Pagina 135 van 259
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 08 okt 2017 21:06
door ridley orion
Nou vond mijn niet ingeremde schijfremmen op mijn gravel racer zeer slecht remmen
Veel slechter dan mijn 105 velgremmen.
Na paar keer inremmen door steile berg een 10 tal keren af te rijden en vol te remmen was mijn probleem over.
Nu remmen ze super en dik tevreden
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 08 okt 2017 21:20
door MarkVeenstra
Is het niet veel veiliger om dat inremmen gewoon op een vlakke weg te doen? Een keer of 10 van 30km/u naar 0, moet genoeg zijn.
Met slecht werkende remmen een stijle helling afgaan, om ze in te remmen, vind ik gek. Of dapper.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 08 okt 2017 21:25
door daniel1975
Ach, dat slechte remmen valt wel mee hoor.
En na een paar ritjes was het remmen ook verbeterd. Ik rem ze zelf wel even in om het piepen enzo snel weg te remmen, maar echt nodig is het niet. Een nieuwe auto rem je toch ook niet in?
Overigens heb ik wel het idee dat ik na een mountainbikeweek in zuid fr langer met mijn blokken deed in de winter erna, maar kan het niet bewijzen.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 08 okt 2017 22:56
door Keezx
daniel1975 schreef: ↑08 okt 2017 21:25
. Een nieuwe auto rem je toch ook niet in?
Een nieuwe auto misschien niet, maar na nieuwe schijven+ blokken rem ik altijd een paar keer vol , de eerste keer is het toch iets minder, moet toch even inslijten.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 09 okt 2017 06:13
door scottpch
Ook nieuwe schijven en blokken bij een auto moeten in principe ingeremd worden.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 09 okt 2017 07:54
door scottwilko
Inderdaad, als ik nieuwe remschijven onder mijn auto heb, krijg ik altijd een kaartje om de versnellingspook dat de eerste paar honderd km de schijf nog ingeremd dient te worden. (bij nieuwe remblokken dan weer niet)
En grootste voordeel van goed inremmen is ook dat de blokken langer meegaan, niet direct dat ze beter remgedrag vertonen.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 09 okt 2017 08:11
door jakkel
daniel1975 schreef: ↑08 okt 2017 21:25
Overigens heb ik wel het idee dat ik na een mountainbikeweek in zuid fr langer met mijn blokken deed in de winter erna, maar kan het niet bewijzen.
Dat kan kloppen. Bij (over)verhitting kunnen de blokjes 'verglazen'. Ze worden dan harder, gaan langer mee maar je schijven slijten wel meer in. Ik had eens in de Alpen op een hete zomerdag een skipiste met de MTB naar beneden gereden. Lag bezaaid met grote losse keien en het was een zeer steile afdaling. Heel veel remwerk. Op den duur remfading door oververhitting. Er zat niets anders op dan gewoon langs de kant gaan staan om de boel te laten afkoelen.
Zo zag de achterschijf eruit bij aankomst, had toen al terug een redelijk normale kleur. Tijdens de afdaling zag die echt blauw.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 09 okt 2017 10:15
door daniel1975
scottpch schreef: ↑09 okt 2017 06:13
Ook nieuwe schijven en blokken bij een auto moeten in principe ingeremd worden.
I know, en je voelt het ook wel een beetje, maar dat is binnen korte tijd ook weer weg. Dat gebeurt gewoon gaande weg.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 09 okt 2017 12:34
door jakkel
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 09 okt 2017 15:14
door 53x11
Oef, ik hoop dat schrijven iets is wat deze auteur 'erbij' doet...
Ben overigens wel benieuwd hoe hier door UCI op gereageerd gaat worden
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 09 okt 2017 15:26
door Keezx
Het is niet de eerste keer dat ik het bepleit: rond de rand van de schijf af en zoiets kan gewoon niet meer gebeuren.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Re: Het grote schijfremmentopic
Geplaatst: 09 okt 2017 16:47
door jakkel
53x11 schreef: ↑09 okt 2017 15:14
Oef, ik hoop dat schrijven iets is wat deze auteur 'erbij' doet...
Ben overigens wel benieuwd hoe hier door UCI op gereageerd gaat worden
Heeft vanaf z'n 15de alles op de cross gezet, school was bijzaak. Ik ken 'm vrij goed, hij weet wel wat af van fietsen en trainingen hoor.
Het voornaamste is dat we weten waarover ie het heeft.