Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

sophieke
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2008 18:58

sophieke 18 apr 2009 23:24

Een fis a papa he...

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 18 apr 2009 23:40

Cesar_ schreef:
columbus schreef:Na die Cervelo durf ik mijn tijdritfiets al niet meer te posten :d
en eigenlijk is het mijn gewone fiets met wat aanpassinkjes:
de cosmic vooraan is van mijn broer en mocht ik eens gebruiken, voor het achterwiel moest ik derailleur weer afstellen, en dat vond ik niet echt de moeite.
En het tandwiel is een Gebhardt aero tandwiel (AANRADER) op een FSA SLK mega exo... cranck, maar dit tandwiel staat er altijd op ook bij gewone wedstrijden.

http://img151.imageshack.us/my.php?imag ... 040709.jpg

Ik zal nog wel eens een goeie ingezoomde foto van de cranck en tandwiel posten


Hoi,

hoe kom je aan dat tijdritblad? Ik wil er ook een bestellen maar er is nogal last aan te geraken...

Mvg Cesar



gewoon van fabriek zelf besteld, wat gemaild en dat kwam in orde, 50euro voor het blad en 7 verzending vanuit tchechië
het is trouwens een van de heeel weinige tijdritbladen die je met 52 tanden kan bestellen, en je kan ze ook in het goud, roos, zilver,... bestellen als je je fiets lelijker wil maken :d
het zijn ook heel duurzame bladen, ik rijdt nog niet lang met deze, maar wel een heel vorig seizoen zonder iets slijtage

meca1
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 mei 2006 00:05

meca1 18 apr 2009 23:40

Sophieke schreef:Een fis a papa he...



ik denk dat je fils bedoelt, maar waarom zou je het niet kopen/krijgen als je de middelen hebt......

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 18 apr 2009 23:50

meca1 schreef:
Sophieke schreef:Een fis a papa he...



ik denk dat je fils bedoelt, maar waarom zou je het niet kopen/krijgen als je de middelen hebt......


inderdaad, dan hebben wij ook mooie foto's he :d

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 apr 2009 00:41

mister_arby schreef:keurig stukje fiets!

alleen waarom heb je voor stayerwedstrijd zoveel bidons + houders er op?

btw. hoeveel srms heb je eig. 1 op je p3 en 1 op je p2?



2 SRM's: Sram SRM op P3, deze op P2.

Fiets is eenmalig voor een stayer gebruikt. Daarna dit gemonteerd voor trainingen en wedstrijden. Stayer-wedstrijden (duatlon) doe ik enkel als training; voorts laat ik ze links liggen.


Sophieke schreef:Een fis a papa he...


Beetje triestig verwijt als je het niet kan schrijven: "fils à papa", zo schrijf je dat.

Ten gronde, behoorlijk belachelijk. Ik ben 27 jaar en ben ongehuwd alleenstaande (helemaal geen kind ten laste meer), heb een eigen job waarvoor ik behoorlijk hard werk, en heb 100% van deze fiets met eigen middelen betaald (net zoals al mijn fietsmaterialen overigens, ook die toen ik nog student was).
Wtf "fils à papa", wat vrij vertaald "vaderszoontje" betekent en als verwijt gebruikt wordt voor een verwend kind dat allerlei spulletjes op kosten van z'n ouders krijgt??

Graag verduidelijking waar je dat recht vandaan haalt dit te schrijven!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 19 apr 2009 00:45

Denk niet dat Sophieke gaat reageren aangezien ze 4 posts heeft, maar ken je haar?
Want zij kent jou kennelijk wel om zo'n verwijt te maken.
"Try not. Do or do not......there is no try"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 apr 2009 00:48

andromeda schreef:Denk niet dat Sophieke gaat reageren aangezien ze 4 posts heeft, maar ken je haar?
Want zij kent jou kennelijk wel om zo'n verwijt te maken.



Ik heb haar gemaild met het verzoek te reageren. Ik ken de betrokken persoon niet, als ik er mag van uit gaan dat haar hotmail-adres gewoon haar voor- en achternaam weerspiegelt. Aan haar reactie te zien kent ze mij ook allesbehalve, maar spuit ze maar een gratuit vooroordeel... dus kan ze zich maar beter komen excuseren.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sophieke
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2008 18:58

sophieke 19 apr 2009 01:06

Ok mijn welgemeende excuses. Ik had gewoon dat gedacht. De ene fiets na de andere, afgemonteerd met het duurste, en regelmatig worden die foto's getrokken in een gigantisch grote tuin.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 apr 2009 01:10

Sophieke schreef:Ok mijn welgemeende excuses. Ik had gewoon dat gedacht. De ene fiets na de andere, afgemonteerd met het duurste, en regelmatig worden die foto's getrokken in een gigantisch grote tuin.

Ok. Accepted. Ik woon op een huurappartement met nogal klein binnenterras (net wat ik nodig heb: geen tijd om te tuinieren). Foto's neem ik dus op locatie, en dat is wel eens bij mijn vader, die idd een mooie tuin heeft maar niet in mijn fietsen investeert :) Deze P2 heb ik al langer en nam pas afgelopen Paasmaandag tijd voor foto's, en die zijn genomen bij een vakantiewoninkje nabij het Noord-Franse Le Touquet, waar we met de hele familie waren samengekomen. ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ernienator
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2008 10:52

ernienator 19 apr 2009 14:53

Schitterende fiets zo, Casran!!!

vraagje , welke buitenkabels heb jij gebruikt voor je red groep??
btw, welke wedstrijden doe je dit jaar?

groeten ernienator
Het leven is zo mooi op een Cervelo

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 19 apr 2009 16:20

Hoe fietst zo'n P2c als wegfiets? Merk je verschil in geometrie met je koersfiets? Ziet er namelijk heel cool uit zo met een racestuur ipv ligstuur. Zou het een vervanging kunnen zijn voor een S3 of S2 voor een cyclo (Marmotte, Trois Ballons, Waalse Pijl)?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 apr 2009 18:11

Fietst best wel goed als wegfiets hoor, Auke. Hij mist wel de nodige nervositeit om er mee te gaan koersen (wielbasis meette ik dan ook 100mm), maar als trainingsfiets heb ik daar dan weer geen last van; ik ben er nog geen kasseitjes mee gaan doen, maar het frame is niet echt op comfort gemaakt, al moet ie dat met zijn wielbasis tot op zekere hoogte wel hebben. Ik doe er gewoon lekker Ardennentrainingen mee, dus wat cyclootjes rijden moet best lukken. Binnenkort beschik ik over een S3, dus zal je de vergelijking wel meegeven ;)


@ Ernienator: Thx voor je compliment. Gore Ride-On kabels. Keuze die Stephan van TS-Bikes maakte, en gaan prima.

Wedstrijdprogramma zie je HIER op mijn site. Belangrijkste wedstrijden zijn de halve triathlon van Lissabon (vlgde zaterdag), de Ironman 70.3 van Oostenrijk eind mei, Ironman 70.3 van Zwitserland twee weken erna... Het zomer- en najaarsprogramma staat nog niet vast, maar daar worden zeker nog minstens 2 halve ironmans aan toegevoegd. Tussendoor een paar kwartjes.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie