Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 14 nov 2014 18:01

Wat jammer dat ik vandaag heb moeten werken en dit draadje niet live heb kunnen volgen. Ik ga zo ook ff naar de Appie voor een zak chips en borrelnootjes. Kan ik fijn hier meelezen. Is daar ook nog iets van een formule voor, voor wat betreft de prijs van de nootjes bedoel ik? Mag ik zomaar dure A-merk nootjes halen of niet? Ik rijd namelijk gewoon op een alu-fiets. :oops:

gerardn
Forum-lid

gerardn 14 nov 2014 18:42

Ik heb alu en Tiagra en daar horen Albert Heijn huismerk Tijgernootjes bij. Kan ook wel in de app. Wat er ook wel bij kan is een minderwaardigheidscomplex factor die de maximale prijs flink naar beneden schroeft. Mag ook projectiefactor heten want hoe goedkoper je eigen fiets hoe meer te dure fietsen er zijn waar je wat op aan te merken kan hebben.

Der Schlucht
Forum-lid

Der Schlucht 14 nov 2014 18:53

Hartje zomer, vanaf een balkon in la Villa kijk ik uit over de straat voor me, een eindeloze optocht van veel te gesoigneerde coureurs gezeten op met uitermate veel zorg samengestelde bolides lijkt aan me voorbij te bollen, de één nog mooier dan de ander, hier kan ik werkelijk van genieten een waar feest voor het oog van de liefhebber, dat sommige van hen in wedstrijd situatie's wellicht niet vooruit te branden zijn doet er voor mij geenszins toe, dat enkele onder hen een kilootje te veel mee torsen is wat minder prettig voor het oog, maar ach hell: alle begin is moeilijk of ze proberen het tenminste nog. Iedereen lekker aan het flaneren en genieten, je een beetje prof wanen, je de koning van je eigen fietsrijk voelen, van alle 'onbetaalbare' luxe artikelen is de racefiets voor velen van ons nog wel de meest bereikbare en gegeven de kans zou ik zelf met minder dan het beste geen genoegen nemen.

Helaas wordt dit schitterende tafereel bij tijd en wijlen bruut onderbroken door onverzorgde zwervers die getooid in veel te oude en versleten shirts gezeten op de: doe maar normaal dan doe je al gek genoeg budget bike voorbij trekken, zonder dat dit een verassing is komen doorgaans de meeste dissonanten uit het land van 1000 regeltjes en nog meer formule's , waar je je kop niet boven het maaiveld uit behoort te steken en grauwe middenmoot de norm is. De medelander in den vreemde we herkennen ze meteen. Laat iedereen alsjeblieft lekker zelf weten op wat voor karretje hij rond wil rijden, persoonlijk zou ik het liefst een wereld vol met überbikes zien, maar in mijn kleine universum is er vanzelfsprekend ook alle vrijheid en ruimte voor de budget biker en ook hij heeft mijn absolute zegen, we zijn allemaal fietsers van pannenkoek tot prof, to each his own, jij en jij alleen zelf bepaald wat jij het waard vindt om onder en aan je kont te hebben en als jij daar gelukkig mee bent wie ben ik dan om je daar op te veroordelen, wanneer je je echt oprecht druk maakt over zulke zaken, en daar lijkt het bij sommige lieden hier wel een beetje op, moet je maar eens heel goed in de spiegel kijken en je afvragen waar het in hemelsnaam fout is gegaan en wat nu eigenlijk de werkelijke reden is dat je je hier druk over maakt en er tijd in investeert om anderen van het gelijk van deze hele enge en kleinburgerlijke visie te willen overtuigen.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 14 nov 2014 19:16

Jammer, was een half dagje weg op de fiets en ik kan het niet meer volgen (deze discussie that is). 53x11 biertje ?
older Budweiser

gerardn
Forum-lid

gerardn 14 nov 2014 19:23

Der Schlucht schreef: Helaas wordt dit schitterende tafereel bij tijd en wijlen bruut onderbroken door...
Vanaf deze zin heb ik hardop zitten lachen.

Pruller
Forum-lid

Pruller 14 nov 2014 19:25

@kilowatt ik ook niet.
Loopt er weer 1 te zeveren dat er zwervers op een budgetbike rijden de orde verstoren. Decadente praat....

