Gravel-racers
-
- Forum-lid
Spatborden dan
een uurtje aan gans de fiets extra om de lasnaden wat op te kuisen had toch een ander resultaat gehad
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Ik zit er aan te denken mijn MTB in te ruilen voor een gravel/cyclocrosser aangezien ik vooral bos en schelpenpaden rij in plaats van singletracks. En wat graveltochten wil gaan meepakken in 2019.
Klopt mijn beredenering dat een gravelbike of cyclocrosser meer geschikt is voor wat ik leuk vind? Vind langere afstanden op mn mtb een kriem in vergelijking met een racefiets bijvoorbeeld.
Klopt mijn beredenering dat een gravelbike of cyclocrosser meer geschikt is voor wat ik leuk vind? Vind langere afstanden op mn mtb een kriem in vergelijking met een racefiets bijvoorbeeld.
Klopt inderdaad! Met een crosser/graveller over onverharde paden is gewoon veel leuker (en sneller) dan op de MTB. En op de weg rolt het een stuk lichter.
Dat gaat volgens mij niet gaan op de Grail, laatste stuk kabel (naar de achter derailleur) is extern
Ik ben aan het kijken voor een extra setje bandjes voor de gravelbike.
Ik heb nu Challenge gravel banden (grote wielen) en X-King performance (op de 27.5" wielen, 2" breed)
Ik wil nu nog een moddersetje op de grote wielen, vooral omdat de stukjes MTB-routes op de Challenge banden zo moeiteloos gingen en ik dus twijfel of de 27.5" wielen wel meerwaarde hebben (hoe sneller hoe leuker natuurlijk)
Ik vind echter niet direct 40mm modder-bandjes. Ik kan natuurlijk altijd gewone CX-bandjes nemen maar ik vrees daar wat voor omdat ik niet met erg lage druk kan rijden (bijna 90kg )
Misschien is de WTB Nano in 40mm nog iets maar geen idee hoe die presteert in de modder
Ik had ook de Continental CycloXKing Performance in 35mm op het oog.
Wat zou het beste zijn in de modder/klei in Vlaanderen (vooral ten noorden van Brussel en de Kempen)
Ter vergelijk, op de MTB rijd ik altijd met Conti Mountainking en die vind ik best prettig (maar bollen zo traag op asfalt/gravel)
Ik heb zelf de conti AT ride in 700x42 voor modderig terrein. Wel de vouwband nemen, de draad heeft lelijke reflectie op de wangTL@ schreef: ↑01 nov 2018 13:42Dat gaat volgens mij niet gaan op de Grail, laatste stuk kabel (naar de achter derailleur) is extern
Ik ben aan het kijken voor een extra setje bandjes voor de gravelbike.
Ik heb nu Challenge gravel banden (grote wielen) en X-King performance (op de 27.5" wielen, 2" breed)
Ik wil nu nog een moddersetje op de grote wielen, vooral omdat de stukjes MTB-routes op de Challenge banden zo moeiteloos gingen en ik dus twijfel of de 27.5" wielen wel meerwaarde hebben (hoe sneller hoe leuker natuurlijk)
Ik vind echter niet direct 40mm modder-bandjes. Ik kan natuurlijk altijd gewone CX-bandjes nemen maar ik vrees daar wat voor omdat ik niet met erg lage druk kan rijden (bijna 90kg )
Misschien is de WTB Nano in 40mm nog iets maar geen idee hoe die presteert in de modder
Ik had ook de Continental CycloXKing Performance in 35mm op het oog.
Wat zou het beste zijn in de modder/klei in Vlaanderen (vooral ten noorden van Brussel en de Kempen)
Ter vergelijk, op de MTB rijd ik altijd met Conti Mountainking en die vind ik best prettig (maar bollen zo traag op asfalt/gravel)