Pagina 1343 van 1870

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 10:23
door Andreke
Heb een canyon is superfiets tegen een mooie prijs. Spijtig genoeg is de dienst na verkoop niet al te best. Batterij Shimano DI2 stuk na 4 maanden is dus een geval van garantie. Zo werkt het bij Canyon België. Fiets moeten binnengebracht worden en in het bestand gezet batterij wordt opgestuurd naar Shimano en na een 4 tal weken heb je u fiets terug .Zodus een wielrenner kan 5 weken niet koersen.
Zo gaat het met een gewone fietsenmaker je brengt kapotte baterij binnen krijt een nieuwe en dag erna kan je fietsen.

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 10:32
door Kornuit
Andreke schreef: 10 jul 2018 10:23 Heb een canyon is superfiets tegen een mooie prijs. Spijtig genoeg is de dienst na verkoop niet al te best. Batterij Shimano DI2 stuk na 4 maanden is dus een geval van garantie. Zo werkt het bij Canyon België. Fiets moeten binnengebracht worden en in het bestand gezet batterij wordt opgestuurd naar Shimano en na een 4 tal weken heb je u fiets terug .Zodus een wielrenner kan 5 weken niet koersen.
Zo gaat het met een gewone fietsenmaker je brengt kapotte baterij binnen krijt een nieuwe en dag erna kan je fietsen.
Tsja..je wil een 'goedkope' fiets en schakelt daarmee de tussenpersoon FM uit. Dan moet je jezelf wel meer redden. Wil je snelle service en het aan de FM overlaten, dan koop je bij de plaatselijke FM en betaal je meer...

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 10:39
door amclassic-fan
Onzin, Canyon kan ook gewoon een nieuwe accu van de plank pakken, die opsturen en vragen of je de oude terug stuurt. Dan kunnen ze die naar Shimano sturen en als Shimano de nieuwe terug gestuurd heeft die weer op de plank leggen. Duidelijk een stuk minder lean, maar wel een stuk klant vriendelijker.

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 10:55
door MarkVeenstra
Precies, dit had canyon ook gewoon een stuk beter kunnen doen. Overigens kan een gewone FM ook zulke fratsen uithalen, als hij wat minder klantgericht is.

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 12:10
door japiecarbon
Heb je zelf voorgesteld dat je een nieuwe krijgt en dat hun het daarna zelf lekker uitzoeken? Of heb je gewoon gewacht totdat je wat hoorde?

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 12:59
door Bospaadje
Bel de service afdeling even op, leg je verhaal uit. Vertel dat je liever niet zonder deze prachtfiets kan en stel voor wat je ons net heb verteld. Ik heb goede ervaringen met de service afdeling. Als je je niet laat horen, weten ze natuurlijk ook niet dat je het niet eens bent met de geboden oplossing?!

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 13:56
door materialist
ik heb een nieuw zadel binnen een dag opgestuurd gekregen met een retourlabel voor het defecte zadel

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 14:00
door Kornuit
Bospaadje schreef: 10 jul 2018 12:59 Bel de service afdeling even op, leg je verhaal uit. Vertel dat je liever niet zonder deze prachtfiets kan en stel voor wat je ons net heb verteld. Ik heb goede ervaringen met de service afdeling. Als je je niet laat horen, weten ze natuurlijk ook niet dat je het niet eens bent met de geboden oplossing?!
Inderdaad. Toen mijn cableguide stuk was en ik een week later de fiets nodig had, heb ik even gebeld met Canyon. Ze wilden eerst een cable guide opsturen, maar die zou te laat binnen komen. Na mijn telefoontje hebben ze een cableguide van een andere fiets gehaald en deze de volgende dag in Eindhoven gemonteerd (ik kwam daarlangs richting de Vogezen). Prima service, maar je moet wel even doorvragen. :like:

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 16:24
door Jans
@Nuitkor, ik begrijp helemaal niets van je laatste twee reacties. In de één na laatste schrijf je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult, had je maar naar de plaatselijke FM moeten gaan, in de laatste schrijf je dat je prima behandeld bent door Canyon.
Je had @Andreke ook direct kunnen vertellen dat het bij Canyon.echt wel anders kan.

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 18:46
door Kornuit
Jans schreef: 10 jul 2018 16:24 @Nuitkor, ik begrijp helemaal niets van je laatste twee reacties. In de één na laatste schrijf je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult, had je maar naar de plaatselijke FM moeten gaan, in de laatste schrijf je dat je prima behandeld bent door Canyon.
Je had @Andreke ook direct kunnen vertellen dat het bij Canyon.echt wel anders kan.
Jans weer :D

Maar goed, voor jou een uitleg. Bij Canyon ga ik er vanuit dat ik alles zelf moet doen. Toen er iets stuk ging en hulp van Canyon nodig had, moest ik ff aandringen en zelf naar Eindhoven rijden. Dat hoeft bij een gewone FM niet.

Re: Canyon

Geplaatst: 10 jul 2018 18:49
door Jans
NuitKor schreef: 10 jul 2018 18:46
Jans schreef: 10 jul 2018 16:24 @Nuitkor, ik begrijp helemaal niets van je laatste twee reacties. In de één na laatste schrijf je zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult, had je maar naar de plaatselijke FM moeten gaan, in de laatste schrijf je dat je prima behandeld bent door Canyon.
Je had @Andreke ook direct kunnen vertellen dat het bij Canyon.echt wel anders kan.
Jans weer :D

Maar goed, voor jou een uitleg. Bij Canyon ga ik er vanuit dat ik alles zelf moet doen. Toen er iets stuk ging en hulp van Canyon nodig had, moest ik ff aandringen en zelf naar Eindhoven rijden. Dat hoeft bij een gewone FM niet.
Nuitkor weer :D Geen idee waarom je denkt mij van uitleg te moeten voorzien.
Oh, bij een "gewone FM" gaat alles bijna vanzelf?

Re: Canyon

Geplaatst: 12 jul 2018 09:50
door brekson
Met alle respect, maar Andreke heeft al wat meegemaakt in slechts 5 berichten
Tis me niet echt duidelijk. Moet canyon zomaar een nieuwe batterij opsturen als een klant zegt dat deze stuk is ?