Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid
Nou vond mijn niet ingeremde schijfremmen op mijn gravel racer zeer slecht remmen
Veel slechter dan mijn 105 velgremmen.
Na paar keer inremmen door steile berg een 10 tal keren af te rijden en vol te remmen was mijn probleem over.
Nu remmen ze super en dik tevreden
Veel slechter dan mijn 105 velgremmen.
Na paar keer inremmen door steile berg een 10 tal keren af te rijden en vol te remmen was mijn probleem over.
Nu remmen ze super en dik tevreden
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Is het niet veel veiliger om dat inremmen gewoon op een vlakke weg te doen? Een keer of 10 van 30km/u naar 0, moet genoeg zijn.
Met slecht werkende remmen een stijle helling afgaan, om ze in te remmen, vind ik gek. Of dapper.
Met slecht werkende remmen een stijle helling afgaan, om ze in te remmen, vind ik gek. Of dapper.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ach, dat slechte remmen valt wel mee hoor.
En na een paar ritjes was het remmen ook verbeterd. Ik rem ze zelf wel even in om het piepen enzo snel weg te remmen, maar echt nodig is het niet. Een nieuwe auto rem je toch ook niet in?
Overigens heb ik wel het idee dat ik na een mountainbikeweek in zuid fr langer met mijn blokken deed in de winter erna, maar kan het niet bewijzen.
En na een paar ritjes was het remmen ook verbeterd. Ik rem ze zelf wel even in om het piepen enzo snel weg te remmen, maar echt nodig is het niet. Een nieuwe auto rem je toch ook niet in?
Overigens heb ik wel het idee dat ik na een mountainbikeweek in zuid fr langer met mijn blokken deed in de winter erna, maar kan het niet bewijzen.
Less is bore
Een nieuwe auto misschien niet, maar na nieuwe schijven+ blokken rem ik altijd een paar keer vol , de eerste keer is het toch iets minder, moet toch even inslijten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
Inderdaad, als ik nieuwe remschijven onder mijn auto heb, krijg ik altijd een kaartje om de versnellingspook dat de eerste paar honderd km de schijf nog ingeremd dient te worden. (bij nieuwe remblokken dan weer niet)
En grootste voordeel van goed inremmen is ook dat de blokken langer meegaan, niet direct dat ze beter remgedrag vertonen.
En grootste voordeel van goed inremmen is ook dat de blokken langer meegaan, niet direct dat ze beter remgedrag vertonen.
Dat kan kloppen. Bij (over)verhitting kunnen de blokjes 'verglazen'. Ze worden dan harder, gaan langer mee maar je schijven slijten wel meer in. Ik had eens in de Alpen op een hete zomerdag een skipiste met de MTB naar beneden gereden. Lag bezaaid met grote losse keien en het was een zeer steile afdaling. Heel veel remwerk. Op den duur remfading door oververhitting. Er zat niets anders op dan gewoon langs de kant gaan staan om de boel te laten afkoelen.daniel1975 schreef: ↑08 okt 2017 21:25 Overigens heb ik wel het idee dat ik na een mountainbikeweek in zuid fr langer met mijn blokken deed in de winter erna, maar kan het niet bewijzen.
Zo zag de achterschijf eruit bij aankomst, had toen al terug een redelijk normale kleur. Tijdens de afdaling zag die echt blauw.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oef, ik hoop dat schrijven iets is wat deze auteur 'erbij' doet...
Ben overigens wel benieuwd hoe hier door UCI op gereageerd gaat worden
Ben overigens wel benieuwd hoe hier door UCI op gereageerd gaat worden
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Heeft vanaf z'n 15de alles op de cross gezet, school was bijzaak. Ik ken 'm vrij goed, hij weet wel wat af van fietsen en trainingen hoor.
Het voornaamste is dat we weten waarover ie het heeft.