Zullen na het berekenen van de formule blijkbaar teleurgesteld zijn over het resultaat; duidelijk afgekeurd door stijlpolizei!!
Afbeelding

gerardn
Forum-lid

gerardn 14 nov 2014 19:34

Met die Tiagra troep ben ik blij dat het wat sneller donker wordt deze maanden, wat een verschutting. Tegen de tijd dat de dagen weer gaan lengen heb ik hopelijk genoeg geld van de studiespaarrekening voor de kinderen weggesluisd zodat er een knappe upgrade naar carbon en elektrisch schakelen inzit. Ik rij immers voornamelijk rondjes ringvaart met een 14 hoogtemeters en gemiddeld 1 keer per rit schakelen (nadat je onder de a44 doorgaat en de tegenwind overgaat in wind mee) dus dat kan ik makkelijk verantwoorden voor mezelf.

Pruller
Forum-lid

Pruller 14 nov 2014 19:41

Met die Tiagra troep ben ik blij dat het wat sneller donker wordt deze maanden, wat een verschutting. Tegen de tijd dat de dagen weer gaan lengen heb ik hopelijk genoeg geld van de studiespaarrekening voor de kinderen weggesluisd zodat er een knappe upgrade naar carbon en elektrisch schakelen inzit. Ik rij immers voornamelijk rondjes ringvaart met een 14 hoogtemeters en gemiddeld 1 keer per rit schakelen (nadat je onder de a44 doorgaat en de tegenwind overgaat in wind mee) dus dat kan ik makkelijk verantwoorden voor mezelf.

Nou, wat je zegt! Even voor de duidelijkheid. De formule is maximaal ter permiteren he Gerard? Alles daaronder is dus goed!

Zolang jij met tiagra rondrijdt en hij netjes schoon is en met witte sokken rijdt, voldoe je 1000x meer aan de stijlpolizei dan die kerel met een fiets van 6000+ euro met zwart sokken terwijl hij niet eens uit texas komt!
Afbeelding

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 nov 2014 19:56

Kilowatt schreef:Jammer, was een half dagje weg op de fiets en ik kan het niet meer volgen (deze discussie that is). 53x11 biertje ?
Trek toevallig net een flesje wijn open. Ook fijn! Waarschijnlijk kwam der Schlucht erachter dat hij een sterk negatieve compensatiefactor heeft en schrijft hij daardoor zijn on(na)volgbare epistel....

...Dat volkomen de plank misslaat natuurlijk; iedereen weet dat een duizend euro budgetbike fout is en écht niet kan
;-) ;-)

(Voor de zekerheid maar twee smileys)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 nov 2014 19:59

Volgens de berekeningen moet ik iemand met 50 euro in de portemonnee van de fiets sleuren en de Colnago, De Basso en de Ridley te koop zetten...
Campagnolo Ultra Dork

gerardn
Forum-lid

gerardn 14 nov 2014 20:00

Helaas, ik rij met zwarte sokken, mountainbike schoenen, spd pedalen en zoveel haar op de benen dat het na een uurtje door de stof van mijn mijn bib heen steekt. Maar het is een Trek dus die zwarte sokken zijn ok. Verder is het kleurenpalet van de kleding voornamelijk geïnspireerd door wat er in de uitverkoop nog in de rekken hing.

Witte sokken zijn voor uitsmijters.

Pruller
Forum-lid

Pruller 14 nov 2014 20:11

Ernie, nou 50 euro verschil dat moet eenvoudig te compenseren zijn met een paar kilometers extra, jaar is nog niet om.. :)

En vorige week waren een stel witte sokken in de aanbieding bij de dirk, ik geloof 4 paar voor 2.99, moet te doen zijn! Ik heb ook een Trek met Tiagra :) blauw/zwart. Wat in de uitverkoop hangt kan nog makkelijk erg gesoigneerd zijn hoor. Ik zie regelmatig bij Hopmans wat interessante dingen hangen. Maarre kun je niet op werk vragen of ze je sponseren met een mooi pakkie?? ;)
Afbeelding

Plaats reactie