Het grote domme vragen topic
Geen kans op een chainsuck en je kan onder zware belasting nog naar je kleinste verzetje schakelen. Ook het onderhoud is makkelijker. Maar heel erg veel maakt het ook weer niet uit.
Ik heb sinds kort een fiets met enkel voorblad en vind het wel prima, maar als er ergens een dubbel op zit zou ik een fiets er niet voor laten staan.
Ik heb sinds kort een fiets met enkel voorblad en vind het wel prima, maar als er ergens een dubbel op zit zou ik een fiets er niet voor laten staan.
- borgmonster
- Forum-lid
Bereik van 5,80 meter tot een dikke meter per omwenteling is misschien voldoende. Op een mtb rijd je toch niet zo hard als op een racer.
Een onecie vóór misschien omdat je dan je stuur steviger vast kunt houden? (Grapje)
Een onecie vóór misschien omdat je dan je stuur steviger vast kunt houden? (Grapje)
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Ik denk dat vooral de onderdelenfabrikanten het een trend hebben gemaakt, en de fietsfabrikanten daarin zijn meegegaan. Wij volgen wel .....
Fabrikanten vinden dat ze keer op keer iets 'nieuws' moeten bedenken. Daarnaast vermoed ik dat de marges op een 1x groep hoger zijn: nagenoeg dezelfde prijs als een 2x groep, maar één technische shifter minder en geen voorderailleur.........
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
Nav bericht over de nieuwe Cervelo van Jumbo Visma: zal een profrenner een seconde wakker liggen van het merk fiets dat hij krijgt? Of zijn alle topmodellen dusdanig goed (licht, topafmontage, aero daar waar nodig) dat het niet uitmaakt op welk merk ze rijden? Ik hoor renners nooit klagen (Mollema ooit een keer uitgezonderd en Rohan Dennis) over het materiaal. Dat zal wel niet mogen, maar ik hoor oud-renners er ook nooit over. Terwijl wij amateurs (sla dit forum er maar op na) oeverloos kunnen zeuren over merken, afmontages en schakelsystemen.
Michiel
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De Felt fietsen bij de ploeg van Nuyens waren een drama. Ze hebben toen zelf oudere versies uit winkels moeten kopen. Aansluitend op de discussie hier boven: de 3T fietsen van het Aqua Blue sport team voldeden niet in het profpeloton vanwege de 1x set up.
Maar dat bleek dan weer te maken te hebben met een conflict dat zijn fietsenwinkel had met Look. Althans, dat gerucht gaat.
Bij verreweg de meeste ploegen is kritiek op sponsoren contractueel verboden. Doen ze het wel riskeren ze een waarschuwing, boete of zelfs ontslag.
Reken maar dat er achter de scherm echt wel over gepraat wordt.
Bij verreweg de meeste ploegen is kritiek op sponsoren contractueel verboden. Doen ze het wel riskeren ze een waarschuwing, boete of zelfs ontslag.
Reken maar dat er achter de scherm echt wel over gepraat wordt.
-
- Forum-lid
Schiet me nu weer te binnen ja, die 3T fietsen met 1x set up. Dat was het niet helemaal....
Michiel
Mollema ging hier dus een beetje over de schreef?
https://www.youtube.com/watch?v=Tsk3zAZyLaQ
Mijn Italiaans is niet zo best, maar dit lijkt me ook niet heel positief ;
https://www.youtube.com/watch?v=Jaqs6_RslM8