Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Thanks. Voor de niet race fiets dagen (bijvoorbeeld in de avond, privé ritjes etc.), hopelijk een leuk alternatief. Eventueel zag ik ook nog noppensets dus lichte gravel activiteiten ga ik ook proberen.
Na een avondje lezen, ben ik behoorlijk enthousiast. Vanuit een ander forum hebben ze hem al gehackt via de app en kan je hem vrij laten lopen over de 30/35 met snelheden rond de 40 kilometer heb ik al zien langskomen. Voor het geld i.c.m. een bedrijfsregeling rijd ik nu bijna gratis dus dat gokje wil ik wel nemen
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 09 okt 2020 11:23
Setje wielen gekocht Veltec Speed Al met Strada bianca 30mm banden voor onder de gravelfiets. De dikke tractorwielen met 40 mm banden mogen eventjes het tuinhuis in.
You beach bastard!
Leuke fietsen. En leuke winkel.
Is dit jouw eerste Etap fiets? En zie ik een non AXS crankset met AXS specifieke kettingbladen van Rotor?
Eerste etap fiets idd, gisteren al paar keer misklikken omdat ik di2 gewend ben.
Maar kreeg advies om geen di2 te nemen omdat ze dan kabeldoorvoergaatjes in frame moesten maken/plekken waar water/zout in frame kan kopen.
En aangezien ik geen mechanisch schakelen wil dus maar over naar etap.
Rotor crankstel, of het echt specifiek voor axs is geen idee eigenlijk neem aan dat ze daar bij beach bastards wel over nagedacht hebben. (sram crankstel werd ook weer afgeraden omdat as slijt door zout/zand)
Maar zal typenummer eens opzoeken en googlen of het 'axs compatible' is.
Wel eens wat over gelezen maar weet eigenlijk niet wat nadeel is als je dat niet hebt.
Maar kreeg advies om geen di2 te nemen omdat ze dan kabeldoorvoergaatjes in frame moesten maken/plekken waar water/zout in frame kan kopen.
En aangezien ik geen mechanisch schakelen wil dus maar over naar etap.
Rotor crankstel, of het echt specifiek voor axs is geen idee eigenlijk neem aan dat ze daar bij beach bastards wel over nagedacht hebben. (sram crankstel werd ook weer afgeraden omdat as slijt door zout/zand)
Maar zal typenummer eens opzoeken en googlen of het 'axs compatible' is.
Wel eens wat over gelezen maar weet eigenlijk niet wat nadeel is als je dat niet hebt.
Rotor maakt AXS kettingbladen voor crankstellen, anders dan SRAM AXS specifiek. CarbonTi is een andere fabrikant die AXS specifieke kettingbladen maakt voor retrofit.
Zo kun je je Shimano/Power2Max/Quarq e.d. crankstel toch blijven gebruiken als je een Etap AXS upgrade kit neemt.
Hoef je niet direct die belachelijke SRAM AXS crankstel te kopen waar de vermogensmeter en kettingbladen één stuk zijn. En geen DUB trapas lagers.
En vooral ook niet jouw oude vertrouwde vermogensmeter af te schrijven.
Zo kun je je Shimano/Power2Max/Quarq e.d. crankstel toch blijven gebruiken als je een Etap AXS upgrade kit neemt.
Hoef je niet direct die belachelijke SRAM AXS crankstel te kopen waar de vermogensmeter en kettingbladen één stuk zijn. En geen DUB trapas lagers.
En vooral ook niet jouw oude vertrouwde vermogensmeter af te schrijven.
Wielsets (Light Bicycle met DT350) voor de Carbonda gravellaars plus een alu set voor de racer van mevr Woefdram. Met dank aan forumgenoot Philippos en misschien vooral aan zijn vrouw voor de extra avonden die hij er afgelopen week in heeft gestopt om de vertraagde levering van de velgen een beetje in te lopen.
We kunnen langzamerhand wel een forum rit organiseren voor leden met Philippos’ wielen
Als de corona regels zo'n grote groep tenminste toestaan!
Als de corona regels zo'n grote groep tenminste toestaan!
Goed idee. Dan kunnen we ook even met de pet rond voor een bijdrage om een P&K Lie Truing Stand te krijgen, naar ik begrijp de Rolls Royce onder de richters.