lukt het niet om de wifi terug te plaatsen.

Wordt vervolgd.

Ps : op het garmin forum ben ik intussen niet de enige met hetbusb probleem na de laatste update.
Er zal dan wel snel een nieuwe update komen..
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Martijnvh
Forum-lid

Martijnvh 24 mar 2017 12:54

Ik lees hier en daar dat de fietsnavigatie Garmin Edge 1000 nogal wat problemen heeft. Wel of niet aanschaffen?
Laatst gewijzigd door Martijnvh op 05 apr 2017 07:58, 3 keer totaal gewijzigd.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 24 mar 2017 12:58

Martijnvh schreef:Ik lees hier en daar dat de Garmin Edge 1000 nogal wat problemen heeft. Wel of niet aanschaffen?
Je hebt al een Mio waarom dan ook nog een Garmin. BTW beide genieten NIET mijn voorkeur.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 24 mar 2017 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie